Silniční vozidla

BVP od SDV – jak postavit BVP za 10 minut

Další neželezniční stavebnice, která se ke mě dostala, je BVP-1 (nebo BMP-1) od SDV. Bude sloužit především jako náklad na vozy, ale čím dál víc se pro mě mimoželezniční rychlostavebnice stávají vítaným zpestřením.

Omlouvám se za neznalosti, ale o bojovou techniku se nezajímám, takže nemám ten správný vybraný slovník… 🙂 Novinka na trhu to určitě není, BVP vyrábí SDV model už řadu let, ale teď bude spolu s ostatními výrobky představeno jako jeden z výrobků v nově zavedené sekci 1:120.

Stavebnička je to velmi snadná a než jsem se nadál (což jsem ani nestačil zachytit), už jsem měl všech 8 dílů stavebnice odřezaných od rámečků. Začnu tím nejdůležitějším – samotným tělem vozidla. To se skládá ze dvou dílů (kupodivu spodní a vrchní).

Ty stačí po velmi decentním začištění slepit.

A tím je BVP hotové.

Nééé, dělám si srandu, ještě ne.

Ještě tomu samozřejmě chybí nějaký pojezd, jak bychom řekli my železniční modeláři. A taky tomu chybí vrátka do útrob prostoru pro pěchotu.

Pojezd hier, repráky hier. Je to zase jen jeden kus pásů i s koly na každou stranu, celkem už je tedy na modelu 5 dílů. Zde už zachyceno s dalšími dvěma (páni, to byla ale fuška) – věž s kanónem.

Posledním dílem, který se ale nutně osazovat nemusí (a já ho zatím neosadil) je kláda na zadní část vozidla.

A aby nestřílelo sólo BVP po lokomotivách, tak jsem mu udělal cvičný cíl v podobě druhého BVP.

Pohled z obou stran. Já myslím, že stavebnička povedená.

Včetně návodu.

A už zkušebně naloženo do přepravní polohy.

Sice by se vozily spíše na Smmp než na mém Smmps (to samé, ale před rekonstrukcí), ale to už je detail. Na “obyčejné Pao” se prostě dvě BVP vejdou akorát, a že nekecám, přikládám odkaz na ukázkovou fotku, že tomu tak skutečně je i v reálu.

Kdo by chtěl, může nechat BVP v barvě plastu, nic strašného se nestane. Stačí dotřít pásy, kola atp. Já to stříknu celé, už jen proto, že mám každý kus v trochu jiné barvě plastu. Teď z hlavy myslím, že je to Agama R14M.

Původně jsem chtěl dotírat pásy černě, ale protože BVP jedou zrovna ze cvičení, tak jsou jako dobytek, k čemuž posloužil patinátor Prach od Agamy.

Celé BVP je natřené štětcem Sidoluxem. Dvě vrstvy a leskne se to jak psí kulky.

Kruhové znaky jsou od p. Štěpničky – znaky ve velikosti TT, ale na tohle BVP bych si příště dal velikost N, protože tyhle jsou moc velké.

Uvidím, až to stříknu matným lakem, jak to bude vypadat.

Teď samozřejmě nejde rozeznat, jak se patinátor zachová po matném laku, takže je to hodně “přestřelené”.

No a po matném laku jsem to musel ještě dohánět, protože se skoro všechen patinátor “vypařil”.

Takže jsem pár partií přejel patinátorem ještě jednou. Kolem pásů jsem stříkal hodně naředěnou černou. BVP jede zrovna z krátkého cvičení a tak není úplně čisté, ale ani úplně zasraté 🙂

Trošku jsem máznul i vršek, aby to nevypadalo tak sterilně. Kolem “výfuku” vlevo nad vlajkou je to vzaté lehce černou.

To už je skoro všechno…

No není.

Ještě stavebnice obsahovala vyprošťovací kládu, která ale byla poměrně tenká.

Takže jsem z párátka udělal jinou a natřel jí odstínem vozidla.

Určitě by šlo vozidlo dovybavit spoustou dalších blbůstek, ale pro účely vojenského transportu to postačí.

Pro ty, kteří shání nějaký ten tančík a nezáleží jim na typu (jako mně) je tohle parádní kousek.

Tady se mi ukázalo, jak prozíravé může být neřešit náklad hned po dodělání vozu. Přes dva roky byl vůz Smmps bez nákladu a najednou se vyloupne jeden takový fešný.

Stavebnice je to velmi snadná a zvládne jí každý (a tím myslím opravdu každý) modelář v každém věku a s jakoukoliv úrovní zkušeností (i nulovou).

Model se za pár minut odvděčí jednak svou kompletností a jednak povedeným vzhledem.

BVPčka se objeví v nabídce SDV modelu během brzké doby spolu s rámy na rajky a dalším příslušenstvím.

To se nám ty nabídky výrobců pěkně rozrůstají… A bude hůř 🙂

Stavebnici můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

21 komentářů: „BVP od SDV – jak postavit BVP za 10 minut

  • VoVo, tak ty BVPéčka se Ti povedly, ani jsem nevěděl, že SDV něco takového vyrábí, ale pči čtení tohoto článku jsem zahrabal v odložených věcech na stole a zjistil jsem, že je mám doma taky, vzpomínám, že jsem je kupoval asi po 150,-Kč v Deltaxu, tam tehly (asi před 6 lety) prodávaly jako svůj výrobek. Jinak je další možností získání vojenských vozidel p. Štěpnička nebo p. Pavlas. A s těmi obtisky máš pravdu, použil jsem ty utčené na TT a taky bych řekl, že jsou dosti velké.

  • Uz se vi, kdy bude komplet program SDV v TT predstaven?

  • Hezky ale já bych tomu vybarvil ještě přesně do detajlu kola. Protože bych si stím trošku víc pohrál.

    Tomcat

  • K té fotce na které VoVo ukazuješ že na Pao-čku je jen jedno BVP je krásně vidět že na dalším jsou dvě :-). Ale je to tím že Pao se dělala ve dvou délkách a to 15240mm ze kterých se v devadesátých letech dělaly ty Smmps a pak ještě 13860mm na kterých byly stavěny později Raj-ky. Předpokládám že to Pao na které si je zkoušel bylo ono “krátké” udělané z Rosťových rámů na Raj, nepletu se?

  • TTmili: Kdyby sis to přečetl,tak zjistíš,že je to VoVova vlastní stavba z plastu,kterou není Pao,ale Smmps.

  • Tady došlo asi k nedorozumění, já myslel Smmp (dříve Pao), nikoliv Smmp (dříve Pa). Myšleno bylo tak, že by se BVP hodily na Pao před rekonstrukcí (kdežto já stavěl po reko). V článku to radši upravím, aby to nemátlo. Smmp (Pa) mám rozdělané právě z těch rámů na rajku a tam se dvě BVP sktuečně nevejdou.

  • Vojtěch suchan: Napíši to stejně jako ty:-), kdyby sis přečetl co jsem napsal zjistil bys že jsem udělal chybu pouze v tom že sem v rychlosti sepsal dokupy vozy Pao a Pa (což byla moje chyba z nepozornosti). Jinak to nemění nic na tom že ta fotka kterou VoVo přiložil jako důkaz ukazuje i “obyčejné Pao” se dvěma BVP. Na tom Smmps musí být zákonitě stejně natěsno jako na Pao neboť rekonstrukce spočívala pouze v odbrání oplenu a přemístění klanic, později i výměně podvozků za Y25. A na Pa by se spíš asi ani nevešly, i když to nevím.
    A kdyby šlo o tanky (T-55, T-72) pak by ani na jedno Pao nemohlo jít víc tanků ačkoliv by se vešly. Pao unese “jen” 56t a T-55 i T-72 jsou někde kolem 40t.

  • Na prepravu tankov sa pouzivali Pxx, ktorych nosnost bola 81 ton a teda 2 tanky odviezli. Velkou zaujimavostou bolo aj to, ze Pxx sa mohol zmenit na pojazdnu nakladaciu rampu pretoze bolo mozne jeden podvozok vyviazat.
    Velmi pekny clanok je na:
    http://www.parostroj.net/katalog/nv/clanky/Sammp/Sammp.php3

    Este k tomu SDV zadal som na stranke SDV kat. cislo 12001 ako je na obrazku zobrazujucom balenie a nic mi nenaslo. Prosim viete vieto nieco viac o smerovani SDV do velkosti TT?
    D
    VraTTko

  • O tomhle modelu platí, že UŽ není na trhu, a dokonce i že JEŠTĚ není na trhu. Stavebnice není zrovna žhavá novinka, takže se při spouštění nové verze e-shopu vyřdila z výroby. Vzhledem k brzkému opětovnému zavedení TT sekce se ale vrátí i s kolegou BVP-2, které je v přípravě. Spíš platí, že budou k dispozici výrobky charakteru doplňků (rámy rajek, nádrž, vzduchojemy, nárazníky…), než celé modely, i když i o tom se uvažuje. Zatím je SDV výrobce modelů HOlkových a “nevláčkových”. Odhalení TT sortimentu bylo už několikrát slibováno, bohužel není moc čas a ještě jsou drobné problémy s dodavatelem odlitků, takže radši nebudu zmiňovat konkrétní datum, protože “už včera to mělo být” 🙂 Je tu pořád šance, že to bude do vánoc. Pokud by to ale někdo bez BVP nemohl vydržet, napište do firmy mail, určitě vám rádi vyhoví, protože to není novinka a pár modelů určitě je. Cena se pohybuje kolem stokoruny, to nevím přesně, už je to nějaký pátek, co se dalo BVP oficiálně koupit přes e-shop.

  • BVP-1 byly před měsícem ve vytríně U krále železnic, Mánesova 42, Praha – Vinohrady. Byly po 70 Kč.

  • Dakujem za odpoved.
    Myslim si, ze SDV by urobilo velmi dobry krak, ak by sa pustilo do TT. Ved ked si porovnal tank od ROCA, ktory je v novom CSD sete s tym co produkuje SDV pre HO proste niet co riesit.
    Uzcite by sa presadili aj s TATRAmi 8xx, pretoze tie v TT nie su. No dobre su, ale len tie z dob NDR a tie uz neznesu ziadne lepsie ohodnotenie, ako hracky pre najmensich. To iste plati o V3Skach.
    Dalsie plus pre SDV je to, ze SDV je objednavane velkym poctom kamennych obchodov. Ak by som v SR chcel kupit produkty napr. p.Pavlasa, Haulera a dalsich, tak ich jednoducho nekupim, ale SDV ano.
    Ak to tu cita niekto SDV skuste porozmyslat nad mojim prispevkom. Ved nemusi byt ponuta 1:1 s HO, ale verte, ze vela s nas by si kupilo tank T5x od vas, ako paskvil od ROCO.
    VraTTko

  • Skuste zohnat maringotku v TT. Existovali od Deltaxu, ale to uz je davno.

  • …VoVo, moc do diskuzí nevstupuji jen tak pročítám ale třeba vím, že p.Štěpnička dělá v TT dva rozměry kulaté vlaječky. Ta menší je tuším 1.6 nebo 1.8 mm. Jelikož jsem měl ještě vojnu povinnou, sloužil jsem u tankového vojska. Tu vyprošťovací kládu jsi udělal moc silnou. Tu by dva vojáci v bahně sotva unesli. Mějte všichni na paměti, že 1mm ja ve skutečnosti 12cm. Dále kovová kola jsou opatřena gumovou obručí jako pneumatikou kterou vlastně jedou v pásu.Obruč je černá. Toby mělo na modelu být. Pásy jsou odlité z ocelolitiny a jsou v barvě šedého kovu doplněného barvou rzi. Černé jsou jen na uloženkách v parku a na přehlídkách, protože jsou natřená konzervační barvou. První půjezd tarénem a je to dole. To jen aby byl model věrnější. Jinak pěkné oživení. Chce to ale vozit v celém vojenském transportu.

  • vober: díky za podněty – tu kládu nebude problém vyměnit, až bude chuť. ta tovární mi zase přišla moc tenká, tak jsem tuhle trochu nadhodnotil 🙂 s tou barvou kol jsem se to snažil právě obejít tím, že celý pojezd je od bahna a tudíž není poznat co je co, na fotkách to ale moc vidět není 🙁 a do třetice – na transportu (i když na menším) se už pracuje, ještě potřebuju něčím naložit dva vozy Res – bude to čtyřvozový transport + jedno Bc, jen taková náhodná přeprava techniky…

  • Ahoj všichni. Tatru 813 8×8 Kolos, má http://www.ttauta.wz.cz.
    Pao stavebnice tuším z Plastikon Kolín, jsou na http://www.es-pecky.cz a i složený BVP1. Stavebnice BVP1, OT 64 a Uaze má http://www.ap-modely.wz.cz
    Na vojenskou nákládku na kusé koleji jsem ještě použil RT 706 od RaDošlý.
    Na nakládku proto, že umístění vojenského vlaku do IV epochy je prakticky nemožné, nebo alespoň dost obtížné Jednotlivé vozy nesměly na vlaku být a ucelený vlak při zastavení hlídala ozbrojená stráž a jak to při vjezdu zařídit…

  • VoVo, vober : Zrovna minuly tyden jsem mel na silnici stesti na prevoz BVP, nejaka velitelska verze ci co. Schvalne jsem se koukal na kola a jsou vic od bahna/prachu nez cerny 😉

  • Tak potvrzeno, tuto stavebnici maji na Manesove u Krale zeleznic. Prave jsem si odtamtud jednu privezl…a maji jich dostatek.

  • tato stavebnicka je uplne super. jednoducha montaz, kvaltine prevedenie, ziadne opracovavanie ako pri odliatkov, a aj detaily v pohode vidno. skratka max. spokojenost. este nejake good tanky a V3S popripade kamaz alebo zil a bude vojensky transport ready. tuto stavebnicku vrelo odporucam.

  • este jeden doplnok. stavebnice boli z plastu v dobrej farebnej kvalite takze nebolo ani potrebne modely po zlepeni farbit, nechcem tu robit reklamu ale pre modelarov ktori model zhanaju su k dispozicii na http://www.jrline.sk v polozke automobily 1:120, cena cca 5 euro.

  • jojó, moc pěkný. Hlavně ta kláda vzadu, tak trochu vypadá jak spojler.. 😀 ale jinak dost dobrá stavebnička 😉

  • Moc hezké. Bere mě to za srdce. Jako bývalého TT-čkaře, bývalého železničáře a bývalého velitele BVP-1. :o)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..