PicoLoco – nový malovýrobce pojezdů
Před časem jsem zde uveřejnil recenzi komplexně zpracovaného pojezdu na M152/810 od pan Petra Erbena. A v podstatě jen náhodou jsem se v článku zmínil o pojezdu výrobce Sladura z Aukra, který jsem také zkoušel a který mě taktéž zaujal. Až později jsem se dozvěděl, že pan Sladur vyrábí své modely v kooperaci s panem Erbenem, a že těch modelů chystají celou řadu. Vzhledem k tomu, že v současné době zveřejnili své internetové stránky na adrese www.picoloco.cz, kde většinu produkce prezentují, je myslím na čase se na jejich produkci podívat podrobně. Stránky, stejně jaké mnoho modelů jsou ještě ve stádiu vývoje, a dá se tedy v budoucnu očekávat značný progres.
Bohužel oba pánové jsou především nadšenci než výrobci, takže se tomuto koníčku věnují vedle běžné práce, a vývoj a výroba nejde vždy tak rychle, jak by si oni ale i modeláři představovali. Naštěstí modelaření nejsou atletické závody a nejde o to mít model co nejdřív hotový, ale mít ho takový, aby byl člověk-modelář spokojený.
Důležitou věcí, která mě na snažení obou modelářů zaujala, je jejich přístup k výrobě pojezdů. Konečný výsledek jejich práce je obvykle řešení bez kompromisů a konstrukčních vad. Není to pojezd, který jenom nějak jede, ale je to komplexně řešený pojezd, který jezdí špičkově. Právě proto myslím že stojí za to se na jejich produkci podívat podrobněji.
Klasikou jejich výroby jsou pojezdy pro M152/810 ty vyrábějí typově dvě verze – Classic a Unikat.
Pojezd M152/810 Classic v digitální a analogové verzi
Pojezd Classic jsem měl v ruce v jeho rané verzi, v nové verzi přibylo ještě osvětlení horním reflektorem. Tento pojezd má klasické uspořádání, které velmi připomíná pojezdy od PMT či pana Fialy. Rozdílů je zde však hned několik, tak především pojezd má podvozek odlit tak, aby působil maketově a vše je zpracování tak, aby se do modelu minimálně zanášeli nečistoty.
Samotný pohon je řešen jedním motorem umístěným uprostřed vozu, takže není volný prostor pro cestující. Pojezd je nabízen v analogové a digitální verzi, přičemž digitální verze má tzv. přípravu na Digital. Má tedy rozhraní dle NEM, a do něj místo digitální dekodéru vloženu analogovou propojku. Co se týče jízdních vlastností, je model poměrně tichý a kultivovaný, rozjíždí se už od nízkých rychlostí.
Foto analogová verze pojezdu.
Digitální verze pojezdu, v horním tištěném spoji je umístěn konektor a provizorní analogová propojka.
Výrobce nabízí i kompletně zpracovaný model včetně karoserie v několika barevných verzích.
Jako třešničku nabízí výrobce i řešení kompletně osvětleného přípojného vozu pro analogový provoz. Odběr elektrické energie pro přípojný vůz je řešen přímo z os náprav, ale také je možné odebírat proud z pojezdu s pohonem.
Pojezd M152/810 Unikat v digitální a analogové verzi
Pojezd Unikat už byl představen v samostatném článku, tedy k němu jen stručně. Pojezd je řešen jako dvoumotorový se snahou o zachování oddílu pro cestující.
V současné době se zavádí vylepšená verze s 12 voltovými motory (předtím 6 voltové motory) a s osvětlením bílými diodami místo původních žlutých. Samotný pojezd si dovoluji označit jako v současnosti nejlepší řešení na trhu. Pojezd je opět nabízen v analogové a digitální verzi, přičemž digitální verze má tzv. přípravu na digital.
Pojezd pro M131.1 Hurvínek v analogovém provedení
Z koncepce pojezdu Classik pro M152/810 vychází i připravovaný pojezd pro M131.1 Hurvínka, zatím je k dispozici pouze základní analogová verze bez osvětlení, to bude doplněno dle rozměrů karoserie. Já budu tento pojezd osazovat do Hurvínka, kterého stavím ze stavebnice Kuber, takže v době řádu 2-3 měsíců můžete očekávat podrobnější recenzi tohoto výrobku.
Pojezd MUV69 včetně karoserie
Dalším zajímavým počinem je funkční pojezd pro vozítko MUV69.
Výrobce nabízí pojezd včetně nenabarvené karoserie, na pojezd jde použít i karoserie z leptu od HekTTora. Pojezd je řešen opět bezúdržbově, pouze v přední části pojezdu je jedno větší ozubené kolo. Motorek je umístěn v kabině, teoreticky je zde místo i pro osvětlení a dekodér, pojezd je zatím nabízen jen jako holý pojezd s karoserií pro analog.
Pojezd na Brejlovce/Bardotku
Výrobce dále chystá dva pojezdy pro dieselelektrické lokomotivy. Tak především pojezd pro Zamračenou a Brejlovce. Pojezd je opět řešen jako dvoumotorový, s tím že každá náprava má svůj vlastní motor. Pojezd je zatím v základní analogové konfiguraci bez osvětlení a určitě ho čeká ještě dlouhý vývoj. Já měl možnost vidět nějaká jízdní videa samotných náprav a jejich chod a tichost na mě udělali velký dojem.
Já sám chci jednu takto uspořádanou nápravu použít v motorácích M262, M240 či M296, takže se v době několika měsíců setkáte opět s recenzí tohoto řešení. Myslím, že právě toto uspořádání je pro motoráky to nejlepší, protože u motoráků stačí pohánět jen jednu nápravu a díky kompaktnosti řešení bude pohon zabírat pouze služební oddíl a oddíl cestujících bude možno ztvárnit maximálně modelově.
Pojezd na Sergeje
Druhým pojezdem pro klasickou „mašinku“ je pojezd pro Sergeje. Ten je v pokročilejším stavu vývoje, pojezd kromě samotného pohonu obsahuje i plastové odlitky masek a spodních částí lokomotivy. V budoucnu bude dost možná dostupné kompletní řešení včetně osvětlení, digitálního řešení a možná i karoserie. Co se týče karoserie jednu verzi jsem již viděl, ale byla věrnou kopií Tilligova Sergeje, ve spolupráci s jedním “Sergejologem” se ji snaží počeštit, tak se nechme překvapit, zatím je kompletní Sergej hudbou budoucnosti.
A to je zatím z produkce Picoloco vše, jak jsem psal již v úvodu, většina výrobků je ve vývojovém stádiu, modelář je již může pojezdy zakoupit a dokončit sám, nebo si může počkat na kompletní řešení. Vzhledem ke kvalitě stávající prodávané produkce si myslím, že se o produktech těchto nadšenců vyplatí uvažovat. Já za sebe mohu slíbit, že se v době několika měsíců setkáte s několika recenzemi jejich výrobků tak, jak se mě budou dostávat pod ruku.
Já bych snad ještě upozornil na jejich nabídku obtisků pro 810 ČD, které jsou dobrou (a bohatší) variantou pro obtisky od Detailu. Tisk je velmi kvalitní (mám je už doma), kvalita profesionální, aplikovatelnost jsem ještě nezkoušel. A co se týče těch hotových 810, tak tam bych měl drobnou výtku k tomu, že nejsou natřené rámečky oken, ale ani středový rám čelních skel. Vzhledu to hodně pomůže a tolik práce navíc to není.
Pojezd na legendu z Lugansku je pro mě příjemným překvapením. Jenom bych se tak na okraj zeptal – je na trhu odlitek kastle na sergeje? Někdy někde jsem něco spatřil, ale už je to nějaký ten pátek…
No já když jsem viděl že chystají právě sergeje tak jsem dokonce o něm i začal uvažovat, a to i přesto že to zrovna není moje top lokomotiva.
Jestli je odlitek nevím, ale vzhledem k tomu že existuje poměrně kvalitné Sergej od ROCO v českých barvách a s přípravou na digitál tak bych to asi domácí výrobou neřešil.
Ano, sergeje od Roca beru za naprostou špičku, na druhou stranu vyšla zatím jen celočervená verze, připravuje se s úzkým žlutopruhem. Jenomže člověk by radši široký pruh přes celou mašinu. Můžete namítnout, že tuhle verzi přece vydal Tillig, ale to je podle mě jenom předražená hračka. Takže si radši zkusím zmršit pojezd + kastli z odlitku vlastním nátěrem, než tovární leštěnku za prakticky dvojnásobnou cenu.
Netvrdím že to není řešení, a také je to o tom co člověk preferuje, já bych raději preferoval kvalitu, takže bych zvolil přestříkání kvalitního modelu.
Já bych zase naopak klidně šel cestou stavebnice – pojezd za 1000 Kč je krásná cena, k tomu cca 250 Kč odlitek, případně nějaké lepty od Hekttora, no za 1500 mám Sergeje ve slušné kvalitě a vlastnoručního, který, pokud od něj neočekávám elitní výkony, ten prostor v depu nebo na přípřeži vyplní spolehlivě. Kdo hodlá mít Sergeje jako hlavní vozidlo, ten zvolí Roco, kdo jen jako další lokomotivu z mnoha, může klidně jít touto levnější cestou… S těmi odlitky – oficiálně je nikdo nedělá, ale doporučuju se zeptat na burze odlitkářů.
To VoVo: jistě pokud vezmeš tento pojezd bude li kvalitní… ale pak bude asi lepší počkat i na jejich karoserii. Krom toho kolega chtěl dělat i pojezd což mě fakt nepříjde při ceně kompletní lokomotivy od ROCO rozumné.
Airwar: Pokud jsem kolegou myšlen já (ó děkuji), tak jsem to asi napsal špatně. Samozřejmě jsem myslel pojezd ne samo-domo, ale od pánů z PicoLoca + nějaký ten dlabanec na to a jak doplnil VoVo, k tomu např. lepty od hekTTora.
Jo tím kolegou jsem myslel tebe ve smyslu kolega-modelář, snad jsem se tě nedotknul…:-) Jiank k příspěvku, já to pochopil tak, že chceš ten šestinápravovej pojezd bastlit na koleně, ne že bych nevěřil že toho nejsi schopen, ale přišlo mě to jako hodně velké dobrodružství.
Když tady řešíte Sergeje tak mě napadlo, že by tento pojezd mohl pasovat do čmeláka (770 + 771). Samozřejmá je výměna masek, ale rozteč mezi napravami by mohla být správná. Co myslíte?
Michalz: Asi tě zklamu, ale “Čmelák” má mezi středy kol vzdálenost 2m a mezi “čepy” podvozků 8.66m. Oproti tomu “Sergej” má 2.1 a 8.6 metru (Alespoň to tvrdí výkresy na prototypech). Není to tak velký rozdíl a myslím, že by to maska určitě schovala, ale ideální to nebude….
Piiry: Na Čmeláka a Pomeranče podvozky z Nohabek a nebo německých BR119 apod. Sedí, vyzkoušeno:-). Jinak z toho pojezdu na sergeje jsem celkem dost nadšený, ROCO mám, druhý ROCO výhledově v únoru (má vyjít, tak snad), pak bych rád verzi s čs. tlumičem (asi německý překuchaný ROCO) a ještě tak jednoho, a to asi spíš jako lokomotivu na příležitostný výkony, spíš ale jako ozdobu depa nebo tak něco, takže tohle v kombinaci s nějakou vyšperkovanou kastlí naprosto dokonalý. Asi si klepete všichni na čelo, takovej cvok, 4 sergeje, tak já ještě přidám posledního, pátýho, který by byl asi spíš jen jako vagón na přípřež s nějakým ROCO:-). No prostě jich bylo 600 a musím to nějak ukázat.
VoVo: na mail jsem zaslal jisté podklady nevyvracující existenci odlitku Sergeje v TT.
Dorazilo, potvrzuji a souhlasím 🙂 TTMili: prý není problém se s pány domluvit na čemkoliv, třeba by byli ochotni poskytnout i pojezd bez převodů na nehnanou maketu 🙂
Suvis: Můžeš prosímtě poslat ty podklady i na Petr25Muller@seznam.cz? Díky moc, zajímalo by mě totiž zda jde o ten bájný Čížův odlitek z konce 90-tých let, nebo o to o co se nedávno snažil Jaro (z DF) a když vyrukovalo ROCO s novým kompletním Sergejem tak tu předělávku na Tilliga vzdal.
V TT existoval, možno ešte existuje odliatok SERGEJA od TILLIGa.
To TTMili: každý má oblíbenou epochu a případně i lokomotivu, takže tě docela chápu. 🙂
Jinak pokud jde o kastli na Sergeje, určitě se dá jako náhradní díl sehnat Tilligova kastle a tu pak pomocí doplňků od Hektora upravit, myslím že je to lepší verze než upravovat nějakej odlitek, který beztak bude kopií
Tilliga.
Další možnost by měla být pak kastle od ROCO, ta přece musí být k sehnání opět jako náhradní díl?
A pokud jde o toho Čmeláka, tak pokud sedí ty rozměry co uváděl Piiry, tak pak by to bylo zajímavé řešení i toto, protože ty odchylky jsou ve velikosti TT v rámci 0,8 mm což je naprosto zanedbatelné.
Jo a v neposlední řadě pánové z Pico-Loco uvažují o vlastní karoserii tak bych na ní asi počkal.
Vím, že je to trochu mimo, ale na podvozcích nohabek (http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/p/cs/17880/kompletni-podvozek-na-loko-my-nohab.aspx) tak mi tam chybí horní díl na uchycení kardanu jako u V100 nacvakávací (tedy na obrázku jej nevidím) Nevěděl by někdo zdaly tam je?
To Michalz: no na tom obrázku skutečně chybý, takže bych se asi zeptal prodejce zda tam je a dodávají to i s tímto dílem. Ale pokud to je jako u V100 tak se tento díl dodává zvlášť, objednával jsem díly na V100 a tam mají buďto jednotlivé díly nápryvy, a nebo kompletní nápravu, ale ten horní nacvakávací díl se šnekem a kardanem je další díl. Ten vrchní nacvakávací díl by měl být pro obě lokomotivy totožný.
To airwar : Mohl bych se zeptat kde jste to objednával. Vím, že byla jedna německá stránka kde byla V100 na kusy, ale raději bych někde z ČR.
Tuto službu nabízí například maloseriovky.eu, nabízí krom jiného díly i na Schirmery a další. Pokud víte co přesně chcete stačí napsat německý název dílu a katalogové číslo, pokud nevíte co pan Schneider Vám pošle PDFko s rozpisem dílů na tu konkrétní mašinku včetně ilustračních obrázků – vpodstatě totéž co je pčřiloženo ke každé originální mašince od Tilliga. Maloseriovky jsou sice ze Slovenska ale pro čechy posílají z Čech a domluva je pohodová.
Další kdo nabízí možnost objednání náhradních dílů na Tiliga je http://www.ttmodelar.cz, ale od nich jsem zatím nic nebral takže netuším jak to probíhá.
Ke článku bych měl ještě doplnit že na internetu jsou i jízdní videa pojezdů, sice v nižší kvalitě ale myslím že dostatečně vypovídající: http://www.youtube.com/user/Skrblik2#p/u
Picoloco , jak mam objednad pojezd ? neni kontakt , přes email ? Diky za radu .
Já jsem od TTmodeláře ND Tillig objednával a byl jsem mile překvapen, že jsem je měl asi do měsíce doma. P. Schneider z Malosériovek mě asi před rokem varoval, že dodací lhůty jsou cca půl roku. A k té kastli na Sergeje – ona samotná (a tím samotná myslím i bez podokenních lišt, nárazníků atd) bude stát odhaduju tak 35 euro a ono už je pak opravdu jednodušší vzít odlitek za 250 Kč kde je všechno, než dávat tisícovku za vpodst. to samé (když přičtu i ty různé detaily, které na holé skříni nejsou).
Pokud je TTmodelar takto pružný je pak hlavním favoritem na dodávku náhradních dílu od Tilliga. Ceny kastlí od Tilliga neznám, pokud je cena takto závratná, je lepší hledat asi jiné řešení.
Kontakt na PicoLoco je tuším i na jejich stánkách: info@picoloco.cz
Teď jsem na to koukal – komplet kastle vč. doplňků 38,33 EUR.
Tak to je cena skutečně lidová. 🙂
Kastle od Tilliga jako náhradní díl jsou šíleně drahé, navíc je na nich polovina detailů, část se dá koupit samostatně, část ale vůbec. Jinak já osobně bych se asi spíš snažil kastli od Tilligu vyhnou (na sergeje) protože i když to vypadá že tenhle pojezd je posazen ve správné výšce, furt je Tillig sergej oproti Rocu širší (asi 1,5mm) a pokud stojí za sebou je to patrný. Stejně tak to čelo nejde donutit aby vypadalo modelově ani hodinami práce a lepty od Hekttora.
Majitele stránek http://www.ttmodelar.cz znám osobně, nakupuji u něj poměrně často a se vší spokojeností. Dokonce mi řikal, že pokud budu potřebovat něco, co nenabízí, pokusí se to sehnat a popř. přidá do své nabídky. Prostě ochotný modelář pro modeláře.Můžu jen doporučit!
Pri akciách TT víkend v Sebnitz sa dá kasňa na Sergeja zohnať do 5 €. Pri súčasnej ponuke by som ale preferoval skôr tú od ROCO. 🙂
Zdravím kolegy modeláře,předně mne udivila celkem obsáhká diskuse na téma Sergej.Překvapuje mne,že má někdo odhodlání patlat se s domadodělej Sergejem při dnešní dostupnosti,kdy nás páni z Roco každým půlrokem vnadí na další,v pořadí již třetí verzi čsd,tentokráte se sovětským tlumičem.Zrovna tak,že se navíc do toho pouští i výrobce pojezdů.Tak jako se s tím bastlit doma mi přijde mrháním časem,nadšením i potenciálem něco takového vyvíjet a hlavně vyrábět,potažmo ještě na bázi Tillig kastle,nebo odlitků,které jsou vesměs to samé s bonusem v podobě krupičky,propadlin a zalitejch oken.Takže přeji všem,hlavně výrobci,hodně nadšení v další model.činnosti a třeba se toho Čmeláka někdy dočkáme,já si Seržu raději kupuju a čas,který se mi stává tím dražším,budu věnovat něčemu méně dostupnému.
Sey: I pro mě, a myslím že pro nás všechny je čas nedostatkovým zbožím. Ale ruku na srdce, Roco sergej je sice úžasný, vím o čem mluvím, ale silně pochybuji že udělá dostatek dalších verzí a navíc pro mě jako stále ještě studujícího je jeden sergej Roco za rok až moc, hlavně pokud mám i kupu jiných rozdělaných věcí. Fakt je ovšem to že zvlášť pro některé lidi mají různá čísla různou hodnotu a pochybuji že Roco udělá přesně toho sergeje který jezdil v Jihlavě a pokud mám přestříkávat model za 3500, nebo strávit pár desítek hodin nad odlitkem kdy nebude taková škoda při zpackání volím druhou možnost. Nejde se vždy spoléhat na sériové výrobce, navíc co mám i třeba z deseti sergeju když úplně stejné má každý druhý? Je mnohem lepší přijít ke kolegovi a za jeho vlastnoručně udělaného sergeje s vlastním číslem zapřahnou svého vlastnoručně udělaného sergeje a pak to vyfotit. Výsledek je stoprocentně lepší, aspoň pro tu malou ubohou modelářskou dušičku;-).
Nechtěl jsem v žádném případě brát nadšení modelářských dušiček,které mi ubohými nepřipadají,jen uvedu můj případ:Já toho nadšení tolik nemám,začal jsem Tilligem,časem jsem si sehnal ješte brášku DR,leptík s tabulkama jej počeštil,popisky,které nelze přečíst neřeším a spokojeně jsem si jezdil s obouma a vůbec mi nepřišlo divný,že ta kastle je nějak tupá v prsou,že to má malý okna a že je to celé nějak vysoko.Do té doby než jsem zaremízoval prvního Roca.Skrátka a dobře postavit je vedle sebe a koukat jak to co má být totéž a vlastně to nevypadá jako totéž mi nějak jde proti srsti a s Tilligama jsem již bohužel nevyjel a hnijou v krabičkách(nenajde se zájemce?á 1500kč ) Totéž si myslím o odlitcích a radši si přestříknu tovární model v supr kondici,tvarově a jízdníma vlastnostma se bude shodovat s ostatníma,,továrníma”Sergejema,což se mi s DD(doma dělam)stát jaksi nemůže a s kamarádovým Seržou si můžu toho svýho DD opravdu jen vyfotit.Jen jsem se podivil,že někdo vynalézá dávno vynalezené(tím myslím výrobce pojezdu)a vynakládá úsilí na něčem co již existuje a nemá konkurenta.Není to škoda?
Na jednu stranu jasně, mohli vymyslet něco nového, na druhou stranu, pokud si tímto ověří možnost tvorby 3-n podvozků a příště udělají podvozky pro čmeláka nebo pomeranč, tak to bude další paráda… Když nám teď skončí V100 start, buďme rádi, že se pánové snaží… Celkem ironie, že se v posledním půl roce vyrojila tuna rámů z mosazi pro podvozky V100, které se stanou nedostatkovým zbožím… V tu chvíli vidím u těchto pánů velkou naději na slušné pojezdy v TT, protože já už se taky nechci vracet k mosazným…
Sice nevím jak jsou na tom V100 teď,ale jestli páni od Tilliga budou pokračovat novou metodou výroby,tj.lisování převodů u levnější asiské pracovní síli a ty V100ky by měli šmajdat jako horká pecka pro české zákazníky-Hektor,tedy spíše kulhavá herka,tak nebude nad čím brečet,snad jen nad rozdílnou kvalitou těch ještě poctivých a těch dnešních(rychlokvašek).Proto ano,nový výrobce,snad i dost kvalitní,možná nový vítr do plachet,tak by to chtělo něco nového,neokoukaného,co třeba 830-dva rozdílné rozvory,možnost vybaveného interiéru,kasle z leptu od Kubera,nezní to lákavěji než již námi probrané?
V 100 od Tilliga se stává spolu se zdražením Tilligova sortimentu výběhovým modelem. Pro české modeláře určitě škoda, sám z ní chci dělat 754, snad ji ještě seženu. Mimochodem mě napadá, že dřív (u BTTB) byly pojezdy V 100 a Hektora téměř stejné… Ale zas kazit kvůli českému stroji celkem povedeného Hektora by se mi asi nechtělo… Jinak jsem slyšel zvěsti, že Rocco na nás pro příští rok chystá 754 a jiné Brejlovce :-). Mě by to potěšilo, 754 je moje oblíbená řada na které rád jezdím a v modelovém kolejišti bych tento model na úrovni Sergeje určitě ocenil. Ale bohužel, není to potvrzená informace…
Tak díly na V100 (hlavně podvozky) se budou dát snad sehnat stále. Když jsem kupoval podvozky na velkýho hektora tak mě to u pana Schneidera vyšli z dílů asi na 850Kč (v případě hetora je to podle mě rozumější než vzít V100 z který použiju jen podvozky a nic víc protože motor se setrvákem nebudu kuchat ale dám novej s novým setrvákem). Jinak já nevím jak je to ve skutečnosti ale podle doslechu nemá Tilliguv sergej kdovíjaké jízdní vlastnosti, takže to spíš beru tak že to pánové vymysleli jako poslední pomoc sergejům dělaným v německu.
Jinak mě by se líbil strašně pojezd na M262, i Kubíčkova kastle (mimochodem viděl jí už někdo?), ale upřednostnil bych třeba M286.0 nebo M296.2 ať už pojezd nebo leptanou kastli.
airwar : Ironie je že sergeje nejsou moje oblíbená řada, mám je rád ale většinu našich mašin mám radši (až na kocoura:-)). Nejradši mám bardotky, tu nemám zatim žádnou ale v dlouhodoým plánu (cca 20 let dopředu) jich je taky dost, přecejen to byli Jihlavský zlatíčka:-D.
To TTmili: M 262 od Kubička (Kuber) mám doma rozdělanou, nevypadá to zle, skládá se to jednoduše, jen to chce dořešit pár detailů. Hlavně musím pořešit pohon, chci to realizovat právě pomocí komponentů od PicoLoco a trošku revolučněj :-), pohon bude ve služebním oddíle, oddíly pro cestující chci plně vybavit. Jakmile s tím pohnu do nějakého publikovatelného stádia, dám sem recenzi jak na M 262 od Kubíčka tak k posouzení řešení pohonu. U M 262 je problém, že každá náprava má jiný rozchod, vpředu 3250mm a vzadu 2500 mm.
To se tady ale rozproudila diskuze 🙂
Každopádně když jsem si to opět přečet, tak musím souhlasit s kolegou Seyem, že zrovna ta dvaašedesátdvojka v nějaký “čumskrznaskrz” pořádný podobě na trhu chybí. A věřím tomu, že pokud by byla ve dvoumotorové verzi, jako 810, byla by to velká šance pro pány z Picaloca zaplnit díru na trhu.
PS: Můžete se mi, Sey-i, ozvat na mail ohledně těch sergejů? Možná bych měl zájem 😉 Můj mail je railmedia(uzenáč)seznam.cz. Díky.
Tak já se taky přidám do diskuze. 🙂
Já v PicoLoco vidím velký potenciál. Sice od nich zatím nic nevlastním, ale chystám se na 810 s 010. Už samotný koncept dvoumotorového pojezdu zní zajímavě. Velké využití bych viděl u osobních motorových vozů (potažmo řídících vozů), kde by průhled částí pro osobní přepravu určitě nebyl naškodu. Tyhle pojezdy přímo vidím v M131 (průhledný jako je 810, když by se tam podařilo takový vecpat), 842, 853, 452, 460, 471 a jim podobných strojích. Samozřejmě by záleželo na charakteru vozidla, zda použít motor na obou stranách či jen na jedné a druhý na druhém konci soupravy (takto bych to asi řešil u té 460), tak aby bylo co nejvíce průhledných oken.
K Sergejům. Myslím, že určitě není naškodu když se vyrábí tyto pojezdy. Odbyt si určitě najdou. Jediné co mi nejde do hlavy je, proč k tomu dělat odlitek karoserie, která, cituji z článku: “Byla věrnou kopií Tilligova Sergeje.” Já bych za vzor spíš zvolil toho od ROCO. Ale budiž. Taková “stavebnice” bude pro některé možná lepší a asi i levnější variantou než kupovat toho od ROCO. Pojezd zatím vypadá, že projde ještě nějakými úpravami. Od možnosti dosazení dekodéru začínaje a osvětlením konče. Stejně na tom nejspíš bude i pojezd pro Brejlovce a Bardotku.
Jediné co bych ještě chtěl říci je, že přeji chlapcům z PicoLoco mnoho stálých zákazníků a samozřejmě radost z tvorby. 😉
Tak kastle na Sergeje od Roco podle papírů v krabičcev díl č.127000… cena taky lidova.. 66E 🙁
Tak na Aukru je k prodeji vylepšená verze MUV69 a myslím že se povedla: http://aukro.cz/item1222403843_muv69_vcetne_motoroveho_pojezdu.html
Zdravím, info o pojezdech je super.K tomu sergeji.Mám Tilliga doma a je to samej problém.Tak jsem pořídil od roca a to je jiná.Pokud by někdo chtěl od tilliga kastlu( mám dvě jednu modrou a jenu ČSD) ať napíše na marek.srutka@seznam.cz. VoVo Díky za vše moc mi tyto stránky pomáhají při stavbách.
Tady máte jeden KUFR…
http://www.tomashora.cz/2010_06_04_kraksna-m262-0-od-kuberu-rozestaveno/
Airware, nebo kdokoli ostatní, myslíte, že by se dal Kufr nebo Singrovka pohánět jen jedním hnaným podvozkem? Dělám objednávku, takže bych si přihodil navíc ještě jeden pojezd na Bardotku a z něj bych v podstatě udělal pojezdy dva, jak sem psal výše…
Filip: Já myslím, že by to jít mělo bez problému. Možná to nebude mát takový tah (chcete-li výkon), ale to by u kraksny asi ani nevadlo…
jasně 🙂 Kufr by jezdil sólo a Singrovka max s jedním Balmem
To zas nejde takhle říct – záleží na stoupání, odporu vagónu atd… Na rovině utáhne jeden hnaný podvozek klidně dva Balmy, ale s příbývajícím terénem to bude hodně rychle klesat. Proti tomu má podvozek z V100 alespoň výhodu, že má jednu bandáž, která tomu hodně pomůže. Pak není problém tahat za Singrovkou (s jedním hnaným podvozkem z V100) dva Balmy (z doslechu).
no takhle… moje vize je ovál 200×100, samozřejmě ne placka… určitě tam bude “druhé patro”… co obandážovat tu nápravu?
Snad neplkám nesmysly, těžko soudit dle stručného popisu, ale třeba někdo ví 🙂
No zaslechl jsem snad něco o tom, že by pánové do budoucna opatřili rádi pojezdy bandážemi? Tak když počkáš… 🙂
To Filip: ten Kufr je můj a bude 100% poháněn jedním podvozkem právě od PicoLoco, už jsem si to vyzkoušel u V100, kde jsem nechal jen jeden podvozek funkční a tažná síla se vpodstatě nesnížila, naopak když jsem nechal oba podvozky ale zrušil bandáže tak šla rapidně dolů. Takže já budu dávat jen jeden poháněný podvozek, ale určitě minimálně jedno kolečko hnaného podvozku, ale spíše rovnou dvě budou mít bandáž.
Jo a mimochodem když jsme u toho objednávání podvozku u Brejlovce, tak kdo ještě nezaznamenal, s Brejlovci se asi brzo rozthne pytel, protože Kuehn je chystá na příští rok v několika barevných mutacích.
Cena Tilligovy kastle sergeje vyšla na 890 kč. (loni)
A co se týče předělávání…
Rozhodně odlitek! Originální kastle se strašně špatně brousí. Plast se lepí na brusné kotoučky, pylníky a všechno. Od pana Sladura jsem si koupil odlitek a ten se předělává jedna radost
Bylo by pekne, kdyby panove vyrabeli podvozek pro hnaci vuz Elefanta 🙂
Tu Yurax: a jaký má City Elefant rozvor os v rámci jedné nápravy?
2600 mm ma 471, 2400 mm ma 071 a 971 bude mit predpokladam asi taky 2400 mm? http://www.atlaslokomotiv.net/loko-471.html#fotodokumentace
Tento pojezd mám doma a mohu všem jen doporučit jízdní vlastnosti i tažná síla jsou vynikající. Vyrobcům přeji ať se jim daří a brzy rozšíří svou nabídku.
Nevíte, co je s firmou picoloco? Na jejich stránkách nic není… Pouze vyhledávání.
To Suvis: Ahoj, snažím se to zjistit, s Petrem Erbenem z PicoLoco jsem komunikoval naposledy 20. června a zdálo se vše OK, tak doufám že jde jen o technické problémy webu, pokud něco zjistím, dám vědět. Tom
Jo, díky airware. Já se rozhoduji, jestli si časem postavit vlastní pojezd pro 810 z dílů od pojezdů nebo použít některý od Picoloco. Docela mě to včera zaskočilo, že na webu nic nemají.
Ahoj, tak už vím co se stalo, kluci normálně fungují dál, problém byl v jejich stránkách, neměli všechny administrativní náležitosti které jsou potřeba pro provozování internetového obchodu, a protože si někdo stěžoval na ČOI, tak museli stránky stopnout. Stránky by měli opět běžet v cca. září (pokud úřední šiml bude fungovat). Pokud by jsi po nich něco chtěl, piš jim rovnou na info@picoloco.cz.
O stavbě vlastního pojezdu na některé dvouosé motoráky také uvažuji, láká mě možnost umístit motor co nejníž pod vůz (tedy tam kde v reálu bal) aby minimálně zasahoval do interiéru vozu. Bude se jednat v první řadě o motorák M120.4 ale je to běh an delší trať, takže nevím kdy s tím pohnu.
Aha, tak v tom bude nějaká škaredá lidská vlastnost…
K těm pojezdům, přemýšlel jsem nad převodovkama od pojezdy.eu, ale zas si říkám, aby ten domácí pojezd nevyšel dráž, jak kupovaný…
dobrý den taky mně to překvapilo že ty stránky nefunguji ale ted už jsem v klidu a k těm pojezdům od pojezdy když jsem to tak zhruba spočítal tak komponenty na pojezd mně vychází okolo1400 kč je to bez rámu a kastle a je tam započteno motor 1015 2 setrvačníky 2 stavebnice převodovky 2 páry závěsu kardany a kardanové pouzdro takže si myslím že to vychází celkem dobře a je umožněn výkyv náprav čož u dvou nápravového podvozku je velmi důležité chtěl bych postavit takhle hurvinka tak uvidím jak to dopadné ještě jsem takový pojezd nedělal a jinak hotový pojezd stojí okolo 1500 kč ale je bez výkyvu takže bud a nebo to je asi tak vše co jsem chtěl říct
Jestli chlapci spíš nedojeli na nešvar “firem” spočívající v podnikání (rozuměj prodeji věcí za účelem přivýdělku) bez živnostenského listu. Pak stačí aby je někdo koho naštvou napráskal a je vymalováno. Stačí naštvaný zákazník… Schválně si projděte kolik takovýchto “firem” najdete.
Na samotné provozování eshopu není třeba splňovat nic zázračného. Pokud mají v pořádku ŽL, dalo se to doplnit během patnácti minut ještě než pán z inspekce sepíše protokol.
Ahoj prave jsem odebraly modely jsou perfektní.Doporučuji
Dobrý den …
Chtěl jsem, aby stránky http://www.picoloco.cz/ informace o podvozek a na nákup, ale stránka není dosažitelný.
Jsou nějaké nové informace?
Omluva pro můj poněkud posunula český 😉 , můžu to udělat tak dobře, protože jsem z Německa.
Thomas: Versuchst email info () picoloco.cz.
Co to na těch stránkách mají? To už asi nebude mít s Picoloco nic společného…
Suvis: majitelem je furt Petr Erben, viz: http://www.nic.cz/whois/?d=picoloco.cz, ale co to je na webu, teda FAKT netuším…
Vazeni kolegove modelari,
vzhledem k problemum ktere zacaly cca v pulce minuleho roku a vygradovaly odchodem meho kolegy s teamu jsou stranky stale odpojene, protoze jsem zustal momentalne sam a prisel jsem o cca 50% vyrobniho know how a tak bych v pripade vetsiho zajmu nestihal.Soucasny sortiment je ted trochu omezeny.Pokud budete mit nekdo o neco zajem, piste na puvodni mail info@picoloco.cz, budu se Vam snazit vyhovet.Az se trochu vzmatorim tak stranky opet otevru.
dekuji za pochopeni
Erben
Airwar! I do not speak Czech, I speak romanian, english and spanish. I took a look at your ideas, pretty ingenious. I have a question about the model with the 2 motors. Do you plan to use a board with a regulator for each motor to keep them syncronized at slow and fast speeds?, because I think is too much work.
There should not be any problem with synchronization till both motors are at 1 fixed chassis. There could be problem with 2 locomotives at both ends of the train, but not here.
Thank you VoVo! Just wondering because I’m no expert. I heard stories that if one motor is more powerful than the other or the other way around, one being weaker than the other, chances are the motors will burn or can’t keep up with each other causing derailment. It seems to me that is too much work to build something like this, but hey if it works, why not something different
Zdravím pánové,
jestli bude příspěvek vadit, tak ho smažu.
Po nějakém vyjednávání se mně podařilo s panem Erbenem domluvit a přenechal mně podklady k výrobě pojezdů PICOLOCO. Zatím jsem provedl drobné změny: u pojezdu M152 upravena převodovka, aby šla instalovat kinematika PEHO s magnetem, u pojezdu MUV jsem předělal převody tak, aby pojezd výškově odpovídal skutečnosti. Případné další info na emailu: info@picoloco.cz