Železniční most s příhradovou konstrukcí
Na internetu mě zlákala stavebnice ocelového příhradového mostu od Vero Modell, prý doprodej (situaci na trhu neznám) a protože byla za slušnou cenu, zakoupil jsem. Nejdříve ho složím, a pak mu začnu vymýšlet umístění, což je naprosto profesionální přístup 🙂
Jedná se o běžnou plastikovou stavebnici, ovšem z nevšedního tvrdého materiálu, který nejde téměř lepit lepidlem na plastikové modely, a tak poslouží vteřiňák.
Na začátek jsem slepil příhradovou konstrukci. Občas jsem měl problém i s lepením vteřiňákem, moc to u sebe nedrželo.
Na konstrukci se nalepí ještě výztuhy nesoucí koleje a lávky. To lepení byl občas očistec.
Součástí jsou kamenné pilíře, tento zatím v nenaohýbaném stavu.
A ve stavu po kompletaci ze čtyř dílů.
Na přední část pilíře (šikmá bude zastavěna do svahu) se budou posazovat podložky mostovky.
Každá podložka je slepena ze tří dílů, jedna je pro pevné uchycená a druhá je volná pro možnost roztahování kovové konstrukce za tepla, což je vcelku milý detail, který stejně nebude skoro vidět.
Uložení mostovky zatím nasucho.
A na druhé straně.
Pro porovnání měřítka… Most je konstruován jako univerzální pro H0 i TT, pro TT jde o pořádný most, pro H0 zřejmě spíše o lávku nad potůčkem…
Tomu je přizpůsobena i konstrukce doplňků. Zde část bočních dřevěných lávek.
Zespodu je drážka, podle které se v případě širšího rozchodu kolejí (H0) zúží lávka.
Lávky nalepené.
Mírné zvlnění lávek není, myslím, u staršího mostu vůbec na škodu.
A už je dolepené i zábradlí.
Most zatím není přilepený k pilířům, protože projdou obě části kompletní barevnou úpravou.
A také patinou…
Ještě jedna porovnávací, most je myslím velký tak akorát pro jakýkoliv účel.
To budou panečku umělecké snímečky…
Na hrany pilířů je doplněn kousek zábradlí.
Dle návodu má být zábradlí protaženo v jednom kuse až na pilíře z mostu, ale to už by se nedal most oddělit, což jsem nechtěl.
Příhradová konstrukce je jistě dalším z atraktivních námětů, který by chtěl na své kolejiště umístit každý. Konstrukce umístěná pod mostovkou je sice náročnější na prostor pod mostem, ale naopak nezabírá místo nad sebou. Může to být tedy další dobrý námět…
Po definitivním umístění pražců přijde mezi kolejnice ještě plastová imitace krablovaného plechu, která byla rovněž součástí stavebnice.
No a teď přichází hned na začátku zmiňovaný problém. I když je ještě na mostě spousta práce, nastává nerudovská otázka “Kam s ním?” Na kolejiště asi ne, tak velké kolejiště mít dlouho nebudu. Tak že by na nějaké diorama? Třeba jako křížení tratí? Nejvíce by mu to slušelo nad nějakou říčkou s vodáky, ale když už koleje, tak ať jich tam je co nejvíce pro bohatší možnost výstavy vozidel. Uvidíme příště…
Most je velice pěkný! Snad časem bude časem i nějaká aktualizece jak to dopadlo s tou plánovanou barevnou úpravou. Už se těším …
pěkný most 😀 já těd taky vymíšlim , dobrá inspirace
Ahoj
most se mě líbí, poprosil bych kde se dá ještě zakoupit. Moc by se mě hodil do mého diorámatu. Díky
Občas je na aukru v sekci TT, ale teď zrovna tam není.
Ahoj, most vypadá dobře, škoda že na měj nemám na kolejišti místo. A jestli chceš poradit co s ním? Já měl před stavbou kolejiště rozpracované diorama – kamenný viadukt s 3 oblouky – pod prvním cesta, uprostřed říčka a na druhé straně úzkokolejka – ta stoupala po svahu a těsně u hrany modelu se napojila na druhou úzkou, která vedla nahoru k trati a splítkou dál na most. A kdybys chtěl nějaká vozidla, tak DK model dělá U 37, TU 47, Balm/ú a další věci. Já tenkrát kupoval koleje tuším v Pečkách, ale hodně modelářů si vyrábí ze dřeva pražce, na které lepí kolejové pruty. Jinak rozměry to mělo 90*40.
Doufám, že se nad tím nápadem alespoň pousměješ.
No nápad je to dobrý, ale je to moc velké… Už jsem přemýšlel spíš o minikolejišti s úzkou – 26×77 cm, ale zatím to vázne na tom, že není kde vzít pojezd na TU47.
Tak kolega mě informoval, že most se stále vyrábí jako Auhagen kat. č. 11364. Díky za info.