Výstava SŽM Pečky
Po delší době jsem opět zavítal na výstavu, tentokrát na výstavu modelových kolejišť SŽM Pečky u příležitosti akce Jede jede mašinka. Kdyby akce neměla podtitul “dětská pouť v Pečkách”, působilo by to jemně úchylně, ostatně kulturní program pro masy není nic pro mě 🙂
Kdo vyrážel z Prahy kolem sobotní deváté hodiny ranní (když jsem se vracel z burzy), mohl zastihnout na Masarykově nádraží zvláštní vlak v čele s Albatrosem, který ovšem mířil na jinou slavnostní příležitost.
V Pečkách stál přistavený Hurvínek.
Ten nás za 10 Kč odvezl 200 metrů po vlečce – čekal jsem, že to pojede dál než jen přes přejezd.
Popravdě to byla i tak moje první cesta Hurvínkem.
Po krátkém poskakování následoval výstup do škarpy.
A pak už hurá na blízkou výstavu kolejišť, protože to je to, o co tu šlo hlavně.
Komentáře k fotkám nebudou nijak fundované, spíše jde o moje osobní postřehy.
Zetko, jak já říkám “rychle se pohybující užovka”.
Jedno malé Nkové kolejišťátko, ideální pro zaklizení do skříně.
A jedno větší, ideální pro zaplnění garáže 🙂
Na relativn malý prostor se vejde relativně velké nádraží.
Menší depo na pár centimetrech, ten prostor navíc je znát.
Jen se mi nelíbí ty odlitky posazené na tovární pojezdy.
V oblouku se s podvozky natáčí pomalu polovina vozidla
Ale práce to byla moc pěkná.
H0káři si přišli na své mnohem víc. Modul…
A na něm ruské cisterny.
Klubové kolejiště H0.
Není nad dostatek prostoru.
Nádraží v oblouku.
Pára se zvukem, podle mě je prostě ten zvuk jen takové chrastítko pro děti. Za ty peníze…
Chvílemi je na nádraží prázdno.
Hydra schovaná ve stínu. Protože se výstava konala v bývalé továrně se střešním prosklením, kudy na části kolejišť pařilo sluníčko, udělat občas rozumné fotky bylo nad moje síly. Takže dokumentačně, jak se tak říká 🙂
Setkání generací na zhlaví.
Na kolejišti se stále pracuje.
Vindobona a její automatické zastavení před návěstidlem.
Brejlovec s přirozenou patinou prachu.
A rychlík za ním.
To zase budou v novinách články. “Ošklivý vlak smetl auto, když se řidič snažil poklidně přejíždět přes trať na nechráněném přejezdu, přičemž si říkal, že jemu se přece nic stát nemůže.”
Klubové kolejiště z Jičína (H0).
Občas “zajímavé” soupravy.
Railtrans 745.
Sergej.
Souprava společnosti Arriva je atraktivní jak v reálu, tak v modelu.
Ovšem jen do doby, než se pár vagónů rozhodně, že chtějí jet sólo. Ke srážce nakonec nedošlo.
Centrální nádraží.
A plné souprav.
Herkules ÖBB.
ČSD 365 Roco
Lom s “rajkami”.
Krom kolejišť, prodejců modelů, prezentačních “stánků” (digitál atd.) byly i vitríny. Bohužel stejný problém s nasvícením a navíc odrazy od skel, takže vitrínovky opět dokumenatčně. V H0 třeba připravované Ds od ES Pečky. Provedení detailů místy nic moc (třeba čelní zábradlí). Provedení popisků obtisky na tomto výstavním kusu také nic moc.
VDV modely a jejich parádní Falls.
Přejme jim to, konečně mají kolegové v H0 nějaké pořádné vozy.
Stejně tak Faccs. Jen ty potisky v této části nákladového prostoru se tak často nevidí.
Sbírka vojenských vozů.
Bastardi.
A další sbírka.
Malosérie v H0.
Každá Zamračená je samozřejmě krásná 🙂
Tramvajové kolejiště také v H0.
Parádní variace na kolejiště “trochu jinak”.
Tatra T3…
A na konec to nejlepší a nejzajímavější – TTčko. Žákovské kolejiště z Peček.
Herkules Dispolok.
Další kolejiště a jeho vozový park.
Decentně patinovaný Hektor.
Máme rádi Start sety Tillig 🙂
A před ně pěkně Nohabku 🙂
A křížení souprav.
Další kolejiště a jeho parádní Papoušek. V pozadí vozy Ba produkce ES Pečky, na kolejišti nevypadají špatně.
M152 se motala po lokálce.
BR56 po hlavní trati.
Celkově třeba škoda, že Papoušek táhnul jen dva vozy od Loco a vozy Ba, které by se za něj zrovna hodily, stály odstavené.
Podobných souprav bylo po celé výstavě vidět více. Podle mě je to škoda, když parádní lokomotiva táhne “obyčejné” nákladní vozy.
Na výborných kolejištích pak takové soupravy působí bohužel nepřirozeně.
Na nádražíčku je čilý dopravní ruch.
Vozy jsou z limitované série Loco.
Náladovka…
A nádražní budova ve stavbě. V jedné z diskuzí se vozy Ba kdysi probíraly, já myslím, že jsou opravdu celkem slušné (alespoň na vzdálenější pohled).
Malé kolejišťátko TT v kufříku. Už jsem ho na internetu potkal, odkaz už jsem samozřejmě zapomněl.
Stačí otevřít a jezdit.
Ukázka modulu nádraží.
Další kolejiště TT, tentokrát trochu naplácnuté na menší ploše, přesto pěkné.
Plusem byla zajímavá vozidla.
Rosnička u pily.
Depo zaplněné. Brejlovec na pojezdu Bobiny, trošku výše posazený a se zvláštním nátěrem.
Rosnička a 2 rychlíkáče. Zřejmě posun 🙂
Teď něco z vitrín. Ověřovací Zamračená z ES Pečky. Bez potisku, tabulky T478.3…
Brejlovec z Peček za Zamračenou a Balm z leptu.
Nějaké ty malosérie v TT…
Novinka z Peček – Kyklop. Popisky opět nečekejte, jinak model vypadal pěkně. Ovšem za ty peníze (6000) je to dost…
Krásné páry.
I diesely.
Pokud chcete pěkně provedeného Pielsticka, za 9000 je v ES váš.
Malosériový Hektor OKD, v dnešní době pustit do prodeje původní konstrukci Hektora, to já neberu.
Sbírka osobních vozů.
Leptové modely výborně provedené.
Pár modelů TT z KŽM HK.
Vezmeme dva Es BTTB, dvě střechy Tcms a uděláme z nich jeden vůz…
Další skvělé modely v TT.
Panťák.
Prezentace Loco.
Nové Faccs.
Opět jsem se podivoval nad absencí některých popisků na rámech u některých vozů. Ale jinak vypadají výborně.
Ze stánků na sebe upozornil z dálky stůl M-modelu.
Jejich specifická (a naprosto dokonalá) patina se prostě nedá zaměnit.
A teď dvě kolejiště, která se mi líbila nejvíce. To první bylo zajímavé především provozovanými vozidly.
Stejně jako na téměř všech kolejištích se proháněl nový ES Kyklop.
Vozy EŽ pro přípravu betonu.
Na starém plechovém kolejivu to přesto jezdilo hladce.
Rozlehlé nádraží.
Motorák řady 843 s mosazným pojezdem vlastní výroby a motorem Mashima.
Mix epoch, aneb dětičky hlavně potřebují, aby něco jezdilo.
Odpočívající Karkulka.
Z druhé strany.
U skladu zastrčená Němka.
843 na cestě lokálkou.
T466.0 u rampy.
V pidivýtopně produkce ES Pečky schovaná Slovenská strela.
Němka ještě jednou.
Upoutaly mě automatizace provozu, naopak mě nepřesvědčilo zastavování modelů a jejich následné rozšťouchávání.
704 🙂
A poslední, největší TT, a nejpromakanější kolejiště po všech stránkách. Opět lokomotivy produkce ES Pečky.
Nádraží s peróny.
Odstavné koleje plné. Do nádraží vjíždí pěkně upravené cisterny BTTB.
Ověřovací Zamračená je podle mě odstínově nic moc – červená tmavá a rám moc černý.
Opět Kyklop po desáté.
A po dvacáté.
Další Zamračená, tentokrát i bez tabulek.
V pozadí vytuněné vozy Be.
Čekání na odjezd.
Jóóó Zamračené, ty musí být vyfocené víckrát.
Odstavený Pomeranč, také z ES Pečky.
Komplet nádraží.
A odjezd…
Soupravy se vyměnily, Ragulin patinovaný pěkně, ty Baiky v pozadí už tolik ne.
Baiky vjíždí do nádraží.
Koncové nádraží s úzkou.
Na konci nádraží pila.
To samé bez blesku.
Úzká.
Sigrovka, Modrý šíp a Kufr.
Pěkně provedená pila je dobrým námětem pro každé kolejiště.
Levá část kolejiště.
Střední část.
A to už je opravdu vše. Vyjmenované nedostatky berte s rezervou. Všechna kolejiště byla parádní a přeji majitelům, aby se jim do budoucna dařilo minimálně stejně dobře, jako doteď. Provozované i vystavené modely byly povedené, některé více, některé méně. Ale vždy jde o detaily a já se na to dívám pohledem člověka, který už má oči “vycvičené” na drobnosti. Celkový dojem (pro nezasvěcené to platí dvojnásob) z modelů byl však vždy podařený, dětičky i tatínkové zářili radostí (já mimochodem také). A to je podstatné.
Na závěr jen asi tolik, že z výstavy jsem byl nadšený. Lidí tak akorát, dalo se všude dostat, všude podívat, žádné tlačenice. Prostor dostatečně velký a množství kolejišť mě dost příjemně překvapilo. Za tu cestu to 100% stojí, pokud jste nestihli tentokrát, příští rok si ujít určitě nenechte!
Dobrý fotky, minulý rok tam byla 464 001 se zvláštním vlakem z Prahy a na vlečku se jezdilo v 020 a strkalo to prase. Mimochodem, to kolejiště, jak tam je ta 843, s tím jsem si tam minulý rok jezdil, když už majitel byl unavený 🙂 Postrkovat vlaky při rozjezdu na tomto kolejišti je normální. Za 1. na plechových kolejích to hůř jezdí a za 2. kolejiště ještě není po el. stránce hotové (celá elektroinstalace se dělala znovu), minulý rok jsme byli rádi, že jsme měli zapojeny jakš takš oba okruhy bez možnosti přehazování jakékoliv výměny a taky to šlo. Nebyly tam ani návěstidla, takže si myslím, že pošťuchování souprav není to nejhorší…
Dobrý den,
mluvím za celý náš spolek z Peček, že Vám moc děkujeme za propagaci naší práce jak kolejišťové tak pořádané výstavy. Jsme rádi, že jste dorazili a že se Vám u nás líbilo v rámci možností:) Minulý rok byl na provoz skutečných vlaků bohatší a výstava zase chudší, tento rok díky “finanční krizi”, jsme sehnali méně peněz na sponzorech a tak jsme něměli letos ani parní mašinu na sobotu:( .
Jako majitel toho “postrkového” kolejiště jsem potěšen, že se vám líbilo, protože jsem si myslel, že už to nemá smysl na starých kolejích a odmítal jsem ho tam dovést. Naštěstí mě přesvědčili. Nerad bych se ospravedlňoval s Hurvínkem a výstupem u výstavy, ale na této vlečce celý rok neprojede jediná mašina a jediné východisko byl situovaný schod ze dřeva a celodenní sekání trávy aby k nám vůbec motoráček dojel:( . Vozy Ba jsou prototypy a nemají závaží, papoušek nám je tahal v pátek a byli velké problémy na výhybkách s vykolejováním. Nyní se čeká na sériové vozy z výroby, které už budou v pořádku se závažím.
Malé kolejišťátko v kufru jsme mohl vidět na stránkách Posázavského pacifiku u Fandy Paškovýho, na stránkách jejich odkaz v odkazech:)
Ohledně haly se omlouváme za každou chvíli se měnící světlo v hale, ale jiné tak velké volné prostory v celém městě nejsou a jak se říká: Větru,dešti neporučíš:)
Ještě jednou děkujeme za Vaší návštěvu a doufáme, že dorazíte příští rok znovu!!
SŽM PEČKY – Michal (maditel)
Zdravím, ty moje výtky opravdu berte s rezervou, výstava to byla za jedničku s hvězdičkou. Cesta Hurvínkem pro mě byla zážitek, říkal jsem si, že než to hledat, svezeme se vláčkem, který nás hodí až tam. Díval jsem se do mapy a areál i s vlečkou vypadal velký, tak jsem se nechtěl ztratit, překvapení “vyhození” do obrazně míněné škarpy hned za nádražím mi náladu (a určitě nikomu jinému) nezkazilo. Ostatně ty komentáře jsou poměrně nepodstatné, proto jsem se snažil dát sem co nejvíc fotek, ať se každý podívá sám. Co se týče haly, tak to byla právě velká výhoda – spousta prostoru a dobře prosvětleného. Počasí v sobotu vyšlo parádně a jediný problém se týkal opravdu jen focení, takto jsou některé fotky opravdu jen dokumentační, chtěl jsem na to čtenáře jen upozornit. Věřím, že příprava tak velké akce musí stát spoustu času, práce a nervů, za to máte můj obrovský obdiv! Za rok – a dost možná i dříve na pravidelné dny otevřených dveří, jestli ještě probíhají – se tam určitě zase moc rád podívám, mám to pár kilometrů od domova 🙂
Pravidelné výstavy děláme stále dále, ikdyž v dosti zmenšeném měřítku něž byla tato hala. Náš klub sídlí v místnosti vedle haly, tam kde byla improvizovaná hospada (vchod stejný). Během prázdnin výstavu neděláme, takže nejbližsí je 5.9.2009. Dám jí na K-report, takže určitě najdete. Tohle celé spískat s celým programem i ve městě je práce na celý rok. O výstavě nemluvě, příprava začínala již víkend před akcí a táhla se celý týden až do čtvrtku kdy jsme otevřeli pro školy poprvé. O nutnosti dopňování tekutin zlatavého moku po celý týden nepočítaje:) určitě doražte, a přihlašte se, ať víme komu poděkovat osobně za prezentaci, když už mi jsme na stránky neschopný jako klub:( Díky M.J.
perfektní výstava
(HONZA) z SŽM PEČKY
Zdravím pekne foto z vystavy,všimol som si M 290.0 Slovensku Strelu ako vykukuje z rotundy ,chcem sa opytať či to bol jazdiaci model a či je viac fotiek z nej
Ta havárie rosničky s autem by se dala nazvat srážka se dvěma r: Rosnička praštila do Renaulta.
Zdrawim, chtěl bych se zeptat jestli prosim vás někdo nevíte od jaké firmy je peron z fotek posledního nádraží? děkuju moc
Mě tak napadlo,byl jsi se kouknou ve Vrčeni u Nepomuka? Moc krásný kolejiště,nachá Ti tam projet i Tvoje modely. Může si tam parádně pokecat. Určitě to stojí za to.
O tom jsem zatím neslyšel, máš nějaký link nebo tak něco? Nepomuk už mám docela z ruky, ale kdo ví 🙂
Zkus se podívat tady http://www.zeleznice-vrcen15.cz/
Prosím všechny zdali by mi mohli poradit jak získat model motorového vozu Slovenská Strela, který je na fotografii modelové železnice.
Děkuji
Leda oslovit některého malosériového (nebo spíše kusového) výrobce. Ale předpokládám, že bude problém, je to vůz náročný na konstrukci pojezdu…
Odlitek Slovenské Strely jsem nedávno vidděl i na Aukru. A nebylo to myslím poprvé.Jinak na burze bude k sehnání taky.
Moc
pěkné
pana Dvořáčka znám osobně moc milí pán