Kolejiště a doplňky

Výstava SŽM Pečky

101_0647Po delší době jsem opět zavítal na výstavu, tentokrát na výstavu modelových kolejišť SŽM Pečky u příležitosti akce Jede jede mašinka. Kdyby akce neměla podtitul “dětská pouť v Pečkách”, působilo by to jemně úchylně, ostatně kulturní program pro masy není nic pro mě 🙂

Kdo vyrážel z Prahy kolem sobotní deváté hodiny ranní (když jsem se vracel z burzy), mohl zastihnout na Masarykově nádraží zvláštní vlak v čele s Albatrosem, který ovšem mířil na jinou slavnostní příležitost.

101_0436

V Pečkách stál přistavený Hurvínek.

101_0725

 Ten nás za 10 Kč odvezl 200 metrů po vlečce – čekal jsem, že to pojede dál než jen přes přejezd.

101_0728

Popravdě to byla i tak moje první cesta Hurvínkem.

101_0740

Po krátkém poskakování následoval výstup do škarpy.

101_0455

A pak už hurá na blízkou výstavu kolejišť, protože to je to, o co tu šlo hlavně.

101_0453

Komentáře k fotkám nebudou nijak fundované, spíše jde o moje osobní postřehy.

101_0449

Zetko, jak já říkám “rychle se pohybující užovka”.

101_0466

Jedno malé Nkové kolejišťátko, ideální pro zaklizení do skříně.

101_0460

A jedno větší, ideální pro zaplnění garáže 🙂

101_0490

Na relativn malý prostor se vejde relativně velké nádraží.

101_0491

Menší depo na pár centimetrech, ten prostor navíc je znát.

101_0492

Jen se mi nelíbí ty odlitky posazené na tovární pojezdy.

101_0625

V oblouku se s podvozky natáčí pomalu polovina vozidla

101_0493

Ale práce to byla moc pěkná.

101_0622

H0káři si přišli na své mnohem víc. Modul…

101_0462

A na něm ruské cisterny.

101_0465

Klubové kolejiště H0.

101_0468

Není nad dostatek prostoru.

101_0471

Nádraží v oblouku.

101_0473

Pára se zvukem, podle mě je prostě ten zvuk jen takové chrastítko pro děti. Za ty peníze…

101_0618

Chvílemi je na nádraží prázdno.

101_0620

Hydra schovaná ve stínu. Protože se výstava konala v bývalé továrně se střešním prosklením, kudy na části kolejišť pařilo sluníčko, udělat občas rozumné fotky bylo nad moje síly. Takže dokumentačně, jak se tak říká 🙂

101_0621

Setkání generací na zhlaví.

101_0475

Na kolejišti se stále pracuje.

101_0476

Vindobona a její automatické zastavení před návěstidlem.

101_0485

Brejlovec s přirozenou patinou prachu.

101_0479

A rychlík za ním.

101_0481

To zase budou v novinách články. “Ošklivý vlak smetl auto, když se řidič snažil poklidně přejíždět přes trať na nechráněném přejezdu, přičemž si říkal, že jemu se přece nic stát nemůže.”

101_0487

Klubové kolejiště z Jičína (H0).

101_0551

Občas “zajímavé” soupravy.

101_0552

Railtrans 745.

101_0555

Sergej.

101_0556

Souprava společnosti Arriva je atraktivní jak v reálu, tak v modelu.

101_0558

Ovšem jen do doby, než se pár vagónů rozhodně, že chtějí jet sólo. Ke srážce nakonec nedošlo.

101_0699

Centrální nádraží.

101_0559

A plné souprav.

101_0561

Herkules ÖBB.

101_0564

ČSD 365 Roco

101_0567

Lom s “rajkami”.

101_0569

Krom kolejišť, prodejců modelů, prezentačních “stánků” (digitál atd.) byly i vitríny. Bohužel stejný problém s nasvícením a navíc odrazy od skel, takže vitrínovky opět dokumenatčně. V H0 třeba připravované Ds od ES Pečky. Provedení detailů místy nic moc (třeba čelní zábradlí). Provedení popisků obtisky na tomto výstavním kusu také nic moc.

101_0586

VDV modely a jejich parádní Falls.

101_0710

Přejme jim to, konečně mají kolegové v H0 nějaké pořádné vozy.

101_0590

Stejně tak Faccs. Jen ty potisky v této části nákladového prostoru se tak často nevidí.

101_0707

Sbírka vojenských vozů.

101_0580

Bastardi.

101_0579

A další sbírka.

101_0676

Malosérie v H0.

101_0703

Každá Zamračená je samozřejmě krásná 🙂

101_0704

Tramvajové kolejiště také v H0.

101_0616

Parádní variace na kolejiště “trochu jinak”.

101_0614

Tatra T3…

101_0613

A na konec to nejlepší a nejzajímavější – TTčko. Žákovské kolejiště z Peček.

101_0496

Herkules Dispolok.

101_0627

Další kolejiště a jeho vozový park.

101_0497

Decentně patinovaný Hektor.

101_0628

Máme rádi Start sety Tillig 🙂

101_0498

A před ně pěkně Nohabku 🙂

101_0499

A křížení souprav.

101_0631

Další kolejiště a jeho parádní Papoušek. V pozadí vozy Ba produkce ES Pečky, na kolejišti nevypadají špatně.

101_0506

M152 se motala po lokálce.

101_0507

BR56 po hlavní trati.

101_0503

Celkově třeba škoda, že Papoušek táhnul jen dva vozy od Loco a vozy Ba, které by se za něj zrovna hodily, stály odstavené.

101_0638

Podobných souprav bylo po celé výstavě vidět více. Podle mě je to škoda, když parádní lokomotiva táhne “obyčejné” nákladní vozy.

101_0720

Na výborných kolejištích pak takové soupravy působí bohužel nepřirozeně.

101_0718

Na nádražíčku je čilý dopravní ruch.

101_0641

Vozy jsou z limitované série Loco.

101_0636

Náladovka…

101_0639

A nádražní budova ve stavbě. V jedné z diskuzí se vozy Ba kdysi probíraly, já myslím, že jsou opravdu celkem slušné (alespoň na vzdálenější pohled).

101_0637

Malé kolejišťátko TT v kufříku. Už jsem ho na internetu potkal, odkaz už jsem samozřejmě zapomněl.

101_0667

Stačí otevřít a jezdit.

101_0663

Ukázka modulu nádraží.

101_0650

Další kolejiště TT, tentokrát trochu naplácnuté na menší ploše, přesto pěkné.

101_0570

Plusem byla zajímavá vozidla.

101_0573

Rosnička u pily.

101_0577

Depo zaplněné. Brejlovec na pojezdu Bobiny, trošku výše posazený a se zvláštním nátěrem.

101_0571

Rosnička a 2 rychlíkáče. Zřejmě posun 🙂

101_0578

Teď něco z vitrín. Ověřovací Zamračená z ES Pečky. Bez potisku, tabulky T478.3…

101_0723

Brejlovec z Peček za Zamračenou a Balm z leptu.

101_0721

Nějaké ty malosérie v TT…

101_0599

Novinka z Peček – Kyklop. Popisky opět nečekejte, jinak model vypadal pěkně. Ovšem za ty peníze (6000) je to dost…

101_0711

Krásné páry.

101_0591

I diesely.

101_0592

Pokud chcete pěkně provedeného Pielsticka, za 9000 je v ES váš.

101_0594

Malosériový Hektor OKD, v dnešní době pustit do prodeje původní konstrukci Hektora, to já neberu.

101_0596

Sbírka osobních vozů.

101_0598

Leptové modely výborně provedené.

101_0605

Pár modelů TT z KŽM HK.

101_0670

Vezmeme dva Es BTTB, dvě střechy Tcms a uděláme z nich jeden vůz…

101_0674

Další skvělé modely v TT.

101_0680

Panťák.

101_0682

Prezentace Loco.

101_0685

Nové Faccs.

101_0687

Opět jsem se podivoval nad absencí některých popisků na rámech u některých vozů. Ale jinak vypadají výborně.

101_0689

Ze stánků na sebe upozornil z dálky stůl M-modelu.

101_0690

Jejich specifická (a naprosto dokonalá) patina se prostě nedá zaměnit.

101_0697

A teď dvě kolejiště, která se mi líbila nejvíce. To první bylo zajímavé především provozovanými vozidly.

101_0518

Stejně jako na téměř všech kolejištích se proháněl nový ES Kyklop.

101_0660

Vozy EŽ pro přípravu betonu.

101_0658

Na starém plechovém kolejivu to přesto jezdilo hladce.

101_0655

Rozlehlé nádraží.

101_0657

Motorák řady 843 s mosazným pojezdem vlastní výroby a motorem Mashima.

101_0647

Mix epoch, aneb dětičky hlavně potřebují, aby něco jezdilo.

101_0648

Odpočívající Karkulka.

101_0645

Z druhé strany.

101_0521

U skladu zastrčená Němka.

101_0520

843 na cestě lokálkou.

101_0522

T466.0 u rampy.

101_0525

V pidivýtopně produkce ES Pečky schovaná Slovenská strela.

101_0523

Němka ještě jednou.

101_0527

Upoutaly mě automatizace provozu, naopak mě nepřesvědčilo zastavování modelů a jejich následné rozšťouchávání.

101_0528

704 🙂

101_0530

A poslední, největší TT, a nejpromakanější kolejiště po všech stránkách. Opět lokomotivy produkce ES Pečky.

101_0510

Nádraží s peróny.

101_0511

Odstavné koleje plné. Do nádraží vjíždí pěkně upravené cisterny BTTB.

101_0512

Ověřovací Zamračená je podle mě odstínově nic moc – červená tmavá a rám moc černý.

101_0513

Opět Kyklop po desáté.

101_0515

A po dvacáté.

101_0516

Další Zamračená, tentokrát i bez tabulek.

101_0531

V pozadí vytuněné vozy Be.

101_0517

Čekání na odjezd.

101_0532

Jóóó Zamračené, ty musí být vyfocené víckrát.

101_0533

Odstavený Pomeranč, také z ES Pečky.

101_0535

Komplet nádraží.

101_0536

A odjezd…

101_0538

Soupravy se vyměnily, Ragulin patinovaný pěkně, ty Baiky v pozadí už tolik ne.

101_0540

Baiky vjíždí do nádraží.

101_0539

Koncové nádraží s úzkou.

101_0541

Na konci nádraží pila.

101_0542

To samé bez blesku.

101_0545

Úzká.

101_0547

Sigrovka, Modrý šíp a Kufr.

101_0549

Pěkně provedená pila je dobrým námětem pro každé kolejiště.

101_0550

Levá část kolejiště.

101_0668

Střední část.

101_0669

A to už je opravdu vše. Vyjmenované nedostatky berte s rezervou. Všechna kolejiště byla parádní a přeji majitelům, aby se jim do budoucna dařilo minimálně stejně dobře, jako doteď. Provozované i vystavené modely byly povedené, některé více, některé méně. Ale vždy jde o detaily a já se na to dívám pohledem člověka, který už má oči “vycvičené” na drobnosti. Celkový dojem (pro nezasvěcené to platí dvojnásob) z modelů byl však vždy podařený, dětičky i tatínkové zářili radostí (já mimochodem také). A to je podstatné.

101_0747

101_0753

Na závěr jen asi tolik, že z výstavy jsem byl nadšený. Lidí tak akorát, dalo se všude dostat, všude podívat, žádné tlačenice. Prostor dostatečně velký a množství kolejišť mě dost příjemně překvapilo. Za tu cestu to 100% stojí, pokud jste nestihli tentokrát, příští rok si ujít určitě nenechte!

 

 

16 komentářů: „Výstava SŽM Pečky

  • Dobrý fotky, minulý rok tam byla 464 001 se zvláštním vlakem z Prahy a na vlečku se jezdilo v 020 a strkalo to prase. Mimochodem, to kolejiště, jak tam je ta 843, s tím jsem si tam minulý rok jezdil, když už majitel byl unavený 🙂 Postrkovat vlaky při rozjezdu na tomto kolejišti je normální. Za 1. na plechových kolejích to hůř jezdí a za 2. kolejiště ještě není po el. stránce hotové (celá elektroinstalace se dělala znovu), minulý rok jsme byli rádi, že jsme měli zapojeny jakš takš oba okruhy bez možnosti přehazování jakékoliv výměny a taky to šlo. Nebyly tam ani návěstidla, takže si myslím, že pošťuchování souprav není to nejhorší…

  • Dobrý den,
    mluvím za celý náš spolek z Peček, že Vám moc děkujeme za propagaci naší práce jak kolejišťové tak pořádané výstavy. Jsme rádi, že jste dorazili a že se Vám u nás líbilo v rámci možností:) Minulý rok byl na provoz skutečných vlaků bohatší a výstava zase chudší, tento rok díky “finanční krizi”, jsme sehnali méně peněz na sponzorech a tak jsme něměli letos ani parní mašinu na sobotu:( .
    Jako majitel toho “postrkového” kolejiště jsem potěšen, že se vám líbilo, protože jsem si myslel, že už to nemá smysl na starých kolejích a odmítal jsem ho tam dovést. Naštěstí mě přesvědčili. Nerad bych se ospravedlňoval s Hurvínkem a výstupem u výstavy, ale na této vlečce celý rok neprojede jediná mašina a jediné východisko byl situovaný schod ze dřeva a celodenní sekání trávy aby k nám vůbec motoráček dojel:( . Vozy Ba jsou prototypy a nemají závaží, papoušek nám je tahal v pátek a byli velké problémy na výhybkách s vykolejováním. Nyní se čeká na sériové vozy z výroby, které už budou v pořádku se závažím.
    Malé kolejišťátko v kufru jsme mohl vidět na stránkách Posázavského pacifiku u Fandy Paškovýho, na stránkách jejich odkaz v odkazech:)
    Ohledně haly se omlouváme za každou chvíli se měnící světlo v hale, ale jiné tak velké volné prostory v celém městě nejsou a jak se říká: Větru,dešti neporučíš:)
    Ještě jednou děkujeme za Vaší návštěvu a doufáme, že dorazíte příští rok znovu!!
    SŽM PEČKY – Michal (maditel)

  • Zdravím, ty moje výtky opravdu berte s rezervou, výstava to byla za jedničku s hvězdičkou. Cesta Hurvínkem pro mě byla zážitek, říkal jsem si, že než to hledat, svezeme se vláčkem, který nás hodí až tam. Díval jsem se do mapy a areál i s vlečkou vypadal velký, tak jsem se nechtěl ztratit, překvapení “vyhození” do obrazně míněné škarpy hned za nádražím mi náladu (a určitě nikomu jinému) nezkazilo. Ostatně ty komentáře jsou poměrně nepodstatné, proto jsem se snažil dát sem co nejvíc fotek, ať se každý podívá sám. Co se týče haly, tak to byla právě velká výhoda – spousta prostoru a dobře prosvětleného. Počasí v sobotu vyšlo parádně a jediný problém se týkal opravdu jen focení, takto jsou některé fotky opravdu jen dokumentační, chtěl jsem na to čtenáře jen upozornit. Věřím, že příprava tak velké akce musí stát spoustu času, práce a nervů, za to máte můj obrovský obdiv! Za rok – a dost možná i dříve na pravidelné dny otevřených dveří, jestli ještě probíhají – se tam určitě zase moc rád podívám, mám to pár kilometrů od domova 🙂

  • Pravidelné výstavy děláme stále dále, ikdyž v dosti zmenšeném měřítku něž byla tato hala. Náš klub sídlí v místnosti vedle haly, tam kde byla improvizovaná hospada (vchod stejný). Během prázdnin výstavu neděláme, takže nejbližsí je 5.9.2009. Dám jí na K-report, takže určitě najdete. Tohle celé spískat s celým programem i ve městě je práce na celý rok. O výstavě nemluvě, příprava začínala již víkend před akcí a táhla se celý týden až do čtvrtku kdy jsme otevřeli pro školy poprvé. O nutnosti dopňování tekutin zlatavého moku po celý týden nepočítaje:) určitě doražte, a přihlašte se, ať víme komu poděkovat osobně za prezentaci, když už mi jsme na stránky neschopný jako klub:( Díky M.J.

  • perfektní výstava
    (HONZA) z SŽM PEČKY

  • Zdravím pekne foto z vystavy,všimol som si M 290.0 Slovensku Strelu ako vykukuje z rotundy ,chcem sa opytať či to bol jazdiaci model a či je viac fotiek z nej

  • Ta havárie rosničky s autem by se dala nazvat srážka se dvěma r: Rosnička praštila do Renaulta.

  • Zdrawim, chtěl bych se zeptat jestli prosim vás někdo nevíte od jaké firmy je peron z fotek posledního nádraží? děkuju moc

  • Mě tak napadlo,byl jsi se kouknou ve Vrčeni u Nepomuka? Moc krásný kolejiště,nachá Ti tam projet i Tvoje modely. Může si tam parádně pokecat. Určitě to stojí za to.

  • O tom jsem zatím neslyšel, máš nějaký link nebo tak něco? Nepomuk už mám docela z ruky, ale kdo ví 🙂

  • Prosím všechny zdali by mi mohli poradit jak získat model motorového vozu Slovenská Strela, který je na fotografii modelové železnice.
    Děkuji

  • Leda oslovit některého malosériového (nebo spíše kusového) výrobce. Ale předpokládám, že bude problém, je to vůz náročný na konstrukci pojezdu…

  • Odlitek Slovenské Strely jsem nedávno vidděl i na Aukru. A nebylo to myslím poprvé.Jinak na burze bude k sehnání taky.

  • pana Dvořáčka znám osobně moc milí pán

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..