Stavebnice trolejbusu Škoda 14Tr

450,00 

TT/1:120, leptaná stavebnice trolejbusu Škoda 14Tr v provedení nejběžnějších sérií.

Na objednávku (2-8 týdnů)

 Kč

Info při naskladnění

Katalogové číslo: MTT120035 Kategorie: Štítek:

Popis

Leptaná stavebnice trolejbusu Škoda 14Tr v provedení série 14Tr08/6 až 14Tr11/6.

Stavebnice obsahuje vše potřebné:

  • lept karosérie
  • lept rámu
  • kompletní střešní výbavu včetně tyčového sběrače
  • kola řešená kombinací vrstvení leptaných a kartonových dílů
  • interiér z kartonu řezaný laserem
  • obtisky s červenými obtiskovými pruhy
  • návod

Obtisky obsahují základní univerzální motivy (přední masku, těsnění dveří a další drobnosti). Z rozvinovacího seznamu můžete objednat obtiskové pruhy, které obsahují vše potřebné na obtisknutí bíle/krémově nastříkaného autobusu.

Stavebnice umožňuje bez úprav sestavit série 14Tr08/6 až 14Tr11/6, tedy jakýsi “univerzál” a jedny z těch častějších variant. Další úpravou detailů, například odebráním příčky předního okna, je možno vytvořit také starší série. Přední náprava je primárně připravena pro umístění v rovném směru, ale lze jí osadit i natočenou. Zadní náprava je ve verzi Rába a skládá se ze dvou kartonových vrstev a finální leptané. Díky tomu je sestavení kol velmi jednoduché. Nechybí ani stěrače a zrcátka. Součástí je kompletní střešní výbava včetně tyčových sběračů, které se pájí ze 2 vrstev plechu a poté je možné je zabrousit do kulata a naohýbat dle potřeby.

Trolejbus je konstruován tak, aby stavebnice byla jednoduchá a aby jí sestavil i začínající modelář. Díky přiloženému rámu je dosaženo přesného usazení náprav s koly. Jako alternativu ke standardním kolům z kartonu a leptu můžete z nabídky vybrat plně odlitá kola z produkce TTauta.cz.

Zasklení na míru v nabídce nemáme, ale můžeme dodat zasklení ze stavebnic autobusů Karosa 700:

  • přední zasklení pasuje bez úprav, pouze je čelní sklo ploché (možno dotvarovat po odstřižení boků)
  • zadní zasklení pasuje bez úprav (případně jen lehce přistříhnotu na šířku)
  • boční zasklení je kratší vždy cca o 5 mm, proto je potřeba toto zasklení dostříhnout na vhodnou délku a zbývající 1 okno zasklít z vlastních zásob

Osvětlení rovněž není přímo na míru, můžeme dodat z Karos ř. 700, rozměrově velmi podobné.

Historie: Trolejbusy byly vyráběny v závodě Škoda v Ostrově nad Ohří mezi roky 1972 (první prototyp) až 1998. Sériová výroba probíhala od roku 1980. Celkem bylo vyrobeno přes 3200 kusů, velká část z nich byla exportována.

Použití: Trolejbus je vhodné pájet, ale už se našli i modeláři, kteří model slepili bez kapky cínu jen za použití vteřinového lepidla. Interiér je řezaný do kartonu, po oddělení dílů z rámečku (u větších dílů občas nutné projet drážku nožíkem nebo prostříhnout nůžkami, pokud není řez na 100 % skrz) je nejlepší ho lepit disperzním lepidlem (Herkules) nebo řídkým vteřinovým lepidlem. Obtisky jsou řešeny tiskem na čirý obtiskový papír, potřebují tedy pod sebou vždy světlý (nejlépe bílý) podklad a je nutné je vždy obstříhnout dle požadovaného tvaru (popisky nemají samostatný lak). Před započetím stavby je vhodné si přečíst články popisující stavbu včetně vypsaných tipů, triků a rad.

Materiál: Tvrdá mosaz 0.3 mm.