Něco na prázdniny, třeba Tatra 148 S3
I když už začaly prázdniny, tak p. Štěpnička nezahálí a připravil nám zase něco na zpestření dlouhých prázdninových večerů…jednoduchou stavebnici oblíbené řady Tater 148, a to třístrannou sklápěčku S3.
No a jak je už tradicí, jsou to opět resinové díly a planžeta leptaných dílů, hlavně korby.
Kabiny mám opět v dutém provedení, sice jejich příprava dala trochu víc práce, odvrtat, vyříznout a začistit plochy skel, ale mě se v tomto provedení prostě líbí.
No a můžeme se pustit do přípravy páteře podvozku, kol a leptíku řízení přední nápravy, bez toho ty Tatrovky prostě nemůžu mít…a abych nezapomněl, ještě torzní tyče a listové pružiny na zadní nápravy.
Podvozkové rámy bylo nutné osadit podpěrami pod korby a taky zadními čely, ty už p, Štěpnička zase vylepšil, jsou na nich připraveny závěsy pro vyklápění korby…
Na kabinách jsem doplnil příčky čelních, ale i bočních oken, taky leptaná zrcátka a tykadla.
Bylo potřeba vyzkoušet, jak budou auta vypadat, no myslím že dobře.
Teď můžeme ještě sestavit korbu z leptu, velice jednoduché, začistíme otřepy (myšleno výstupky po odstranění dílu z planžety), vytvarujeme přesně podle proleptaných rysek a na závěr sletujeme. Zadní čela jsou výklopná, závěsy je potřeba proletovat, aby byly vyztuženy.
Zase jsem je vyzkoušel na autech, za mě dobrý.
A zase zkouška, jak to vypadá teď?
Ještě je potřeba dosadit konzole držáků rezervních kol a palivové nádrže.
Auta v rozloženém stavu putovala do lakovny, nejdřív základovka, potom vrchní odstíny, klasika modrá, šedá a taky oranžová.
Vnitřky korb jsem natřel stříbřenkou a pak trochu „zamazal“ patinátory a zalakoval. Na kabinách natřel střechy bílou, masky, zrcátka a tykadla taky trochu barevně vylepšil. Na auta jsem taky dplnil obtisky „eSpézetek“ a loga ČSAD.
Takže jsem zkompletoval jednu klasiku tmavě modrou…
…potom světle modrou s bílo střechou a šedou korbou – ČSAD…
Když už jsou korby prázdné napadlo mě udělat dva náklady – štěrk a písek, stačilo kousek styroduru a posypu.
Náklady máme, tak je ještě naložit…
…a to by bylo vše, tedy co se týká T 148, napletla se mi tam ale taky oranžová T 138, aspoň je vidět ten rozdíl.
Tak to je všechno, hezké prázdniny všem…
Začínám těm autům zase po delší době přicházet na chuť, budu mi muset takovou sklopku taky postavit, jako malej jsem měl takovou tu velkou plastovou oranžovou sklopku, teď jsem koukal v krámě že dělají pořád to samé, jen s kabinou Tatry 815. A jinak dotaz na ty, co to už stavěli – normálně jsem pochopil, že to TTauta dodávají s čirou kabinou, tak ty polyuretanové žluté má Jirka na přání?
Jako hračkář trochu přispěju: Tatrovku na písek jsme asi měli všichni. První byla dokonce T148 S1, ta byla modelovější, ale zase tolik nevydržela, pozdějc jí nahradila nezničitelná T815 sklopka a bagr, tu známe všichni. Minimálně sklápěčka se vyrábí dodneška (ale v šílenejch barvách) a třeba i v mutaci s kabinou MAN. Jinak ale myslim novinka minulýho podzimu je jakási reedice původní sklápěčky T148, kterou už ale dělá jiná firma a i ta tatrovka je z novejch forem a vypadá trochu jinak. Ale jak je vidět, legenda prostě stále žije. Ani nevim, že by tyhle tatrovky někdo někdy vyhazoval, vždycky se to dědilo co já vim… 🙂
Je vidět že jsi z mladší školy, já právě znal jen tu T148 S1, kterou jsem právě podědil 🙂 A vydržela dost, vždycky jsem jí chytil za korbu a tlačil jí před sebou. Jednou jsme s kamarádem měli každej svojí, tak jsme s nima vyrazili za barák na pole, kde jsme po sklizni napaběrkovali korby brambor a přivezli domů večeři 🙂
Tak to už jsem asi starý v.. ! Za mých mladých let nebyla o plastových tatrovkách ještě ani zmínka. Přesto i já jsem měl svůj velký náklaďák. Byl dřevěný neidentifikovatelného typu, ale zato s natáčecí přední nápravou.
…ja mel taky drevenou barcu 706 a dreveny 706 RO autobus. Jakpa to frcelo s kopecka. Nostalgie je mi pres sedesat.
Pred lety jsem sestavil T148 v 1:120 ze stavebnice a abych zahnal nudu, tak jsem udelal funkcni korbu. Pod ni byl priletovan vysoustruzeny drat, ktery prochazi otvorem v ramu vozidla. Je to super, kdyz muzete s korbou manipulovat. zkuste to, neda to velkou praci. 🙂
Já měl taky ještě dřevěný náklaďák, už ani nevím, kde je mu konec…ale děti už měly plastovou jak T148 tak i T815. Ta 815 je ještě v kůlně, však jednou poslouží vnoučatům.
Kabiny jsou běžně dodávány jako čiré, tyhle duté jsou na přání…
a korby jsou sklopné, já je jen tak nenafotil, dokonce jsou už ta zadní leptaná čela k tomu připravená a na korbu zespodu přijde naletovat leptaná osička na to vyklápění.
Když už jsou tu Tatry, tak přidávam odkaz na jeden armádní speciál:
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=6205&f=175&sid=2b85e30b58a58917d92897a5d8ea34b0