Silniční vozidla

Tatra 138/148 jako lanový bagr

DSC_0566.thumbnailTy tatrovky od p. Štěpničky mě pořád tak lákají, že je prostě vždy když se objeví nějaká nová verze, musím hned postavit. Takže tentokrát jsem se pustil do úplné lahůdky, totiž lanového bagru, je to vlastně takový předchůdce známé UDS-ky.

Tyto vozidla se ještě i dnes někde objevují u soukromých osob, v době své největší slávy byly hojně využívány na práce v kamenolomech…(ilustrační foto vygoogleno ze stránek Tonda Slezák)

386d03101

Na stole vysypané resinové díly jsem postupně roztřídil…když už něco stavět, raději hned více najednou…

DSC_0478

Kabiny mám opět duté, prostě se mi s nimi lépe pracuje.

DSC_0479

Páteře podvozků…

DSC_0480

…základny nástaveb…

DSC_0481

…strojovny…

DSC_0482

…ramena a lžíce…

DSC_0483

…kola a nakonec interiéry…

DSC_0484

DSC_0485

Kromě resinových dílů je součástí stavebnice již tradičně planžetka s leptanými díly. Tentokrát je jich opět trochu více, díly ramene, kabina strojníka, konstrukce vedení lan a taky opět drobnosti.

DSC_0486

Kabiny jsem zbavil výplní oken, no byla to fuška, jedna kabina přitom vzala trochu „za své“, tak s ní něco vymyslím…

DSC_0487

DSC_0488

Opět jsem taky využil leptíky řízení nápravy předních kol, ale už mi došly zásoby, tak jen na tři auta…

DSC_0489

DSC_0495

Takže již tradičně kompletace podvozku. Torzní tyče, zmiňovaná natáčecí přední náprava, listová pera zadní nápravy.

DSC_0497

DSC_0500

Pak jsem se vrátil k té rozlámané kabině, už vím co s ní…

DSC_0498

DSC_0499

Doplnil jsem kabiny o leptané detaily – zrcátka, tykadla, z drátku jsem vyrobil okenní příčky…

DSC_0509

A pustil jsem se do osazování leptaných dílů na základny nástaveb…

DSC_0510

DSC_0512

DSC_0514

Potom i strojovny, p. Štěpnička do leptíku umístil i nějaká madla, já ale po prohlídce fotek skutečných vozů musel ještě nějaká přidat…takže kousek drátku a tvořit

DSC_0516

Postupně vše osadit, když je kabina dutá, tak i ovládací páky …

DSC_0518

A sletovat ty kabiny…vytvarovat držáky pro vedení lan

DSC_0519

Zkompletované vypadají docela dobře, zase se mi jedna kabinka trochu „vymkla k normálu“

DSC_0520

DSC_0521

A nyní zbývají ramena, jak odlitky, tak i leptané části

DSC_0522

DSC_0523

Trochu víc práce dá sestavení všech kladek, ale připravit se to stejně musí…

DSC_0524

Všechno jsem tedy zkompletoval, tyto bagry se vyskytovaly jednak pro výškové ale taky pro hloubkové bagrování, od toho je potom odvislý způsob upevnění ramen, kladek a lžic

DSC_0527

DSC_0528

Nesmím opět zapomenout na „generální“ zkoušku před lakovnou, myslím, že to bude další vydařený kousek…

DSC_0529

DSC_0530

DSC_0531

Nastříkání taky není velkým problémem, sice je třeba volit barevné kombinace mezi podvozkem, kabinou a nástavbou, ale to nevadí. A pokud nemáte dost obrazových předloh ze svého okolí, třeba na truck fóru se pár námětů taky najde.

DSC_0546

A můžeme začít kompletovat…

DSC_0547

…natažení lan dá trošku práce, ale u EDK 10 je to daleko horší, takže se toho nemusíte bát.

DSC_0554

DSC_0557

DSC_0558

DSC_0559

…ještě jsem přidal obtisky „espézetek“, jedna tatra je taky ve vojenské verzi do vojenského konvoje.

DSC_0561

DSC_0562

Jednu tatrovku jsem si ihned při stavbě vyčlenil na „hloubkové“ bagrování, trochu dle možností resinu jsem vyvěsil nápravy, když bude zapatkovaná, využil jsem tu polámanou kabinu …neopomenul jsem osadit do kabiny strojovny – figurku bagristy strojníka, otevřít mu přední okno pro zlepšení výhledu a větrání v tom parnu a do otevřených dveří kabiny vozu odpočívajícího pokukujícího řidiče…už teď vím, že bude využita k „bagrování“ základů pro rodinný domek typu „šumperák“ na jednom modulu…

DSC_0551

DSC_0553

DSC_0565

DSC_0566

DSC_0568

Stavebnici můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

9 komentářů: „Tatra 138/148 jako lanový bagr

  • Pekné modely ale je mi lúto tej patiny. v tomto merítku sa tažko napodobuje hrdza podla fotky a tuto je to poznať.

  • Moc pěkná práce. Dobrý nápad s tou zlámanou kabinou… vypadá to moc pěkně s těmi otevřenými dveřmi.

  • Zdravim vas kde zozenem tento Model.Napiste mi prosim Adresu .
    Dakujem

  • No Jirko, čo dodať? Pekné spracovanie, tie duté kabínky sú tvojou špecialitou. Prevedenie s otvorenými dverami sa u teba stávajú bežnou vecou a mne sa to naozaj páči. Pri stretnutí v Prahe si sa nepochváli s tým, že si začal hromadnú výrobu. Hovoril si niečo len o tom ako nestíhaš, lebo máš toho dosť aj v práci. Tak to by som chcel aj ja takto nestíhať. Teším sa na ďalšie modely od teba.

  • Velkosériovka je úžasná, jenom by to asi chtělo víc barevných kombinací. Potkával jsem jako kluk kusy, kde strojovna byla oranžová a auto modré. Jinak vojenská zelená nebyla doménou armády, používaly ji taky Pozemní stavby. Občas se dalo narazit na kombinaci zelené auto, barevná strojovna.

  • Jozef, klikni na TT auta wz.cz modely vyrábí p.Štěpnička .

  • Tak to jsou opravdu podařené kousky, chtěl bych vidět tu poslední v nějakém dioramatu.

  • Závidím vám,chlapci,jak jemnou práci dokážete dělat.Při prohlížení stránek mě napadlo-co takhle vynechat auto a zkombinovat bagr s podvozkem Stalince?Ani by nemusel být otočný.Jako náklad na podvalník za Tatru 141 a nebo na vagon,když jsme u vláčků.

  • Prosím o radu, co používáš na ty lana? Vyzkoušel jsem všelico, ale nebylo to ono.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..