Tatra 148 lesovůz s vlekem DAV7
Trochu s předstihem jsem získal novou resinovou stavebnici další varianty našeho asi jednoho z nejrozšířenějších nákladních vozidel, tedy Tatry 148 ve variantě odvozní soupravy vytěženého dřeva z lesů, a to včetně přívěsu typu DAV7.
Tato stavebnice opět pochází z výtvarné dílny p. Štěpničky. Kromě resinových dílů je součástí stavebnice již tradičně planžetka s leptanými díly.
Tentokrát je jich trochu více, vlastně celá nástavba Tatry, díly na hydraulickou ruku a potom ještě ten zmiňovaný vlek.
Opět jsem taky využil leptík řízení nápravy předních kol.
Po začištění resinových dílů bylo možno začít sestavovat nejprve auto. Takže kompletace podvozku.
Potom začištěnou kabinu, já opět využil možnosti duté kabiny, prostě se mi víc líbí, doplnil jsem na ní sloupky oken a leptané detaily.
Další přišly na řadu díly na hydraulickou ruku. Díky doplnění o leptané dílky je možno snadněji tuto ruku „rozpohybovat“.
Pak už bylo možno začít tvarovat největší leptaný díl, vlastně podlahu nástavby. Nově je na ní k vytvarování i kanál pro hydraulické patky.
Tím je prakticky hotové auto a můžu se pustit do vleku, ten bude mimo kol a vidlí pro dřevo celý z leptu.
Stačí vytvarovat a zakapat v rozích cínem a je hotov, blatníky jsou na něm taky raz dva.
Nesmím zapomenout na „generální“ zkoušku před lakovnou, myslím, že to bude vydařený kousek…
Nastříkání taky není velkým problémem, kromě kabiny a hydraulické ruky to může být všechno laděno do černa. Kabinu jsem tentokrát stříknul na zeleno a ruku tradičně na červeno.
A můžeme začít kompletovat…
…ještě jsem přidal obtisky „espézetek“.
No a když to má být odvozní souprava, tak včetně nějaké té „lesní“ kulatiny-vzal jsem dvě suché větvičky a nařezal z nich klády.
Naložil jsem je, ale předtím ještě na kabinu doplnil oranžové majáky…
…nevím jak Vám, ale mě se líbí, určitě nadělá spoustu parády, ať někde na lesní cestě při výjezdu nebo v areálu pily, do kleští bude stačit přidat jednu kládu a sedačku trochu naklopit a „usadit“ na ni strojníka.
Na tento vůz jsem dlouho čekal.Paráda.
Ty majáky vypadají moc velké, s takovýma “rohama” jsem Tatru nikdy nepotkal.
Co se týká černé barvy, asi by líp seděl odstín černošedý (RLM 66, černá NATO, antracit, “barva pneumatik”) a navrch lehce zaprášit – ta černá za nějakou dobu po sjetí z linky nebo i po přetření nikdy nebyla docela černá. Jinak v našich končinách byla lesácká vozidla nejčastěji v barvě armádní zeleně a u jiných přepravců se zhusta vyskytovala kombinace modré a bílé – odstín modré byl hodně podobný tomu, který původně používali policajti (SNB).
farba je v pohode, takúto kombináciu som videl na živo, ale nie s majákovými rožkami:).., majáky sú neprimerane veľké a inak umiestnené, inak parádička, umiestnenie nevadí, ale tá veľkosť bije do očí…………. http://www.bing.com/images/search?q=tatra+148+lesovuz&qs=n&form=QBIR&pq=tatra+148+lesovuz&sc=0-0&sp=-1&sk=#view=detail&id=7055C6205969C1E7FC9363E1A96976A9CE2ACBD7&selectedIndex=2
Souhlas na tento model se také třesu několik let , tak konečně
Moc pěkný model, suprově udělaný. Dal bych tomu třešinku, červené trenky do zadu na kládu. ☺
Pěkné, a to tak, že velmi. Odkud máš ty růžky???? V hrabárně v Leuně byly za pakatel k mání maličké majáčky v TT z transparentně oranžového plastu, tak se poohlédni, jestli to někdo neprodává. Také nějaké doma mám…..Dva bych obětoval…..
Tohle je opravdu precizně postavený model. Pěkný kousek na kolejiště nebo diorám. Co se týče barvy, každý lesní závod si při dílčích opravách těchto vozidel volil různé barvy nástřiku . Co se týká majáčku, myslím si, že býval jeden uprostřed střechy, ale opět záleží na tom, jak si jej lesní závod upravil. V každém případě je to prostě paráda.
Nádhera. suprové fotky, jak pěkně vzniká z ”ničeho”. Podle mě, jak tady jsou ty majáčky pěkný…každý majitel si má své auto vytunit podle svých představ. A tady to pojal, jak říkáte ”růžkama”. 🙂 Barva je taky super, pěkně ladí k sobě.