Leptaný uhlák od DK-model
Nemohu říci, že bych se v poslední době (koncem roku 2013) nějak výrazně nudil, ale když mi přišla tato stavebnice vysokostěnného vozu ř. Ut skup. 7 pod ruku během jednoho týdne už asi po 10-té, přitom, když jsem hledal úplně něco jiného, tak jsem ji raději položil na pracovní stůl a pustil se do stavby.
Stavebnice podle mého názoru není nijak náročná, je doplněna přehledným návodem, taky obtisky. Prostě kvalita od DK-model.
Celá stavebnice je rozložena na dvou planžetách, na jedné jen podvozek a na druhé zbytek, tedy nástavba.
Tak jdem na to, začal jsem nástavbou.
Je to jen hrubá stavba, bude potřeba ještě doplnit od detaily.
První mám připravená žebra a nýtování kolem otevíracích dvířek
Ještě střední díl, lépe použít na pomoc strunu, aby všechny otvory byly v rovině.
A druhý bok.
Teď přijde na řadu otevírací čelo
Kostra dvířek zkusmo zavěšena.
Ještě vsadit výplně.
A takhle připravit i boční dvířka
Potom drobnosti – desky pod nárazníky a madla (ta teda ve stavebnici ale nejsou)
A teď podvozek
Nejdřív nosný rám
Připravit proleptané bočnice s ložiskovými domky.
A doplnit na podvozek
A ještě žebra k podélníkům.
Na nástavbu doplnit stupačky.
Polotovary prošly rukama lakýrníkovi a byly rozmístěny nápisy.
Na boční hřídele osadit dvířka
Potom nástavbu usadit na podvozek a doplnit o nárazníky.
Nakonec jsem vůz osadil kinematikami Peho s nasazenými spřáhly.
Poslední kontrola na vůz je schválen do provozu…
Velmi krásná práce v mosazi.
Je to opravdu škoda, malovat. 😉
Ale s barvou, to je také hezké na pohled.
Je to celé pájené, nebo jsou drobné detaily lepené?
Byl by vagón funkční jen lepený?
Jak byly tvarovány výplně otvíracího čela?
Je nutné vůz dovážit, nebo má dostatečnou hmotnost?
Proti dříve probírané polyuretanové variantě je leptaný vůz sice mnohem detailnější (naznačení prken na bočnicích zevnitř nemá chybu), ale patrně bych ho nedal dohromady v použitelném stavu.
Jinak musím souhlasit s Thomasem – natřít něco takového je skoro škoda…
Zdravím,
nádherná práce, ty boční dveře jsou prostě super, teď už jen naplnit uhlím, zasunout šnekový vykladač a přistavit Avii Uhelných skladů…
PedroTT
Obdobné vozy (s brzdařskou budkou) posloužily při stavbě obrněných vlaků v SNP jako základ dělových a kulometných vozů.
Možná, že to je použít pro provoz vozidel v tomto TT stavebnice vozu výklopné? (Nr. 400642 – téměř na konci seznamu )
–> http://www.digitalzentrale.de/main.php?sess=29ljsmlss3n1ffjcr9t2tm8rm2&abt=4&itemgr=45
Není opravdu velmi levná, ale velmi zajímavé pracovat s tímto vozem.
Střelec: celý vůz jsem pájel včetně drobných dílů, jestli by to bylo funkční slepený tedy nevím, lepím jen to co nejde spájet. Výplně čel jsou ve stavebnici proleptány, stačí je v kleštičkách úhlopříčně prolomit a jsou hnedle vytvarované. No a vůz jsem nedovažoval, vzhledem k tomu, že je celý z mosazi, navíc se přidají kovová dvojkolí, takže hmotnost je dostatečná…
Díky!
Pájení mě nějak minulo (dva dráty jsou moje hranice možností), proto se ptam na lepení.
Střelec: …není zač, já lepím jen v krajním případě, většinou jen nějaké drobnosti…třeba na panceřáku větráky nad okny, tam se při prohřívání už odlepují ty dva hlavní plechy, které tvoří stěnu.