Tatra 815 UDS podruhé
Tato stavebnice z nabídky vozidel p. Štěpničky nepotřebuje žádné velké představování, v minulosti o její stavbě byl zde již nějaký článek uveřejněn. Nyní bych se chtěl spíš zaměřit na seznámení modelářské veřejnosti s její plánovanou inovací v podobě leptaných dílů.
Základní část je shodná. Navíc jsem volil obě kabiny jako duté z leptu.
Opět jsem si nejprve připravil páteř podvozku osadil pérování a na nápravy kola, a ty přední kola zase udělal natáčecí, já to už snad ani jinak nebudu dělat.
Na rámu jsem vyztužil střední část pod „točnou“, protože strojovnu udělám otáčecí. Dále jsem naznačil mírně povysunuté patky.
Pak již standartně doplnit drobnými díly z leptíku – stupačky, závěs, a taky na pravý zadní blatník zepředu schůdky ze žebříku od DK-model. Ještě jsem podle vygooglených fotek z bezpečnostní destičky vytvaroval zadní části předních blatníků.
Dalším krokem bylo sestavení duté kabiny. Tady jsem jen doplnil na hraně střechy držáky pro obrysová světýlka. A potom madlo na střed pod čelní sklo.
Na řadu přišla i druhá dutá kabina strojovny z leptíku. Předtím jsem ještě na pravém boku strojovny vyrobil z mosazného odpadu schůdky s madly.
Tak to byl takový standart. Teď to nové – tím je leptík dutého výsuvného ramene. Mám předpremiérovou neoficiální verzi, takže zde je ještě proleptaný oválný otvor na bocích ramene, to ve finální verzi už bude jen jako prolis.
Takže jsem tyto otvory zevnitř zaslepil plechy tl. 0,16 mm, rameno vytvaroval a sletoval, doplnil detaily a z bezpečnostní destičky vyrobil vnitřní výložník – ten bude rovněž součástí stavebnice.
Ještě bylo nutné vyrobit „funkční“ pístnice, takže na to posloužily dva kousky mosazné trubičky a kulatinky.
Hrubá část je nyní hotova a vozidlo poputuje do lakovny. Základovka, černý rám včetně páteře, červená kabina a žlutá strojovna s ramenem.
Zlehka napatinovat, žádné figurky nepřidávám, nejsem si jist, zda mi vozidlo zůstane ve vozoparku.
Jen klasické obtisky na strojovnu a spz-étky. Přidám nějakou tu výstražnou tabulku z nabídky obtisky.jacek-modely.cz.
Zkompletovat obě zasklené kabiny na svá místa.
Osadil jsem ještě výsuvné rameno s radlicí.
A může být v transportním stavu, tedy složená.
A lžíce může být i otočená nebo při “bagrování” příkopu i šikmo…
No klobouk dolů. Kdy to můžem očekávat funkční?
Zdravím, pěkný moc. Ty natáčecí přední kola může být úchylka, ale i já to považuji za velice modelové. Měl bych možná nápad. Když už si hrajete s lepty, bylo by možné udělat to zavěšení předních kol aby šly natáčet z leptu. Univerzální třeba i pro autobusy a nákladní auta. Mám na mysli ten u profil.
Pěkná práce,opravdu perfektně a s citem zpracováno.
Pěkná práce, blahopřeji, jen bych připoměl, že lžíce bagru bývá ocelově stříbrná (omlácená, obroušená od výkopových prací) nebo rezevá. Všiml jsem si, že na některých vozidlech je dodělávaná část střechy, která přečnívá obrys kabiny, aby nepadaly nečistoty ze lžíce, na přední sklo. Možná by to mohl být také jako doplněk z leptu. Moc pěkné, ještě detail lžíce – bývá v přepravní poloze obráceně dnem vzhůru, tedy jinak než je na fotce, takže pravděpodobně vozidlo přejíždí jen v rámci stavby.
kdo si hraje nezlobí 😀 Jirka je opravdu šikovný 😀