Sas-ka ČSD s lepty od TTjeníka podruhé
Opět jsem po delší době sáhl k takové trochu oddychové „tuningové“ stavbičce dalšího typického nákladního vozu našich tratí – Sas/Faccs ze stavebnice možná ještě bývalého LPH.
Tu ale hodlám opět doplnit leptíky ze sady od TTjeníka stejně jako v již uveřejněném starším článku o modré verzi Chládek a Tintěra. Tentokrát se bude jednat o verzi ČD v červenohnědém nátěru.
Takže jsem z výlisků vybral jen těch několik dílů, které ke stavbě budu potřebovat.
Abych mohl vyhodit licí rámečky, tak jsem odstříhal i nepotřebné díly, ty se budou hodit třeba na skládku železného šrotu.
V korbě jsem hlavně odstranil spodní přepážky.
Začistil a ještě vybrousil i odlehčení na rámu podvozku.
A zkompletoval jsem korbu s bočnicemi.
Zbylo již jen vsadit rám podvozku.
Připravil jsem si leptík nových dílků od TTjeníka – moc krásná prácička. A můžeme jít „tunit“.
Nejprve díly na výsypné klapky.
Tak jsem si je vytvaroval a stačí jen sletovat.
Pak jsem si připravil ke kompletaci domek ovládání brzdového válce.
K tomu je taky zapotřebí ta správná plošina, pochopitelně včetně detailních dílků.
Na přiloženém přípravku vytvarovat zábradlí.
Vše osadit na plošinku.
Druhá plošinka je trochu složitější, na ní jsou držáky ovládacích pák výsypných klapek.
Zábradlí se opět vytvaruje na přípravku, potom stačí na čelech přiletovat.
Je potřeba sestavit ovládací páky, vždy ze dvou kusů jednu, potom taky kotvičky.
Ještě jsem z původních výlisků hrábnul po nádrži vzdušníku, ale je potřeba vyrobit ještě druhý menší, třeba ze špejle. Pak je přepásat mosaznými pásky a upevnit na držák.
Do bočnic jsem podle přiloženého návodu navrtal dírky pro nové detaily, z drátku o prům. 0, 1 mm jsem přes vrtáček vytvaroval vázací oka, která přijdou vlepit do těch vyvrtaných dírek.
A už se může osadit první plošina.
Na druhou stranu jsem si připravil nejprve příčník pro další ovládací páčky, jejich „hřídele“ jsem vyrobil z drátku o prům. 0,18 mm.
Osadil jsem zkompletované kotvičky, ještě před usazením druhé plošinky.
Teď orámování čela korby a první žebřík.
Pod nárazníky nové čelníky, hlavně opatrně, aby nedošlo k poškození madel.
A teď i druhý žebřík na druhou plošinku.
Ještě výsypné klapky, tady je potřeba dolepit destičku tl. 0,5mm -zesílit na rámu vnitřní žebra.
A přidat poslední madla zábradlí.
Z kulatiny o průměru 0,5 mm jsem vyrobil hřídel ovládání výsypných klapek a osadil ložiska.
Potom osadit páky a táhla, jeden bok je hotový.
To stejné i na druhém boku.
Nyní už „jen“ detaily – tažné háky na čelníky, přídržné desky pod nárazníky, desky na boky rámu a stupačky.
Na závěr jsem si ponechal celé podvozky.
Nejprve upravím výlisky, z vnitřní strany odfrézuju přebytečný plast, potom naznačené odlehčovací otvory profrézuju a začistím.
Zbývá osadit ložisky a zkompletovat, taky doplnit dvojkolí.
A surový zkompletovaný vůz nevypadá až tak nejhůř, ale takhle ho nechat nemůžu.
Nyní může celý vůz do lakovny, opět nejprve základovka, potom červenohnědá „klasika“, lesklý lak pod obtisky, …
Obtisky jsem použil ty z nabídky p. Jirana. Zalakovat opět lesklým lakem, nakonec matný.
Ještě trochu provozně zaneřádit.
Zbývá zkompletovat s podvozky a usadit kinematiky Peho.
Taky se nesmí zapomenout na ovládací páky přestavovačů, již natřené dosadit na správná místa.
A může taky do provozu…
Toto je ten správnej “level” modelářské tvorby! Sypáky mám pořád ještě v surovém stavu v pytlíku, ale už teď vidím, že TTJeníkovy lepty budou nutnost. Gratutuju k výsledku!
konecne vozen a nie bus :-D, paradna praca, super 😀
Hezký
Paráda! A zase to vypadá jako vláčkařský web a né web s autobusy.
Klíííd – copak TT jsou jen železniční vozidla? Dopřejte Vovovi možnost prezentovat jeho tvorbu, vždyť je to záslužná práce. Je to tady JehoTT, tak co 🙂
Koniec koncov aj vďaka týmto článkom máme možnosť vidieť čo kto ponúka z vlastnej tvorby. Nie každý má možnosť cestovať pravidelne na burzu. VoVo nedaj sa odradiť. 🙂
pěkné jen tak dál.
fandím i VoVovským karosám i železničním vozidlům.. tento model mi přijde s detaily poměrně obtížný, sám jsem dva stavěl.. Mrzí mě ale, že lept stojí více než samotná stavebnice 🙁 jinak bych jich měl již soupravu o 10ti vozech. Pěkná práce Jirko!
Klucí, díky všem, leptík je sice poměrně dražší, ale ten vagón si ho zaslouží, myslím, že mě jich postupně ještě 12 kousků čeká…
A VoVo si taky zaslouží pochvalu, ty Karosy se mu opravdu povedly.
web se jmenuje moje TT -Table TRAIN (VLAK). 😀
nikoliv moje TableBus. 😀 Jenom malá lekce anglického jazyka.
Avšak ako by to vyzeralo na našich koľajiskách bez gumokolesovej dopravy? Takže aj tie busy majú svoje opodstatnenie. 🙂
StarejPivař = Dan Strnad = 754: Přestaň se tu schovávat za různá jména a vraťte se prosím všichni k tématu Faccs! Ten zbytek – bez komentáře. Jste trapní. Je to tu samé silniční vozidlo, a najednou vám pár autobusů vadí. Příště se na vás taky už konečně můžu vykašlat… Za pozitivní reakce díky.
Já za to nemohu, mám na každém počítači jiné jméno a když chci použít na jiném počítači to samé jméno tak mi to vyhodí nějakou podělanou chybu….
Ještě doplnění, pouze pokud jsem na stejné WiFi síti. Když se připojím jinde tak to měnit mohu.
tedy já se nestačím divit a přestávám chápat. Místo toho abyste byli rádi, že se někdo snaží co nejvíc oživit naše měřítko tak si tady stěžujete a naříkáte, že TT je přece o vlacích… Ale TT je měřítko !!!! . Myslím, že modelová železnice není jen o vlacích.. Snažíme se přece o přenesení reálného světa do světa 120 x zmenšeného a tudíž i autobusů a vůbec silničních vozidel a nejenom nich. Vždyť železniční modelářství je o detailech a o doplňcích, které nám kolejiště oživují… Já osobně stránky sleduji nedočkavě . Nemůžu se dočkat dalších postupů a úprav… a dokonce i vlastních výrobků !!! Kolik toho pánové kritici navrhli a vyrobili pro ostatní sami ??…Autobusy už mám doma všechny a těším se na další VoVovi nápady i kdyby to mě být třeba kolotoč 🙂 Všichni kluci..VoVo, Rosťopiš..a pod. ….nenechte se odradit a jen houšť. Ať se daří 🙂
Neříkám, že je to špatné. Všechny zdejší výtvory jsou velice povedené. Jen sem ze srandy prohodil, že je to o železnici a né, že by něco bylo špatné přesně naopak je to velice povedené!
Zdravím všechny modeláře, jen k doplnění, některé vozy (v místě pro obsluhu klapek a ruční brzdy), mají podlahu železnou roštovou, proto jsem si myslel, že budou také právě takové v leptu, tato verze v nabídce zcela chybí, vždy se jedná jen o dřevěné podlahy. A ještě jedna poznámka jak se Ti podařilo zpracovat vnitří část nákladního prostoru, ten je u skutečných vozů tvořen příčkou a úplně na spodku mechanizmem klapek? Jinak moc pěkná práce.
Ahoj Jirko,
tak přesně tohle mě dokáže nakopnout do další tvorby. Pěkná práce, zvláště ta decentní patina, jen tak dál.
to Plech: varianta roštovaných podlah je v prodeji také.