Vsa ES Pečky podruhé – s brzdařskou budkou
Opět jsem použil shodnou stavebnici jako v předcházejícím článku o voze Vsa bez brzdařské budky.
Jedná se opět o nebarvenou plastikovou stavebnici uloženou do kartonové krabičky. Co se týká obsahu, je součástí stavebnice kromě dílů vlastního vozu ještě výlisek podvozků z produkce bývalé LPH Jičín, resinový odlitek nárazníků a očková spřáhla. Z jiné LPH stavebnice jsem si připravil výlisky pro sestavení budky.
Z jednotlivých dílů jsem tedy sestavil korbu vozu, na spodní části podlahy jsem odbrousil nálitky pro kanál pružinky spřáhla a zkrátil podložky podvozků tak, aby se daly usadit kinematiky. A ještě jsem přilepil čelníky. Dále bylo třeba vytvořit podvozkové žebrování.
Vyrobil jsem prodloužení žeber, v nich jsou opět upevněny ovládací hřídele výsypných podlahových klapek. Z drátků jsem vytvaroval vázací oka a madla. Toto už vše ale bylo popsáno v předešlém článečku. Z důvodu umístění budky bylo nutné rozšířit plošinku. Pro doplňky taky navrtat bočnice.
Potom vše osadit, dále taky nárazníky a naznačit panty u vrátek, taky vyrobit stupačky a zábradlí na plošinku k budce.
A hřídel ovládání klapek na čelo bez budky.
Doplnil jsme madla a páky ovládání klapek na hřídele.
Ještě jsem si připravil mřížky na tiskopisy, tažné háky a armatury na podvozek.
Teď jsem se pustil do sestavení podvozků z výlisku LPH. Nejprve jsem naznačené otvory odvrtal a začistil, potom připravil na osazení ložisek a zkrátil horní část z důvodu instalace kinematik. Pak jsem je taky osadil do vozu.
Základovka to opět pěkně sjednotila, potom červenohnědá Revell 37.
Popisy opět z přiložených obtisků. Slušné zpracování.
Patina, lak, a může na trať.
A ještě náklad, tak jsem opět zvolil šrot.
A naložený vůz…
A oba vozy v provozu …
Chtělo by to dotáhnout ten šrot k reálnýmu stavu – třeba práškovejma pigmentama od Agamy. Barvu, co má šrot na fotkách, jsem viděl jen na 556.0, odstavený minimálně deset letv dílnách v Plzni, harampádí v Kovošrotu má opravdu jiné barvy…
Trochu menej šrotu vo vozni by bolo reálnejšie. Inak veľmi pekné. 🙂
No pěkně jsi si zamodelařil, budka jak opravdová, doplněné detaily vůz krásně oživí. Ale ve shodě s předchozími komentáři se přimlouvám za méně šrotu – je těžký, takže ho nemůže být ve voze moc, a pozor, nad hranu vozu by to nemělo moc přečnívat (znalci jistě doplní o kolik).
Tak já se příště polepším, až zase budu dělat náklad šrotu.
V súčasnosti inak ako zasieťkovaný do železiarní ani nejazdí. Ale aj v minulosti určite nejazdil tak vrchovato naložený v týchto vozňoch. Náprava je potrebná, ale ešte viac sa teším na nové návody stavieb modelov, ktoré máš určite v zásobníku. 🙂
igi: Už je taková ta “okurková-uhorková” sezóna, ale ještě se něco málo najde…
Před touto prací smekám,z této levné stavebnice udělat tak pěknej model.