Tatra 138 S3 od p. Štěpničky
Dostalo se mi té pocty, že jsem opět mohl otestovat jednu novinkovou stavebnici z produkce vozidel od p. Štěpničky. Došlo na další vozidlo z modelové řady Tatra 138, tentokrát třístranný sklápěč.
Stavebnice se opět skládá z resinových dílů podvozku, rámu, kol, karoserie (v mém případě kabina dutá), drobných částí – nádrže a nářaďové skříňky s náhradním kolem a planžetou leptaných dílů – tedy korby, pérování zadních náprav, rámových vzpěr a doplňků na kabinu jako u jeřábu. Opět bylo nutno nejprve resinové díly začistit.
Na páteřový rám podvozku jsem osadil pneumatiky, kola přední nápravy jsem si zase udělal natáčecí.
Podvozek jsem vybavil pérováním zadních náprav – leptané díly jsou naprosto perfektní oproti dříve používaným litým.
Zároveň jsem vyrobil z drátu i torzní tyče k přední nápravě a „podlahu“ duté kabiny z výstražné destičky.
Nedalo mi to a musel jsem vyzkoušet již zpracované díly v sestavě. Už to i vypadá jako auto.
Odlitek rámu nástavby jsem opatřil leptanými vzpěrami a zároveň si vyrobil i závěsy pro vyklápění korby.
Pak jsem už z planžety vyjmul korbu, vytvaroval ji a proletoval. A to včetně zadního výklopného čela.
Ještě bylo potřeba vyrobit závěs na spodní část korby.
Nyní stačilo vybavit kabinu zrcátky, tykadly, středním sloupkem čelního okna a dělícími sloupky na bočních oknech.
Ještě doplnit nádrž a skříňku nářadí s rezervou a může odfrčet do lakovny.
A teď zkusím něco jiného…vezmu další stavebnici a upravím ji trochu jinak. U kabiny jsem vyřízl dveře řidiče, abych je mohl udělat otevřené, takže by mohl nastoupit nebo vystoupit, to se ještě uvidí. A potom naznačit alespoň trochu interiér.
Když se to podařilo, jen jsem přidal z mosazi horní dveřní oblouk, dokončil jsem sestavení vozu a připravil do lakovny. A hned tři.
Nakonec jsem tu třetí nechal i bez jedné dvojmontáže, dostane zase hever a bude někde odstavená…
A takhle to vypadalo po nastříkání.
Doplnil jsem ještě obtisky “espézetek” a sestavil jsem první dvě tatřičky.
A ta třetí dopadla takto…
Na závěr jsem ještě doplnil stěrače.
No a ta modrá byla ještě vybavena pístnicemi pod korbu, protože zůstane ve vyklopené poloze, a taky na špalku odpočívajícího řidiče z figurky od fy Preiser. Na tuhle Tatru jsem ani neumístil “espézetky”, protože bude výhradně používaná v uzavřeném areálu kamenolomu ke svážení kamení z jednotlivých etáží k drtiči (zatím jsem nemohl nafotit, protože je lom ve výstavbě).
Jednoznačně opět díky patří pánům Štěpničkům za další přírůstek do nekolejového vozového parku našeho zlatého středu.
super 😀 a nejvíce se mě líbí ta s těmi otevřenými dveři
všechny autíčka a všechno super 😀 co více dodat 😛
chtěl bych se zeptat, odkud máš ty figurky, jsou boží. Děkuji
Tak jak se tak koukám, žádnej troškař, ale je to moc pěkně a precizně uděláno. A figurky, prostě perfektní. Tatra s otáčecími koly, no špička.Prostě moc pěkné.Už jsem se zařekl. že od Štěpničků žádnou tatrovku nechci, prostě už mám na kolejišti přetatrováno ,ale jedno přece jen musím napsat, mají moc pěkné a kvalitní stavebnice, a těším se na jejich další novinky.
Sadman a starsivlk: figurky jsou od fy. Preiser, kupuju nebarvený sedící i stojící a barvím si je, jak potřebuju, případně se je i upravím co se týká držení těla.
Tater už mám taky hodně, ale vždycky si zase nějakou tu novou pořídím, přeci tater není nikdy dost.
…Jirko, čím zasklíváš, clear fixem?
vober: takováhle malá okna zasklívám clearfixem od Humbrolu, u tý celomodrý tatrovky se mi na předních sklem udělaly bublinky, ale bude v lomu, tak to nevadí.
Hustší (ale ještě tekutý) Clearfix je na tuhle droboť optimální. Bublinky na předním skle v lomu? Autentické provozní opotřebení! Ještě tu káru pořádně zasvinit (prach od Agamy) a zevnitř obouchat a orezit korbu a bude “jako živá”.
ahoj pekne tatry a planujes aj model tatra 813 4×4 tahac prívesov ?
Kristian: Myslím, že dojde i na Tatry 813, zvlášť, když už jsou k dispozici duté kabiny. Nech se překvapit.
jirka:ok necham sa teda prekvapit inak tesim sa ked to bude 🙂