Silniční vozidla

BVP trochu, ale jen trochu jinak

bvp 1 sdv 014Po dlouhé době jsem si pro vás připravil další článek, tentokrát snad bude lepší než u zpackané cisterny. A předem se omlouvám za kvalitu fotek, stále neumím moc fotit.

Takže napřed jsem jej slepil téměř podle návodu, až na to, že jsem nepřilepil věž, protože ta bude otočná. Z papírového kapesníku roztahaného na jednotlivé vrstvy jsem vyrobil plachtu na zakryti, kterou jsem stáhl drátem imitujícím popruhy.

bvp 1 sdv 001

Pak Surfacer.

bvp 1 sdv 002

Štětcem jse natřel bvp barvou Revell 39, sice nevim jestli je to správný odstin, ale byla to co se mi v obchodě zdálo nejlepší. A pásy jsem natřel na černo.

bvp 1 sdv 003

A teď jsem zmáčkl trn kleštěmi a uprostřed vybrousil drážku. Je to okopírovane ze stavebnic systemu klikklak a čínských hraček, které mám vzhledem k tomu, že je mi 14 let, v živé paměti.

bvp 1 sdv 004

Pokud nebudete patinovat vrchní část korby, můžete věž zacvaknout jako já. Ostatní až po patinaci.

bvp 1 sdv 005

bvp 1 sdv 007Poté obtisky, standartně jsou na předu korby těsně nad blatníkem(ne proti blátu, ale jako pancéřovaná ochrana pásů). Ale některé kusy obrněné techniky AČR maji poze 1 znak a 1 číslo na pravé strně věže. V čísle 68 symboliku nehledejte, přišel jsem na to až později.

bvp 1 sdv 008

Zde se mi povedlo vyfotit pravou barvu.

bvp 1 sdv 009

A zde je vidět, že se věž otáčí.

bvp 1 sdv 010

Umbrou jsem napatinoval pásy, kola a vanu tanku (tu část dole)

bvp 1 sdv 011

bvp 1 sdv 012

bvp 1 sdv 013

Poté jsem pásy a vanu napatinoval patinátorem bláto.

bvp 1 sdv 014

bvp 1 sdv 015

Hotovo, a take se povedly prave barvy.

bvp 1 sdv 016

Hotové BVP v krajině.

bvp 1 sdv 018

bvp 1 sdv 019

bvp 1 sdv 020

Ještě foto “afghánistán”:-)

bvp 1 sdv 021

Myslím že jsem se zlepšil, ale že se mám pořád ještě co učit. Úprava se vyplatí jelikož z ní není jen statický model použitelny jako náklad ale také model použitelny třeba na tankodrom atd. Příště se pokusim o par uprav Tatry 813 od pana Štěpničky a skusím vyrobit BPzV. Myslím si že mnozí z vás by to zvládli lépe, ale jde také o počáteční nápad.

Stavebnici můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

16 komentářů: „BVP trochu, ale jen trochu jinak

  • Na začátečníka dobrý. Pásy zkus příště odstínem kovu, navrch práškovou rzí a přes to teprve bláto. Kořen kanónu by to chtělo zbavit nálitku po dělící rovině formy a dobrousit podle nějaké fotky. Vzhledem k tomu, že by mělo jít o “provozní” kus, nebál bych se doplnit otřískání (na exponovaných místech často vylejzala červená základovka, leckde i holý kov), plachtu zesvětlit (bývala světle hnědozelená), případně doplnit infráky (z nařezané kulatiny vhodného průměru). Štěrbiny periskopů lízni černým fixem, nebo zakápni lesklou černou barvou, celkem slušně to imituje zasklení.

  • Skoro vše už napsal kolega předemnou, ale ještě dvě věci. Plachta je super, ale chtělo by to takovou zašlou pískovou barvu a klády se vždy uřezávaly přímo v lese, takže bych spíš volil odstín “strom”. Jinak fajn.

  • Musím souhlasit s kolegy, na začátečníka dobré. Na téhle mašině ještě pár detailů chybí. 1. nad kanonem je lišta na odpalování PTŘS, 2. kanon nemá stejný průměr v celé délce hlavně, zhruba v 2/3 délky směrem k věži je rozšířen o “brzdovratné zařízení”, doporučuji foto a pak ztenčen o zákluz hlavně. 3. Označení BVP – 1, provozní mašiny měli pod věží na boku korby taktický znak např. bílý trojúhelník, zásadně trojmístné číslo a písmeno (tiskací) P, jako provozní stroj nebo U uložený. Chybí anténa na levém blatníku až vzadu (pokud bude mašina někde na vagónu bude sejmutá). 4. na “rojových” zadních dveřích byli náhradní články pásů. 5. na horní části korby za věží chybí sací komín, alespoň náznak. 6. na vozidle byla vyprošťovací lana a lopata vpravo, vlevo “pajser” opět na korbě vzadu za věží. O světlometech už byla řeč. Připomínám ochranné rámečky na předních světlometech. 7. červená barva byla na spodní části korby asi jen do 1/4 výšky ode dna korby a byla vidět pouze v předu korby pokud nebyla mašina celá od bláta. 8. přední část korby nazývaná “sekera” bývala celá od bláta po jízdě v terénu mnohdy až do úrovně řidičových periskopů i výš pokud to řidič neuměl. 9. na mašině bývaly nasazené krycí plátěné dečky, stejně vybledlé jako plachta vozidla, sundavali se na léto a výfuk byl celý černý, to je ten obdélník úplně vpravo před věží – při přepravě také zakryt dečkou (na některých strojích byl svépomocí vyroben krycí plech).10. kláda na zádi korby byla zajištěná dvěma kovovými pásy – chce to fotky. 11. na zadní části korby nad dveřmi byli celkem 3 červená světla, opět to chce fotku. Omlouvám se jestli jsem to přehnal, ale námětů na úpravy je tu jako máku a to jsem vynechal ještě partii blatníků a žeber na zádi vozidla. Přeji mnoho úspěchů při stavbě BPzV a budu se těšit pokud něco z mých poznámek použiješ.

  • dekuji za rady, pro priste se poucim, o antenu jsem se pokousel, ale nevyslo to, tak sem to sem ani nedaval.Vyfuk je cerny, je to videt myslim na 5.te fotce od spodu, ale jinak fakt moc dik. Teste se hlavne na BPzV, tam budu delat mnoho detailů.

  • Ještě jsem zapomněl, že vedle kanonu vpravo je spřažený kulomet PKT. Jen vykukuje z čelní masky kanonu, v reálu asi max. 10 cm. Jak na něm tak na kanonu v případě přepravy po železnici byly nasazeny plátěné krytky.

  • Je vidět, že náctiletí nesedí jen u PC. Jen tak dál.

    Mimo téma: Máte někdo zkušenosti s tanky od Haulera?

  • To doplňování – třeba provozní befka na cvičáku ve Stříbře (1987) byly obraný “na kost”, takže neměly plachtu, vercajk a často ani blatníky (o rezervních článcích pásů nemluvě). Na věži ale lehce plandaly uvazovací pásky.
    Co se týká antény – někdo ji dělal z žíně ze smetáku nebo měkkýho kartáče.

  • Velmi vam dekuji za kladne odezvy a rady do budoucna. Toto jsem vubec necekal, priste se zlepsim, ale budou i clanky o tom, co jiz mam hotovo, ale jeste jsem nepublikoval.

  • Pro kolegu LachTTana, nemáme zkušennosti s modely od Haulera, zdáli se mi celkem drahé, více se mi například líbila T – 55 od Pavlase, BVP jsem měl taky od Pavlase. Poslední typ mám na vojenskou techniku od SDV (1:120), líbí se mi BVP, viděl jsem ho na veletrhu Modelhobby v Brně, ale ještě jsem ho nestavěl. Zajímavě se jeví T-34 od Tilliga, jako náklad na vagonech.

  • Od Haulera mám jen polní portálovej jeřáb Friese z leptanýho plechu s polyuretanovejma doplňkama a je velmi vydařenej. Pokud by se lehce upravil, stal by se ozdobou jakékoliv fabriky nebo překladiště. Jinak Hauler poslední dobou nabízí některá vozidla, co původně dělalo DAVO – přinejmenším náklaďáky Laurin a Klement – jeden už tu byl…

  • Přihodím další námět na vylepšení,já anténu dělal z ocelové struny 0.25 mm a lehce ji “líznul” stříbřenkou, tu rouru vzadu nemilosrdně ufikni,a venku si najdi suchou větvičku,hlohu nebo smrku o průměru 1 až 1.5 mm a asi 30 mm délky.Takovými vyprošťovacími kládami jsem vybavil veškerou svoji techniku.Jinak vydrž,začal jsi dobře,ale jak bylo výše řečeno,chce to fotky,fotky a fotky.

  • Tahle stavebnice má k BMP-1 daleko… Chybí odpalovač střely maljutka nad kanonem, veškeré detaily věže a další věci. To všechno se ale dá doplnit pár drátky a špejlemi… Takže pokud bude někdo BMP ještě stavět jako doplněk ke kolejišti, doporučil bych ho trošku přiblížit modelu a né jen nákladu pro vojenské transporty.

  • vojtas:odpalovac ve stavebnici je, ale bylo spatne reseno uchyceni, a po par minutach jsem nase i fotky bvp bez odpalovacu,tak jsem se rozhodl udelat ho bez odpalovace.

  • Radši se neopravovat než to tu pořád plevelit zbytečnými přispěvky, prosím. Příspěvek by neměl být o nic méně hodnotý než článek, tak prosím používat věty, velká písmena, a HLAVNĚ si to po sobě přečíst než tu pořád přidávat další opravy a opravy oprav.

  • Napr. montáž PTRS a rôzne varianty BVP sú tak odlišné, že nikto nedokáže posúdiť, či je alebo nie je ten model komplet podľa predlohy, je braný všeobecne ( nie podľa konkrétneho vzoru, teda skôr konkrétneho čísla ). Mne sa to páči, nie je to len poskladaný kus, ale aj vlastná snaha.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..