Kloubový kontejnerák Sggmrss od MŽ
Další novinkou, nad níž jsem při TT-víkendu v Pečkách neodolal, byla stavebnice tohoto vozu z produkce Malé železnice, opět vyrobená technologií laserem řezaných dílců z plastu a papíru (kartonu). I přesto, že letošní modelářskou „okurkovou“ sezonu věnuju rekonstrukci části domu, po večerech jsem se ho pokusil sestavit.
Opět typické „pytlíkové“ balení.
Přiložen stručný přehledný návod, a jak už u stavby jednotky Laaeks uvedl kolega VoVo, doporučuji řádně prostudovat.
Rozložené díly stavebnice.
A ještě zase novinkové doplňky, ložiska, spojovací materiál a výlisek nárazníků.
A taky dva velké kontejnery (přiloženy byly i dva plechy jako závaží).
Už mám připravené plastové díly na první díl dvojčete. Byl to takový fofr, že jsem nestačil ani fotit. Opět jsem lepil perchloretylénem.
A už jsem měl další plastové díly na druhý díl dvojčete.
Zkompletoval jsem nejprve vnitřní žebra.
Pak bočnice, čela a horní plošiny.
Zkusil jsem oba díly dát k sobě.
Pak jsem zalepil výřezy pro kinematiky.
A pustil se do podvozků.
Postupně jsem všechny tři sestavil. Taky osadil ložisky.
Ty jsem nechal proschnout.
Připravil jsem si kartové prolisy na bočnice.
Potom horní krytování.
Stejným způsobem došlo na kompletaci i druhého dílu.
Ještě osazení otočného středu dvojčete.
A zas nechat proschnout, pak dolepit drobné díly.
Taky nárazníky s přídržnicemi a madly.
Takhle nějak vypadají oba díly sestavené.
A ještě jsem sestavil oba kontejnery.
Opět nejprve plastový základ.
Potom připravit kartonové žebrování.
Postupně přilepit.
Hotové kontejnery nevypadají vůbec špatně. Uvidíme co na tom udělá barva. Přeci jen jsem nevydržel a zkusil všechny části poskládat.
Pak jsem položil na váhu jeden díl dvojčete a osazenými podvozky. Váha nic moc, přiložené plechy do kontejnerů jsem nevložil. Stejně hodlám s vozovou jednotkou jezdit i v prázdném stavu.
Tak jsem vyrobil z olova závaží na vnitřní strany bočnic, už to bude lepší.
Na čelníky jsem ještě přidal háky.
Pak jsem taky vyrobil vzdušníky hydrauliky a brzdové válce. I to trochu opět zvýšilo váhu vozu.
Takže vzhůru do lakovny, základovka , červenohnědou na rámy, černou na podvozky. Lesklý lak .
A teď přijdou na řadu obtisky, ty jsem si musel koupit zvlášť. U nich je i návod na rozmístění. Po rozmístění a zaschnutí zase lesklý lak.
Ještě zbývalo připravit kola ruční brzdy.
Zvýraznit kotvičky, madla, středící čepy pro kontejnery a kola ruční brzdy. Pak přestříkat matným lakem.
Osadím ještě kinematiky Peho se spřáhly Kuehn.
Vůz jsem nepatinoval, ale kontejnery již nějaký čas cestují, tak už jsou přeci jen trochu zašlé.
Můžeme nakládat.
A další typický současný nákladní vůz je hotov. A vzhůru do provozu ….
No a když V.epocha, tak aspoň s menším kolegou Sgnss od stejného výrobce a s Roos samodomo, a to i prázdný si vede dobře v provozu.
Opäť lahôdka pre modelárske oči. 🙂
krásný model. jen si dovolím malou připomínku. madla pro posunovače bývají při přepravě sklopená.
překrasná prezentace i výsledek!!!!!
Zdravím Jirko
Ty doplňky na na rámech se ti povedly,i maličkosti dovedou
pohlížet na vagony z jiné stránky.Jen tak dále.
Joooo. opravdu perfekt zase něco nového.
A kde se to dá sehnat normálně a kolik to stojí
HONZA.
honza: Určitě to koupíš na e-shopu Malé železnice. Já jsem tu stavebnici spolu s dalšími kupoval na TT víkendu v Pečkách, cenu už nevím, ale něco kolem 500,-Kč.
Za 500.- to je docela skvělá cena ve srovnání ze stavebnícema od Dvořáčka