ČSD Pa – plošiňák pro milovníky epoch III a IV
Další novinka od SDV – vůz Smmp už na trhu od tohoto výrobce je, tentokrát se však “ven” dostala verze ČSD, která jistě udělá radost větší části modelářů, než té hrstce náz vyděděnců dělajících ČSD.
Stavebnice se nijak neliší od předchozí ČD verze, obsah balení je pouze chudší o klanice a sklopné čelnice, protože předloha vozu klanice nemá. Tím tak stavba odpovídá tomu, co jsem stavěl nedávno. Stačí přilepit stupačky a nárazníky a stavebnice je hotová. Díky absenci klanic je stavebnice o pár desetikorun levnější, což jistě také potěší.
Rozdílné jsou zde obtisky, zde pro přelom epochy III a IV jako ČSD Pa. Navíc obsahuje obtisk popisky majitele do epochy VI, majitel Posázavský Pacifik. Takže je to výborná volba k Hektorovi Posázavského Pacifiku od Tilligu nebo prostě pro všechny příznivce epoch III, IV a VI 🙂 Rovněž vůz nemá čísla na podvozcích po vzoru svého velkého bratra.
Obtisknutí netrvá dlouho díky tomu, že jsou obtisky opět seřazeny tak, jak za sebou následují na rámu.
Vůz má ještě starší typ značení, které ale zřejmě u těchto “pracovních” vozů mohlo přetrvat i po přečíslování.
Vůz vypadá opět přes svou jednoduchost velmi fešácky. Následuje pár fotek bez komentáře… Snad jen dodám, že podlaha vozu je tentokrát maskována a stříknuta jednolitou barvou (mix Rzi a dalších různých barev – už si to ani nepamatuji).
Na adresu SDV bych snad měl jen jednu výtku a tou je dostupnost stavebnic na jejich e-shopu, kde jsou vozy poměrně pravidelně a dlouhodobě nedostupné, což je škoda 🙂
Stavebnice vozu Smmp/Pa můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>
Tak a tie dekaly mali byť tlačené bielou a nie takto.
Tohle je dostupnější technologie. A kdo někdy honil bílý dekály na bílým podkladovým papíře a pak se na modelu snažil zbavit “stříbření” laku, taky tohle řešení ocení.
Jenom si říkám, jestli výrobce stavebnic někdy nezkusí dělat masky podvozků lité z kovu, mohlo by to vyřešit problémy s hmotností. Sice by to bylo drahé, ale pohled na slušně zpracovaný spodek vozu by za to možná stál.
Zdalipak jsou tyto vozy užší než Pao? V reálu o 60(?) mm. Ty bych raději. Dostupné zaostávají v kvalitě. Pak jedině lepty.
Šířka modelu 24,1 až 24,2 mm (nemám tak přesnou šupleru), v reálu 2900 mm, takže to sedí 🙂
VoVo: moc pěkný, ale já se raději držím těch “svých” leptů, sice jsou trochu dražší.
Zdravím!
A zase přináším pár zákulisních informací 🙂 Bíle tištěné popisky se vyrábějí úplně jinou cestou než je tomu u tohohle modelu a je pravda, že práce s nimi je o něco pohodlnější. U nových modelů SDV (další v horizontu 1 měsíce) krom rodiny již vyvinutého Smmp/Pa už ale budou součástí, takže se nebojte, že se nepracuje na zlepšeních.
Kovové podvozky jsou ale čirá utopie. Sice by to určitě pár lidí uvítalo, ale vzhledem k jejich počtu by byla výroba série i vývoj neúměrně nákladná. V tuhle chvíli stavebnice neobsahuje ani kovová dvojkolí, aby se nedosáhlo ceny, která půlku zákazníků odradí, takže je snad jasné, kam tím mířím 🙂 Závaží jde i v tomhle stavu vyřešit poměrně elegantně, takže tak významná potíž to snad není.
Za další je třeba uvést znova jeden fakt: tenhle vagon nezaměňovat s Pao!!! Tenhle typ vozu nikdo z leptu ani ničeho jiného nenabízí, oproti klasickému a známějšímu Pao/Sammp je kratší i užší (sice ne o moc, ale je).
A nakonec se taky sluší pochválit VoVa za čistou práci, tentokrát vzniknul sice neušpiněný, vzhledem ale takřka tovární model 🙂
No jo – výsledná cena a poměr cena/výkon.
Ostatně, s ohledem na politickou situaci budou těžké kovy zanedlouho zapotřebí úplně někde jinde a navíc ve výrazně tradičnější formě – a zaručeně nepůjde o písmenka, natož vagónky….
Ahoj VoVo, to je pěkná práce, taky dělám IV epochu, tak nebuď smutný, vagonky mám taky, tři, sice nic moc, je to myslím od plastikomu Kolín, dokonce jeden 6ti nápravový