Sklízecí řezačka Fortschritt E281 na píci
Minule byla sklízecí řezačka na kukuřici, tentokrát bude ta samá, jen s adaptérem na píci. Zároveň jí kolega Jirka pojal trochu jinak, takže můžete srovnat modely v rámci hesla “co člověk, to jinak provedený model ze stejné stavebnice. /edit VoVo/
Model tohoto zemědělského stroje je opět z produkce p. Štěpničky (ttauta.wz.cz), již stálého výrobce a prodejce na modelářských burzách v Praze.
Opět se jedná o resinovou stavebnici, doplněnou planžetami leptaných doplňků a jednoduchým návodem na sestavení.
Tradičně jsem si veškeré odlévané díly začistil a pustil se pomalu do vlastní stavby modelu.
Strojovnu jsem osadil spodní části výfuku píce, podávacím mechanismem a držákem zadní nápravy.
Následně jsem připevnil přední nápravu z přiloženého kousku tyčky Evergreenu a dále ještě přepážku na horní část strojovny.
Začal jsem si chystat první díly z přiložených planžet leptů, tedy zadní nápravu, závěs, plošinu a schůdky .
Tyto díly jsem opět přilepil vteřinovým lepidlem.
Vzhledem k tomu, že jsem měl prakticky obě nápravy, mohl jsem strojovnu opatřil koly.
Dále bylo nutno napasovat leptané závěsy sběrací lišty.
Potom jsem si připravil opěrný žebříček výfukové roury a následně ji přilepil.
Vzápětí i rozpěru výfukové roury.
Nyní jsem odložil strojovnu a pustil se do sestavení celé sběrací lišty.
Nejprve jsem osadil podávací šnek, rozpěrnou tyč a žací lištu.
Potom přišla na řadu kompletace rotační podávací lišty, kterou je nutno sesadit z leptaných dílků. Já jsem zvažoval nad variantou lepení nebo letování, nakonec jsem ji celou sletoval, jevilo se mi to jako rychlejší způsob sestavení.
Pak jsem ji osadil do vlastního rámu celé sběrací lišty.
Nyní jsem se rozhodoval, zda bude tento stroj v pracovní nebo transportní verzi. Vzhledem k tomu, že ještě o přesném umístění stroje nejsem rozhodnut, přistoupil jsem k transportní verzi.
Takže jsem z planžety vyjmul díly k sestavení přepravního vozíku, začistil odlitky koleček a celé to zkompletoval. Nakonec jsem ho spojil i s celou žací lištou.
Ještě mi zbývala vyřešit nějak kabina, ten odlitek z čirého polyuretanu se mi moc nezamlouval. Přemýšlel jsem zda ji vyrobit z plastové destičky nebo papíru, ale nakonec jsem se rozhodl pro mosazný plech.
Na zbytek plechu z leptané stavebnice jsem si nakreslil tvary jednotlivých stěn kabiny, po obvodu je vystříhal a okna jsem po upnutí do svěráku vypiloval.
Jednotlivé stěny jsem nakonec k sobě sletoval, střechu jsem vyrobil z plastové destičky včetně větracího poklopu. Posuvné dveře jsem znázornil použitím destičky Evergreenu síly 0,15 mm.
Kabinu jsem osadil madly a zpětným zrcátkem.
Když se tedy toto podařilo, bylo nezbytné vyrobit také interiér kabiny. Tzn. Sedačku, ovládací pult a volant.
K tomu jsem použil kousek trubičku z „uchošťouchu“, destičku a výlisek kola ruční brzdy pro vagóny. Vše jsem poslepoval a vsadil do prostoru kabiny, tedy osadil jsem to na stroj a kabinou to přijde zavřít.
Takže polotovary jsou připravené, mohlo vše do „lakovny“. Nejprve základovka. Potom modrá na stroj a na lištu. Kabina a výfuková roura bílá, kola černá a disky červené.
Potom trochu provozně ušpinit, zalakovat matným lakem a kabinu zasklít.
Kabina také nemůže zůstat prázdná.
Osadím ji figurkou z produkce fy. Preiser, kterou barevně upravím jako dělníka v tmavě červených montérkách.
Stroj prostě bude muset jet na louku nebo z ní se vracet do družstva nebo na statek.
Jirko, máš to lepší, tu kabinu bych “nedal” 🙂
Tak pred touhle hodinarskou praci smekam. Jedina vada na krase je z meho pohledu moc vysoke rameno na vyfuk materialu. Tohle by urcite neprojelo branou JZD 🙂 Ve skutecnosti to vypada nejak takhle: http://www.somejh.cz/images/katalog/320_full.jpg
Nejsem si moc jisty, jestli s nim jde vubec manipulovat nahoru dolu, protoze proud materialu se reguluje nastavenim klapky.
Parádní práce, nejvíce se mě líbí to foto jak ti na jednotlivých špejlích poletují části stroje a mezi tím i autíčka a podobně, stříkám to podobně, ale nikdy jsem to nefotil, když je to takto nafoceno a velká většina objektů je rozmazaná to vypadá moc zajímavě.
Tak tomu říkám excelentní prácička 🙂 …s tou kabinkou to musela být pěkná piplačka.
tak toto je ine maso, nadhera, klobuk dole. nie ako ten kombajn pred tym
Myslím, že k tomu brzy budu muset postavit ještě tu “vejtřasku” s nástavbou vozu na píci, přesně takhle totiž jezdí u nás. A ještě kvůli tomu vyrazit do družstva pořídit nějaké fotečky.
Opravdu pěkné, mám otázku, existuje sekačka na píci také v provedení vlečného vozidla za traktor? Byly červené a vyráběl je agrostroj. Jinak samozřejmě pastva pro oči, velmi pěkná modelářská práce.
plech: Jako model bohuzel asi ne, ale jsem rad, ze by ji uvital i nekdo jiny. Bohuzel se mi nepodarilo vygooglit zadne fotky. Kazdopadne z detstvi si pamatuju, jak tahle sekacka postavala na jetelisti a kazde rano a vecer prijel traktor s vlekem, traktorista zapojil sekacku mezi traktor a vlek, objel jedno dve kolecka, pak zase sekacku odpojil, plny vlek priprahnul a odjel zpet do JZD…
To plech a JBr: Vím o čem mluvíte, ale asi opravdu jako model pro nás není. Kouknu do družstva, jestli ji někde neuvidím, abych ji nafotil spolu s tou V3S.
Krásná práce, no pokud takzvaně tažená řezačka, tak třeba tahle http://www.agroseznam.cz/images_inzeraty/15873_1.jpg
občas jsou ještě někde v kopřivách vidět…
tak jsem sledoval stavbu kombajnu na kukuřici i tuhle stavbu kombajnu na píci, ikdyž se jedná v podstatě o stejný model, rozdíl je patrný, jedná se o provedení kabiny, dodávaný odlitek je neprůhledný, jaksi zrnitý a modelu na kráse moc nepřidá, kabina postavená z plechu je fakt “mazačinka”. Určitě to byla neskutečná piplačka, ale ten celkový dojem se rozhodně nedá srovnat, k tomuto fotoseriálu bych proto připojil ještě jednu fotku, která zde chybí a to fotku rukou autora :-)), které ostatním dokázaly, že to jde a o tom v podstatě modelařina je, zkoušet a dokazovat, že když se chce, že to opravdu jde, já razím heslo, že “v detailu je krása”, nedávno toto moje motto jedná má kamarádka ještě trochu doplnila ” v detailu a kvalitě je krása” a mně nezbývá, než s ní souhlasit, všechno to svoje psaní shrnu do dvou slov, která vyjádří vše _ SKVĚLÁ PRÁCE !!!
Je to parádní kousek a doplněk do kolejiště. Přiznám se, že na mně a moje prsty je to asi moc velká piplačka. Autorovi gratuluji.
TO B-R-M: Hele chlape už jsi někdy fotil zlatý český ručičky, jde to blbě moc se to leskne….
Svého času jsme ve fabrice takovým rukám říklali “Golden pazour”
Zdeněk
TO Zudenek: musím se přiznat, že ještě nikdy jsem to nezkoušel, ale kdo je schopný takové piplačky, tak by určitě svedl i to focení :-), jinak parádní výraz, který říká vše