Silniční vozidla

Tatra 148 AD-20 trochu inak

Dnes to bude o Tatre 148 AD20 od AP-modely s pár vychytávkami. Ide o stavebnicu žeriavu takže bežný modelár sa može “vyblbnúť” 🙂 a upraviť model ako potrebuje. Mne išlo hlavne o také úpravy aby bol model aspoň trošku funkčný a živší.

Z internetu som stiahol pár fotiek, väčšinou obrázky z autobazárov a pustil sa do práce. Stavba modelu je veľmi jednoduchá. Jednotlivé diely som začistil pilníkom a umyl v technickom benzíne.

Hlavná úprava stavebnice začala ramenom žeriavu, hydraulika musela pracovať a veža sa musela otáčať.  Hydraulické valce som nahradil mosadznými trubkami, zletoval spolu a u spodu som dal daľšiu trubku naprieč. Odrezal som čapy ramena a rovnako nahradil mosadznou trubkou. Do otočnej veže išla trubka zo spodu.

Hydraulické piesty sú z pozinkovaného drôtu naletovnom na malom kúsku rovnakej mosadznej trubky, ktorá bude pod ramenom.

A ešte jeden detailný pohľad, piesty vo valcoch.

Zostavený model s vymaskovanými oknami. Ešte bez oporných ramien.

A z druhej strany.

Oporné ramená som chcel mať tiež pohyblivé :-). Drôtik 0.3mm som nasunul z vrchu plošiny do oporného ramena.

Pri práci sa mi podarilo ulomiť tenkú časť plástu nad ľavým blatníkom, musel som ho nahradiť kúskom tenkého plástu a dolepiť sekundovým lepidlom.

A pohľad zo spodu.

A foto celého modelu.

Model som striekol najskôr Tamiya primerom a potom žltou farbou humrol. Podvozok som natrel čiernou farbou štetcom.

Svetlá a smerovky natreté červenou revell.

Celý model som striekol lesklým lakom. Foto trošku presvetlené.

V stavebnici sú len štyri popisky, čo je dosť málo v porovnaní so skutočnosťou, takže nejaké som si vyrobil sám. Išlo hlavne o červeno-biele pruhy, štátnu poznávaciu značku, značku maximálnej dovolenej rýchlosti vozidla 60km/h a oranžovo-červené tabuľky. Ako ŠPZ sa vynikjúco hodila TT 20-11 :-).

Micro Set roztok používam na fixáciu dekálov a Micro Sol na ich zmäkčenie, hlavne pri dekáloch, ktoré treba ohýbať do kruhového tvaru.

ŠPZ a červeno-biele pásy na mieste.

Dekály vzadu.

Už len dokončiť hák a lano, a máme hotovo :-).

Stavebnicu môžem doporučiť každému, kto chce mat tento nádherný voz v domácej železnici. Chcelo by to však, keby výrobca dodál viac dekálov a uspôsobil model tak aby bol funkčný.

ŠPZ osadená vzadu.

11 komentářů: „Tatra 148 AD-20 trochu inak

  • Perfektní, úžasné, vynikající, super. Dostaly mě hlavně ty otočné vzpěry. Jak moc časově náročná byla celá stavba?

  • Celá stavba trvala zhruba 5dní po 5-6 hodín/deň. Trošku sa to časovo natiahlo, pretože sa mi podarilo vyrobiť strašnú krupicu pri striekaní žltej farby a musel som to znovu očistiť v hydroxide sodnom. Netreba sa stým ponáhlať, potom je výsledok celkom uspokojivý :-).

  • Pěkné, vypadá to jako model v měřítku 1:24 a ne v tétéčku 🙂

  • Tady je někdo detailista, teda! Dost dobrý, hodnotíme kladně!

  • To Suvis: Masky na okná sú súčasťou stavebnice.

  • Přesně tuhle Tatru mám ode dneška doma. Aspoň mám super inspiraci co a jak udělat 🙂
    Na téhle stavebnici mě štve, že místy je nadbytečného materiálu na tři další Tatrovky a jinde je ho zase stěží tak akorát 🙁

  • Paráda!!! Brzy (snad) se můžete těšit na recenzi na lokomotivu 372 od kuehna.

  • je to tu moc pěkně propracovanné chodím na tyto stránky pravidelně moc se mi to tu líbí je tu vždycky hodně inspirace a tak jsem se rozhodl že přispějí menším návodem na rozpojovač http://himmer.rajce.idnes.cz/návod_na_rozpojovac/ není to nic co by tu někde nebylo napsáno je to jen z toho co jsem u nás ve městě sehnal protože telefonní relé nevím kde ho sehnat .Tak se na to podívejte kdo chce a napište mi tu názor jestli to je dobré nebo ne .Mě to rozpojuje dobře

  • Ještě mám jednu otázečku. Kde se to dá koupit? Docela by se mi hodila do připravovaného diorámatu na kolejiště, kde bude dopravní nehoda Tatry…

  • Aha, tak už to mám. Včera mi to nechtěl telefon najít…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..