Hnací vozidla

Velký Hektor z leptu Hekttor (ČD 721 111)

100_4939To jsem si takhle chtěl udělat jednou radost, tak jsem si zase něco objednal. Zápletka jako vždy komplikovaná a snad i nedůležitá, prostě Hektor je tu tak se jde stavět. Jo a jedná se o stavebnici od “firmy” Hekttor.

Počáteční zděšení z množství malých dílků, které by mohly malé děti polykat na kila a stejně by je to ani v krku neškrábalo…

100_3113

Koupil jsem k tomu i rám pro díly z V100, který se skládá ze dvou kusů. Nad jeho použitím budu ještě přemýšlet…

100_3117

Přepravní balení na kartonu.

100_3107

Součástí je návod, obtisky s návodem a dají se dokoupit i leptané tabulky z nabídky přímo Hekttora (pozor – neplést Hektor s jedním “t”, což je lokomotiva, a Hekttor – nebo také HekTTor – se dvěma “t”, což je výrobce leptů – je veselé, když někdo mluví o Hekttorovi 720 xxx, nebo že koupil od Hektora lept).

100_3103

Masky podvozků.

100_3109

Stavba šla ráz na ráz, za chvíli bylo naohýbáno do ladných tvarů. Kdybych neblbnul a nezačal ohýbat – nevím proč – střechu “na kocoura” (tedy dva zlomy po 45 stupních) tak by to šlo ještě rychleji 🙂

100_3119

Takto je to zatím celé bez cínu jen nasucho.

100_3121

Ohýbání dílů je logické (ehm, když se tedy podíváte, co máte ohýbat a jak) takže pohoda.

100_3124

Zatím to vypadá fešně.

100_3126

Ze spodní strany jsou takové zámky, pomocí kterých to drží opravdu i bez pájení, ale spájet to určitě bude chtít.

100_3128

Výhodou je, že jsem to všechno naohýbal, sesadil, a jedním vrzem pak spájel.

100_3125

Na řadě pájení a přebroušení spojů.

100_3131

Zespodu spájené.

100_3138

Spájená kabina.

100_3136

A celé čelo.

100_3134

A druhé čelo.

100_3142

Na bocích už jsou přilepené všechny dveře.

100_3143

I žaluzie na čumáku.

100_3145

První dekly na střeše, tentkokrát už jsem ohýbal do jehlanu 🙂

100_4915

Na starší fotce (první s pojezdem) je totiž vidět, že jsem je měl obráceně 🙂

100_4914

Pojezd p. Pletichy, který jsem nakonec (jak jinak než náhodou) sehnal a rozhodl se pro něj před V100.

100_4929

Jízdní vlastnosti jsou dle mě opět velmi dobré a za poloviční cenu, než vyjde celé dobrodružství s V100. Mashima z V100 se totiž do leptu nevejde, respektive Mashima ještě jo, ale setrvačníky ne. Proto je nutné setrvačníky stáhnout (no už se mi to i povedlo za součinnosti dvou kobinaček a velké síly, ale v domácích podmínkách to – ani sám sobě – nedoporučuju) a sehnat menší.

100_4931

Zkušebně přilepené nepohyblivé spřáhlo pro V180 na podvozku. Funkčnost zatím dobrá i do oblouků. Je to další řešení, jak umístit nové Tillig spřáhlo s minimem potřebného prostoru a za slušný peníz. Dvojice spřáhel stojí do 70 Kč a ač nejsou nijak výkyvná, při přilepení na podvozek oplývají lehkou vůli, která v obloucích nedělá problémy, pokud zrovna připojený vůz nemá stejné pevné spřáhlo.

100_4927

Pojezd má, jak je u p. Pletichy zvykem, kardan veden mezi podvozky.

100_4924

Lept je vypodložen kouskem plastové tabulky pro správné výškové usazení pojezdu.

100_4932

Možná bych mohl ještě mezi řečí osvětlit, proč jsem zvolil právě 721 111.

100_4918

Ono se totiž jedná o stroj z dřívější série, než je tento. Nejznatelnějším rozdílem je, že má na boku kabiny jen dvě okna.

100_4934

Ale mně to nevadí a odborníci prominou 🙂

100_4919

Jedná se totiž o stroj, který a) je v unifikovaném nátěru s 60 cm žlutým pruhem, který se mi na tomto stroji vcelku líbí (rozhodně více, než ten původní s červeným rámem), b) se pohyboval také na Mn na Posázavském pacifiku (tudíž naprostá nezbytnost), c) je označen logy ČD, tedy důkaz páté epochy, pro kterou ho chci. Pár fotek je k vidění na Želpage a jedna slušivá přímo zde. Všimněte si neobvyklých pluhů, které mu dle mě celkem sluší.

100_4928

Zkušebně vsazené zábradlí.

100_4939

Světla z elektrikářských dutinek.

Začal jsem se schůdky – od této chvíle už všechno lepím vteřiňákem.

Nedalo mi to a předělal jsem tu kabinu – odřezal a obrousil jsem obě příčky.

A ze zbytku leptu jsem tam nalepil novou – i když jak řekl kamarád, je to taková “buřt příčka”.

V návodu se píše, že tenhle něco-něco něčeho je takový malý hlavolam. A byl… Trvalo mi půl hodiny, než jsem ho složil. Přitom je to taková kravina 😀

Na čela osazený rámeček reflektoru, nárazníky, jejich uchycení v rámu a prostor pro hák.

Doplněné schůdky a rohové madlo na čumák.

První madla, z nichž jedno šlo stejně zase pryč – patří tam jiné.

Okap nad okny – občas je to úlet, kam až detaily zachází (samozřejmě v pozitivním slova smyslu).

Ještě jsem dodělal nějaké lištování a okapování na boku skříně.

Je to celkem dost menších dílů, ale je tím zajištěna plasticita modelu – u Hekttora si s tím hodně vyhráli.

Drobná madla a kliky budu kvůli nátěru lepit až po nástřiku – dost špatně by se to s nimi maskovalo, to je jasné.

Už to vypadá fešácky.

Tady je vidět, že původní madlo na boku střechy jsem vyměnil za něco mezi madlem, stupačkou a plácačkou na koberce. Všechny drobné díly jsou opět minimálně po dvou, takže je dostatek náhradních.

Na rámu jsou dosazena leptaná oka pro zavěšení rámu. Zde tak, že se nasazují na drát jako korálky. Já to lepil obyč akrylovou barvou.

A hurá na první přestřik základovkou.

Buřt příčka šla pryč a nástřik “nějakou” červenou – mix odstínů RAL 3004 a 3000 – chtěl jsem se trefit někam napůl, tak jsem to mixnul cca 1: 1. Žlutá až potom, ale možná by to chtělo vrchní půlku červenou, pak žlutou a pak spodní půlku červenou, to by se možná maskovalo lépe. Každopádně maskování tu byla dost noční můra a obdivuju všechny, kteří už Hektory maskovali, nedejbože v nějaké divočejší kombinaci…

Střecha a rám jsou Šedá střední z autentických odstínů Agama.

Nejprve jsem model vymaskoval páskou, pak jsem přilepil nenastříkané zábradlí a pak jsem to celé přestříkal právě šedou. Výhodou je, že se zábradlí nastříká pravidelně, než to natírat štětcem nebo do něčeho zapichovat a pak to hledat upadlé po zemi.

Na druhou stranu jsem si teď ztížil lepení klik, ale to přijde na řadu až později, tak to teď neřeším 🙂

Ještě budu muset místy trochu retušovat, ale bez toho to skoro nejde… Hlavně u takto tvarově komplikovaného modelu – ono to vypadá jako krabice, ale každé dveře do strojovny jsou potenciální zdroj problémů.

Místo prosvětleného čísla jsem nalepil bíle natřenou balzu a pořádně projel Umbrou a patinátorem – na žádné z fotek jsem nenašel, že by bylo čitelné číslo, navíc to bylo právě hodně zarezlé. Zblízka to vypadá neprofesionálně, ale v měřítku 1:120 byste čísla stejně nepřečetli… Schůdky jsou decentně natřené žlutou.

Tabulky od p. Banka, obtisky jsem použil Hekttorovic přiložené ke stavebnici, doplněno logy ČD ze sady 810 Detail.

Nárazníky a háky jsou natřené černě.

Do světel jsem kápnul barvu Hliník a přejel i rámečky.

A teď už asi k té evidentní patině… Čela jsou ponechána čistá kromě střechy a rámu, které jsou lehce napuštěné Umbrou pálenou. Malé žaluzie na celém voze jsou přejeté suchým štětcem bílou.

Velké žaluzie napuštěné Umbrou, stejně jako celý ochoz, schůdky a místy je hodně řídká olejovka napuštěná i do spár dvířek do strojovny – co zavzlínalo, to zavzlínalo, chtěl jsem napodobit to, že od ochozu některé dveře reznou rychleji… ale jen lehce.

On ten Hektor je sice v reálu (nebo teď už tedy “byl”) zvenku celkem šrot, ale prostě to není celé upatlané od olejovky…

No a střecha, ta už je v reálu hodně světle rezavá, takže jsem jí celou napustil Umbrou pálenou a pak jsem štětcem natupoval a postíral patinátor Agama v odstínu Světlá rez.

Počítám s tím, že část patinátoru se ztratí po přestřiku matným lakem, tak se uvidí, jak to dopadne…

S tou ztrátou barevnosti patinátoru je to vždycky loterie, sice se říká, že cca 50 % patinátoru pod lakem zanikne, ale ne vždy se na to dá spolehnout…

Je tu trochu vidět i ten ochoz, ten se mi celkem líbí.

Na radu kolegy (no vida, občas dám i na radu ostatních, tak třeba nejsem úplný barbar) jsem ještě boky přejel patinátorem Prach, který je světle šedý, pro lehké vyšisování některých částí barvy. Dolepil jsem všechna zbývající madla a pár klik. Vše jsem dotřel barvou přímo na modelu.

Masky jsou napuštěné Umbrou, pak patinátorem Světlá rez v nepravidelných stékajících pruzích, pak Rez, a nakonec suchým štětcem rozetřít Bílou olejovku stékance, patinátor se pomocí bílé pěkně rozmazal…

Výsledkem jsou takové hooodně zašlé masky, ono není pravidlo, že jak je špinavá loko, tak jsou špinavé masky, protože občas dochází k výměně podvozků z jiné lokomotivy atd.

A tady už po přestříku matným lakem – patinátor Prach na bocích se pěkně utlumil, proti tomu střecha zůstala dost výrazná.

To ale vůbec nevadí, protože to vypadá sympaticky. Na kabinu jsem dodělal anténu a trubku natřenou – jako v reálu – červeně.

Masky už jsem přilepil na pojezd.

Už se to začíná blížit finální podobě, ale práce ještě pořád dost.

Měl jsem nakonec dilema s pluhem, protože už jsem přilepil spřáhla na podvozky.

Sice se to zřejmě nebude spoustě lidí líbit, ale přišlo mi to jako nejlepší řešení v poměru pracnost / výsledek.

Pluhy jsou z běžného kancelářského papíru, ale jsou uprostřed úplně přerušené, protože zrovna na úroveň pluhu vychází ohyby spřáhla.

Tady je to vidět lépe. Pluhy jsou poté natřené štětcem. Na fotce to vypadá fuj, ale v reálném měřítku to není poznatelné.

Druhá strana.

Brzdové hadice jsou jen ve zkrácené verzi aby nevadily spřáhlu – je to ohnutý drát 0.4 mm natřený černě, na koncích ťuknutý barvou uzavíracího kohoutu.

Z čelního pohledu to sice nevypadá pěkně, ale to nevypadá skoro žádný model v TT se spřáhlem protaženým skrz pluh.

A už je zaskleno. Nejprve zevnitř nalepená fólie a středový rámeček je hranolek Evergreen 0.5 x 0.25 mm.

Na čele nesmí chybět stěrače, nepostradatelný to doplněk v měřítku 1:120 🙂

Ještě z druhé strany.

Stěrač i opačným směrem.

Pohled na celek, už chybí jen nádrž.

Problém je, že nádrž jsem uschoval na tak dobře viditelné a úplně evidentní místo (kam jinam bych jí dával, že?), že jí nemůžu najít…

Takže až jí najdu, tak sem dám ještě obrázek s nádrží, zatím si jí můžete představit, ale jinak mám hotovo 🙂

Protože nádrž se neobjevila, musel jsem přistoupit k samovýrobě. Kamarád mi okopíroval na kopírce ten samý nesložený lept a já jsem si vystříhl nádrž z papíru, co vylezl z kopírky. Protože skupenství bylo dosti “plynné”, vycpal jsem nádrž zevnitř vrstvou čtvrtky.

Přestříkáno surfacerem.

Pak šedou, patina jen pistolí a už hurá na model.

Vypustil jsem jen víčka od nádrží, ale to moc nevadí.

A tím můžu prohlásit model za hotový.

Trvalo to sice rok a půl i když jsem to chtěl stihnout za týden, ale i takové věci se stávají 🙂

Hlavní je, že model je hotový dle mých představ.

Počáteční radost z jednoduchosti stavby ze mě trochu opadla – sranda to rozhodně taková není.

Složitelné to je, ale pro flákače jako já to může být lehký oříšek a není úplně snadné udělat vše na 100 %.

Hodně malých detailů, které na sebe ve výsledku navazují a pokud někde ohnete něco na 88 stupňů a ne na 90 stupňů, později se vám to vymstí.

Ale výsledný model vypadá dle mě špičkově – a za to patří Hekttorovi dík, protože stavebnice obsahuje opravdu velkou spoustu detailů, které modelu dávají ten správný “šťavnatý” vzhled.

Pro mě je to v tuhle chvíli asi nejlepší model lokomotivy, který doma mám. Ani ta Zamračená od Hekttora není tak fešná.

50 komentářů: „Velký Hektor z leptu Hekttor (ČD 721 111)

  • jj jako odvikle moc hezké kdy budete barvit

  • Paráda;) Na tenhle článek jsem se těšil od tý doby, co jsem ho poprvý viděl v připravovanejch, protože Hektoři jsou moje srdeční záležitost:). Sice mi rve srdce, že ho chceš zohyzdit tim unifikem, ale je tvuj;) Mnoho zdaru při pokračování!

  • :))) S tím pluhem mi přijde celkem fešný a unifik je moje rané mládí, čili jsou to spíše vzpomínky, ale ten originál se mi opravdu moc nelíbí, je takový temný a třeba světle modrý na malém hektorovi je úplně o něčem jiném (tam se mi naopak hodně líbí).

  • Tak já mám například fotku (sice malou, ale rozmístění a velikost pruhů a klínu je totožné s tou modrou), kde je 721 v zelený barvě a vypadá to dosti zajímavě a netradičně;) Kdybys chtěl, můžu poslat. Ale pokud je to podmíněný vzpomínkama, pak máš mou plnou podporu, taky nejradši dělám to, s čím jsem nějak spjat:)

  • Klidně pošli ať se přiučim! Ale neslibuju, že změním názor 😀

  • Chlapci to fakt neumíte napsat jeden příspěvek, aby se to dalo číst? (tím nemyslím kolegu MIKO) Nebo aby to bylo vloženo hned napoprvé? Nebo aby to obsahovalo alespoň na konci věty otazník, když je to otázka, nebo tečku, když je to věta oznamovací? 🙁

  • Do 5 epochy by se hodila naše PLZEŇSKÁ 721 222 s tropico úpravou.

  • VoVo, koukni do e-schránky 😉

  • Čoveče, ten detail s okny je poměrně do očí bijící. Nebylo by lepší označit ho 721 198 ( http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/721011.jpg )? Unifik má, pluh dát stejný jako má 111, když se ti líbí. Ty už se dají libovolně v provozu měnit, což by vadilo určitě méně než okna. Tenhle stroj na pacifiku taktéž jezdil, ikdyž jen velmi krátce a není tak typický pro pacifik jako 111, za to to byla jeho poslední štace. Až sesbírám odvahu na lept(spíš až koupim pájku) tak se do 198čky pustím. Ale jak tu bylo řečeno, je tvůj, tak s ním nalož dle uvážení :-). Jen mi to nedalo se neozvat, jakožto autor obou zde uvedených snímků a že hektory mám rád. Obzvláště tyhle dva. Jojoo jsou nenávratně fuč ty časy, kdy mi jezdili kousek od baráku a člověk je netrpělivě očekával s foťákem u trati…

  • No je vás už víc, kteří mě překecávají ať to přehodnotím 🙂 Může mi někdo seznalý osvětlit, jak se liší série kolem čísla 111 a čísla 198 kromě počtu oken? Jestli když by se upravily okna, tak by to bylo ok? Nebo by se na leptu muselo předělat i něco jiného? Už na tu 111 mám i tabulky ale to by taková ztráta nebyla 🙂

  • Pokud není nějaký rozdíl ve střešních partiích, tak ve skříni rozdíly neshledávám. Snad jen na dveřích od strovny jsou některé průduchy zaslepeny, ale to mi přijde podle fotek, že je to stylem co kus to originál. Původně asi byly na všech “vratech”. Fotku střechy série, ze které pochází 111tka jsem zatím nenašel.

  • No tak to bych spíš zkusil upravit to okno a nechat 111? Uvidíme jak bude chuť 🙂 Jen tak mimochodem (promiň že se ptám), znal jsem jednoho tvého jmenovce a ten pracoval v Modřanech (nápadně blízko trati 210, i když teda ne u dráhy), nemáš s ním náhodou něco společného? 🙂

  • Tož o nikom takovém nemám ani tucha, ani slecha. Takže jde o shodu jmen :-). S tím oknem…jak myslíš, ale pokud bych dělal 111, tak bych se do patřičné úpravy oken pustil. Ikdyž nevím jak by to dopadlo. Proto se prvně pustím do 721 198 🙂

  • No tak 111 má budoucnos u TSS,stačí se kouknout na K-report,má i nový lak.

  • Heleď, jestli ti do toho můžu kecat – ty kliky tam klidně nalep, mně se poved bez problémů vymaskovat i ten originální modro-šedej nátěr;) Ale jinak je to teda perfektní práce:)

  • Díky za tip, já ty kliky pak chci stejně natřít asi šedě tak to bude i tak jedno. A s tou perfektní prací – díky za chválu, ale já s tím nejsem úplně spokojenej (což je asi dobře) 🙂 Ta stavebnice není taková sranda, jak to na začátku vypadá… Už čeká na barvičky, záleží, kdy se k nim dostanu.

  • No, ony se tam dávají docela blbě, tak jsem to dělal kvůli případnému poškrábání laku a opatlání lepidlem ještě před barvama;) Ale pokud máš otvory dosti velký a věříš si, proč ne?:) Jinak k tý spokojenosti – Já nebyl 100% spokojenej zatim ani s jedním modelem, a jak říkáš, je to zřejmě dobře;)

  • A teď mě napadlo (omlouvám se za rozložení příspěvku do dvou;): Která to teda bude nakonec kombinace? UNI?:)

  • No vteřiňákem bych to lepil nerad – to bych se taky bál, zkusím osvědčený Sidolux, případně zatřít barvou zevnitř. Bude to ta 111, už schne červená na skříni.

  • Koukám to úterý bylo na hektory nějaký plodný…. U svýho (taky 721, ovšem bude v “zasviněným” továrním laku a starým číslem) jsem přidělal ochoz a tím konečně spevnil kastli.

  • A já se přidám – sice 720, ale včera se mi podařilo usadit čelníky a začal jsem s přípravou rámu pro ochoz;)

  • Chlapci nahoďte linky na nějaké vaše fotky, ať si nepřipadám blbě, dneska jsem maskoval a není to 100% úspěch…

  • Klidně nahodím, ale předem upozorňuju, že je to barevné schéma prototypu na sériovém stroji, udělal jsem to vědomě, protože se mi ta stříbrná líbí, ale na fóru pro to neměli pochopení… No, nevadí, každopádně tady je: http://www.k-report.net/discus/nahledy/389547.jpg 😉 Ale koukám, že u tebe to taky nedopadlo nijak hrozně, a dokonce jsi mě možná navnadil na UNI (mě!:D)

  • Tak to si počkej až sem dneska večer doufám dám fotku i s šedou střechou, rámem a zábradlím, to je teprve paráda 🙂 Jen ta červená je většinou na Hektorech taková vybledlejší a do červenohněda, ale to snad zvládne patina… Ty sis s tim maskováním musel taky pěkně vyhrát?!

  • No, TAMIYA dělá takhle tenoučký samolepící pásky, takže to byla dá se říct pohoda…:) Problém ale byl ten, že nějakým podivným způsobem nebylo možný udělat, aby pruh byl v rovině a zároveň seděl podle skutečnosti vzadu vzhledem k oknu a vpředu vzhledem ke světlům, žaluziím, atd… Možná chyba moje, ale možná taky v NDR=D Jinak já přemejšlim o tom úplně prvním, čistě červeným UNIfiku, ale ten odstín udělám pěkně sytej, ať to vypadá pěkně:) Jinak do večera si rád počkám, už se na něj těšim;)

  • Kéž by někdo dělal maskovací pásku šířky 5 mm (což je 60 cm žlutý pruh v reálu), nevím o tom 🙁 Taky jsem trochu bojoval aby mi ten pruh vylezl rovně – když seděl dole tak nahoře byl moc vysoko, ve výsledku měl 4 mm místo pěti tak jsem ho na každou stranu roztáhnul o půl milimetru – prostě kompromis. A taky mi to na jednom místě lehce ujelo – není se tu na té kastli čeho chytit (nějaký prolis kolem celé kastle).

  • No vypadá teda nádherně;) Fakt klobouk dolu, ta šedá to perfektně oživila:)

  • Já žádnej link nehodím, aspoň zatim (nemám ani žádnou galerii, dělám jen pro sebe). Navíc stříknutá eště není (takřka nic kromě pár cisteren nemám stříklí protože sem zatim nesehnal kompresor), takže by byla jen složená. Ta moje 721 taky není 100%, například jak je zkosená střecha nad stanovištěm, tak jedno zkosení je dobrý, to druhý se moc nepovedlo (je menší), povedlo se mi cínem zalít mřížky na ventilátoru (jen kousek a jen dvě ale štve mě to) a našlo by se toho víc. Ale dělám to pro sebe a zas tak špatný to není:-)

  • No odšávačku (takovou tu pumpičku) sice mám, ale tou to nejde (navíc se mi rozlomila) a tak teď čekám až půjdu okolo zdejšího GM (u nás Helza) abych si koupil takovej ten knot z měděných vlásků, tím by to snad mohlo jít.

  • Šlo by za toho hektora zapojit ten bix 020 když jste psal že za něj nejde pověsit nic s podobným spřáhlem?

  • To je relativní – v Zababově, kde mají velké poloměry, můžou jet klidně dva takoví hektoři za sebou a nic se nestane. Doma v R310 by dva hektoři zřejmě provedli kamikaze na koberec. S tím Bixem by to asi šlo i v R310, protože ten má spřáhlo výkyvné.

  • A šly by za sebe spojit dvě vozidla s výkyvným spřáhlem?

  • Samozřejmě že šly! Od toho je to spřáhlo výkyvné!

  • Tedy pane kolego, ten nátěr pluhu je opravdu něco :o) Já už sedím nad Hektorem a již 3. den se snažím vyrobit nátěr/nástřik pluhu podle T.435.040, ale stále si s tím nevím rady. Štětcem to opravdu neumím (otřesný výsledek) a vymaskovat se mi to zaboha nedaří. Nějaký tip?

  • No pokud štětcem, tak rychlými tahy (já to tak dělal) a vyzkoušet, jestli lépe kryje červená přes žlutou nebo naopak – dle toho zvolit podklad a na něj pak dělat čáry. S vymaskováním by to bylo asi nejlepší – teroeticky stačí nařezat stejné proužky pásky a přes celý pluh je nalepit. Poslední varianta mě napadá obtisk – buďto na bílý podklad si vytisknout komplet vzor, nebo stříknout pluh žlutě a vytisknout (nebo sehnat od Propagteamu) červené proužky, ty obtisknout přes všechna žebra v kuse, a pak stříknout hypersol a on by měl vyžrat do obitsku díry a zůstane tak obtisk jen opravdu na žebrech. Každopádně držím palce, snad se zadaří?! 🙂

  • A pravda. To mne nenapadlo. Ne že bych neslyšel o výrobě potisků, ale člověk pro strom nevidí les. Děkuji mnohokrát za radu.

  • VoVo: Vidíš to, nakonec se ti to podařilo, i ta nádrž nevypadá nejhůř, hektůrek vypadá dobře. Já osobně bych pohonou část řešïl komponenty V 100 nebo přímo T 435, ale to je jen věc názoru. Hlavně když ty jsi spokojený.

  • Dík. Tohle byl poslední mosazný pojezd, co jsem na dlouhou dobu osazoval (když nepočítám rozdělanou regionovu). A v té době jsem chtěl taky použít V100, ale když jsem viděl té práce s umisťováním motoru tak jsem radši zvolil mosaz, kterou jsem měl doma.

  • Krásná práce. Navštěvuji tyto stránky často a jsou mi zdrojem inspirace. K tomuto Hektoru mám jen jednu připomínku. Neměly by být pruhy na pluhu zešikmeny směrem dolů? Nikde jsem nenašel fotku tohoto Hektora s pluhem, kde by pruhy byly zešikmeny vzhůru. Možná jsem jen špatně hledal. Jinak opravdu velice hezká práce. Přeji mnoho úspěchů v novém roce.

  • Ano, pruhy na pluzích opravdu směřují obráceně než na skutečné předloze. Obdivuji Vás, že jste si toho všiml. 🙂 Přeji krásný nový rok!

  • No vida, dobrý postřeh, jak jsem na takový nápad přišel, to opravdu netuším 🙂

  • MASINKY.SU.PARAVDNE.CEST.VASE.PRACI.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..