Nákladní vozy

Hbbillns Roco – opravy a patina vozu

100_9277V návaznosti na nedávno pořízený vůz Hbbillns Roco se nyní vrhám do jeho oprav a zároveň patinování, které by mělo modelu trochu přidat na vzhledu.

Jak už jsem říkal, vůz měl vyjeté rozsochy natolik, že seděl o poznání níže a spřahování nebylo úplně spolehlivé. Rozsochy celkově mi zde přišly poměrně “fórové” pro dlouhodobý provoz.

100_8561

Plán byl, že prostě vsadím kovová ložiska Peho a vše bude v pořádku. Jenže nebylo. Povedlo se mi provrtat skrz rozsochu. Pokud se mi skrz provrtat nepovedlo, dvojkolí nešla téměř ani vložit do rozscoch. Po dvou hodinách usilovného vrtání, lepení a zvětšování otvorů se vůz jakš takš rozjezdil, ale není to úplně ideální a po rovině opravdu neujíždí jako jiné vozy s kovovými koly.

100_8530

Poslední závada – chyběl nárazník. Nárazníky jsou zde tvarově natolik specifické, že nějaká výměna z jiného vozu moc v úvahu nepřipadala.

100_8540

Proto jsem vzal jeden nárazník z polyuretanu a na kousku šmirglu ho vybrousil do požadovaných proporcí.

100_8577

Až se to natře černě, tak to nebude vůbec poznat.

100_8574

Takže natřeno.

100_8591

Po nějakém případném sjednocení barev při patinaci to nebude téměř poznat.

100_8587

Tak a protože se jedná o verzi DR (tedy nic, co by odpovídalo mým požadavkům), na vůz přijde silnější patina. Přeznačení by bylo značně komplikované už jen z důvodu, že české vozy Hbbillns jsou trochu jiné stavby. Ony ani zahraniční vozy nejsou dnes na našich kolejích žádnou zvláštností, takže s trochou tolerance není důvod to nějak moc hrotit. DR už se dnes sice nepotká, ale to je tentokrát už opravdu drobnost. Tyto vozy (já nevím, jestli ta skříň je z hliníku nebo něčeho podobného?) poměrně rychle hnědnou na celé ploše vozu, navíc se v rozšiřující špině začínají objevovat stékance. Toho se budu rámcově držet. Vhodnou fotku se mi povedlo najít například na německých stránkách.

Patinu jsem začal olejovkou, přesněji pomazáním vozu Umbrou pálenou. Pomazal jsem boky…

100_9035

…střechu…

100_9053

100_9057

…a čela.

100_9063

100_9059

Po chvíli jsem začal barvu stírat do požadovaného výsledku.

100_9039

To samozřejmě není nic nového a technika je to známá.

100_9043

Po zaschnutí olejovky jsem vůz přestříkal barvou Rez – na střechu více.

100_9046

Částečně na podvozek a hodně na čela (tedy tam, kde je potřeba zakrýt plastovou hnědou).

100_9266

Na závěr jsem celý model přestříkal matným lakem.

100_9261

Při porovnání s reálnou fotkou zmiňovanou výše se výsledek povedl.

100_9263

Bylo to přitom hotové asi půl hodinky čistého času.

100_9273

20 minut olejovky a 10 minut stříkání barvy a laku).

100_9276

Vůz nyní vypadá řádně “opršený”.

100_9270

Výhodou takového vozu je, že se v něm dají vozit jakékoliv kusové zásilky.

100_9275

Je tedy možné ho i v jednom exempláři přistavit na jakoukoliv zarostlou kolej na zapadlé lokálce.

100_9274

Parádu udělá v dlouhé soupravě stejně jako na krátkém manipuláku za vozem Daa-k.

100_9277

2 komentáře: „Hbbillns Roco – opravy a patina vozu

  • Jako živej,i ta fotka odpovídá :))

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..