Liaz 100/110 valník s plachtou
Využil jsem začátku prázdnin a trochu volna z práce a zpestřil si ho zpracováním další připravené novinky u pánů Štěpničkových, tedy druhou variantou dlouhého valníku, tentokrát s pevnou plachtou.
Navíc jsem k této stavebnici použil další doplněk, kterým je leptík střešního spojleru doplněný o obtisk s espézetkami a logy ČSAD. No a samozřejmě i leptík řízení.
Na hlavním leptu je také vidět, že p. Štěpnička nenechává již odzkoušené jen tak a snaží se o inovace…do leptu jsou nově vřazeny schránky pod korbu, však se to bude později hodit… No ale začnu kompletací přední nápravy a následně celého podvozku.
A hned přidám i nádrže, vzduchojemy a schránku na baterie…
…pustím se do kabin, že bych si zase pohrál? Jedny otevřené dveře budou připravené „raz dva…“ To si můžu dovolit, protože jsem také zvolil variantu dutých kabin. Leptaný vrch sedne na odlitý základ perfektně, navíc jsou na leptu nepatrné zámečky a v odlitku malé drážky, to se pak staví jedna radost.
Když je hotov základ, můžeme doplnit zrcátka, stupačky a nakonec i blatníky. Poprvé jsem vše lepil, z technických důvodů nebylo možné nic spájet. A šlo to rovněž.
Ještě nezbytná zkouška sestavených kabin s podvozky a pustíme se do podlahy korby.
Podlaha je leptaná s prolisky pro žebra, podobně jako u odlitku, takže hned osadit i žebra, pak blatníky nad zadní nápravu.
A doplnit podvozek o leptané detaily – spojler pod nárazník, stupačky, zadní čelo se světly, závěs.
To stejné i na druhé auto, no jo, já to na začátku nezmínil…hned jsem se pustil do dvou, časově to není o moc delší. Tady se mi právě bude hodit dutá schránka, trochu ji upravím a bude otevřená…a taky v ní nesmí chybět přihrádka…
Vzhledem k tomu, že nástavby, resp. odlitky byly nepatrně prohnuté, vyrovnal jsem stěny žebry z destičky.
A již stačí jen přilepit na podlahu. Auta se mi líbí, podobají se svým skutečným předlohám.
Už chybí jen ty spojlery, k tomu tedy ten doplněk. Ještě vyzkoušet, jak sluší a „frrr“ do lakovny.
Základovka to pěkně sjednotila, už jen zvolit nějaké barevné kombinace.
Byla zvolena barevná klasika 80. Let – oranžová a bílá slonová kost na kabiny, šedé korby a podvozky, šedá a světle hnědá na plachty…pak došlo na obtisky z přiloženého aršíku ke spojlerům. Mě se líbí.
K zasklení byla použita fólie namísto dosud používaného Clearfixu… Po sestavení už doplnit jen ty stěrače…
Možná by si auta zasloužila i trochu patiny, a to hlavně na plachtách, ale to vyřeším, až budu vědět, kde je umístím…
K té „líze“ s oranžovou kabinou bude potřeba vhodná figurka řidiče, který si vyndává ze schránky kemnigový stolek někde na odpočívadle…tu, bohužel, zatím nemám, nebarvené figurky momentálně nejsou na trhu, ale na podzim by měly být k dostání od fy. Noch jako novinka…už se nemůžu dočkat.
No a komu se líbí tato verze, od srpna můžete u p. Štěpničky nakupovat…a příště? Něco kolejového…
super
Moc hezký model. Pamatuji se, že před průmyslově vyráběným spoilerem se používala často kapota z osobáku. Většinou ze Š100. A garážmistrři to moc rádi nevyděli. Benga za to dávali pokuty. Ale to je dávno. Jinak opravdu moc povedené. 🙂
Krásná práce,jen 100 a 110 se lišily ve více detailech,než tvarem zadních okýnek.Především počet schůdků,ale i počet a umístění stěračů a 110 už měly jen 2 sedadla.Malinko bych couvnul s těmi spoilery,lícovaly s rohem kabiny měly takovej dolů se zužující lem.Jinak modýlky o5 naprosto ůžasný,ta 100 je těžce identická.Jak barva bočnic,tak plachty.Možná ty starý vrány měly kulatý blatníky pod nástavbou,ale tenkrát jsem ještě netušil,že bych měl “Barču” bliknout pro budoucnost,takže úplně jistej si nejsem. 😉
No už se moc těším na tahače s návěsy… 🙂
Taky se už těším na nějaké návěsy, a co ještě soupravu?
Koukám, koukám…jirka si dokáže poradit nejen se stavěním vagónů, ale i pěkná autíčka zvládá s přehledem. Hezké, jen tak dál…