Jede jede poštovský panáček (podruhé)
Dneska to skoro ani nevydá na článek, ale zmínit jsem se o tom chtěl – po delší době opět novinka ze “stáje” ešek, dnes jako poštovní ŠL11 v novější verzi s oranžovým pruhem, tedy tak, aby ladila k poštovní Karose C734.
Stavebnice jak jí znáte – balena v pytlíku. Součástí všech stavebnic Š11 (tedy i ŠL, ŠM, ŠD) jsou již cca rok kompletní zasklení autobusu – přední i boční tvarované fólie.
Součástí základní ceny je tedy vše, co je zde vidět. Lept, kartonový interiér a kola, obtisky, zasklení a návod.
Autobus má opět zaplechovaná okna v třídící místnosti.
Jinak se ničím od běžné ŠL téměř neliší.
Součástí stavebnice jsou už poměrně dlouho také kartonová kola. Inu, stavebnice se, stejně jako sedmistovky, stále vyvíjí a vylepšuje.
Obtisky jsou přiloženy jako základní sada stejná s ostatními typy, a pak už jen oranžové pruhy a jiné (autentické) SPZ.
Stavba probíhá úplně běžně jako jakákoliv jiná Š11 – na postup se můžete podívat ve starším článku.
Bíle (světle šedě) nastříkaný autobus je potřeba ještě jednou nastříkat, tentokrát světle modrou. Protože obtiskový oranžový pruh je na čirém papíru, je potřeba si v modrém “polomáčení” vykousnout maskovací páskou pruh právě pro budoucí nanášení obtisku oranžového.
Zbytek stačí doladit stříbrnou – světla, maska, zrcátka a horní transparent.
Zadní část vozu, kudy se dovnitř dostávaly balíky s poštou. Tvar je pořád stejný, jen místo zasklení je prostor zaplechovaný a uprostřed jsou dvoukřídlé dveře. Ohýbání je pořád stejné. Je třeba přerušit nadsvětlovou lištu – lišta je speciálně zeslabená, aby jí po přípájení vcelku (čímž se zachová odpovídající tvar) bylo možno uprostřed uštípnout.
Interiér jsem nestihl vyfotit, už je vevnitř, ale je téměř shodný s verzí C734 – vpředu třídící místnost a vzadu skladovací prostor.
A autobus doplněný ještě o drobné obtisky už je postavený na kola.
Spolu se svou kolegyní ve starším provedení ještě s nápisem Československá pošta. Autobusů upravených na ambulantní poštu existovalo celkem kolem 30 a lišily se podle aktuálně vyráběné série ve Vysokém Mýtě.
Toto je “meziverze” která už nemá transparent nad dveřmi, ale přesto je stále ve starém zbarvení.
A detailní pohled na jednu z prvních verzí autobusu, která ještě kromě dělených nárazníků měla například také boční prolisy a hlavně nedělené čelní sklo, což bylo minimálně z designového hlediska velmi povedené.
Porovnání poštovní C734 a starší ŠL11 v totožném barevném provedení.
Starší verze s tmavě modrým polomáčením a bílým nápisem “Československá pošta” ladí zase naopak se staršími RTO. Tento set byl vydán ke konci roku 2015, ale z důvodu omezeného množství obtisků byl obratem rozprodán.
706 RTO je trochu náročnější na barevné provedení, protože má blatníky a nárazníky bílé.
Interiér v nezměněném uspořádání.
Oba autobusy tvoří opravdu pěkný set. Za RTO by se dal zapojit ještě přívěs P-01E, které měl zamatněná okna a jezdil zřejmě jako dodatečný skladovací prostor.
Pár pohledů na samotné RTO.
A na závěr pár společných fotografií – různé verze ŠL11.
A všechny 4 druhy pohromadě.
Bude-li něco dalšího z poštovní řady, bude to muset být už jedině poštovní 706 RO.
Zdravím, pokud bych si jeden ze dvou zbývajících leptů ŠL11 mohl zamluvit na sobotu v Pečkách, byl bych vděčný.
Vlastimír
Dobře, píšu si, díky. Ostatní poprosím nejlépe do mailu nebo rovnou zadat objednávku, a do poznámky den, kdy se chcete stavit.
Nejsem si úplně jistý, jestli se “kulaté” karosy dožily obdélníkových zadních SPZ, ale vypadá to luxusně… Možná se časem taky neudržím 🙂
To bude optický klam, nějak se mi to “poto…”, na těch obtiscích na začátku je vidět, že jsou lichoběžníkové 🙂
Á, pravda 😀 Pak nemám výhrad 😀