Lupa součástí – sedmistovky i ŠL11 v Nku
Autobus v Nku už jsem tu ukazoval – byla to spájená LC736. Od té doby jsem se moc nepohnul, ale konečně jsem alespoň dotáhnul do kompletního stavu většinu stavebnic v N (kromě poštovní C734) a ještě jsem k nim přihodil starší kolegyni v podobě ŠL11.
Dnešní série fotek není občas dokonale ostrá, za to se omlouvám. Začneme pomalu – a to sedmistovkami.
Nejprve městská B731.
Kola budou postupně vylepšená náhradou leptaných dílů částečně za kartonová, jako se tomu děje v TT.
Skládalo se mi to pořád celkem dobře.
To znamená, že máme v TT asi tak o 25 % zbytečně málo detailů, protože tady jde všechno skládat úplně stejně 🙂
Ohledně interiérů také nedošlo k žádnému ochuzení oproti TT. Už se to skládá o něco hůře, ale dá se a hlavně to v N není vidět, když je 1 sedačka šejdrem.
LC736, kterou znáte už z článku z minulé zimy.
Konečně se mi podařilo jí dotáhnout také do úspěšného konce.
Tady si foťák trochu proostřil na zadek, tak si čela nevšímejte 🙂
Práce s obtisky je samozřejmě titěrnější, ale zase obsahuje sada úplně vše z TTčka.
A na závěr C734.
A zase všechny tři pohromadě.
A skončíme právě ŠL11tkou v N – že nelžu, předkládám skutečnou desetikorunu. Snad mě nikdo nenařkne, že jsem si nechal vyrobit větší desetikorunu k tétéčkovému autobusu 🙂
Je to piplačka, ale kromě pár detailů z nárazníků jsem ze stavebnice oproti TT nic neodstranil. A to by i ty gumy a SPZ v Nku vyšly také, jen se mi nechtělo to hnát do krajnosti.
A na úplný závěr všechny čtyři pohromadě.
Minule chtěl někdo vidět všechna měřítka pohromadě, tak je konečně možnost 🙂
B731 v H0 sice také existuje, ale ještě jsem jí nestavěl. Nko mě bavilo, ale H0 mě nějak zoufale nebaví, je to na mě už moc velké.
V Nku v brzké době nic dalšího v plánu nemám. Na e-shop jsem jen zařadil první Nkovou stavebnici od Aleše Marboe (Tatra 813 TP 4×4) a v bzrké době dodám ještě pár jeho stavebnic. Co se týče autobusů, časem se nabízí ŠM11 a ŠD11, ale závisí to na zájmu o ŠL11. Nkaři zatím prostě se zájmem stále nepřekvapili a pořád tak trochu doufám, že se někde probudí spící skupina Nkařů, zrovna těch, kteří mají na diskuzních fórech vždy málo českých modelů… 🙂
Ahoj Vojto, ještě jsi mi nezaplatit tu fakturu za zvětšení deseti koruny, prosím proplať jí do konce roku, díky 😀
Tak vidět autobusy v jmenovité velikosti TT už dobré, ale ve velikosti jsou opravdu N něco zvláštního.
Pěkně, sem přicházejí N rozchod přátele k těmto krásná auta. 🙂
Super! A teď ještě do Z a T 😀
Maditel:
Tak mám pro tebe v N práci to ještě nemáme na kolejišti a v Z -ku to určtě po nátlaku Vovo udělá aké:-))))))))))))
VoVo, udělal jste mi modely obrovskou radost, karosy jsem zažil a hltal jako dítě, jezdil jsem nimi do školy, když byly jako nové (ČSAD 104), s kamarády jsme sledovali, kdo z řidičů dostal turbo i ty rozdíly v zadním náboji a výfuku.
Jelikož se kouzelně zabýváte detaily, zmínil bych možná tyto viditelné z venku: v interiéru musela být zepředu vidět ta typická ohlá tyč madla schodů. Zcela určitě byly zvenku vidět i rolety (které zevnitř byly sociologickým fenoménem a pro mě i školou života – vtipy z Dikobrazu, nahé ženské, západní samolepky atd. :)) Zvenku vidět musela být i orientace, která byla úplně k ničemu (neviděl jsem jí používat) a byla nahrazována přísavkovými držáky na ručníky v pravé dolní části skla. Zajímavý detail k vašemu oblíbenému patinování je prasklé sklo – velkoplošné sklo se na Karose v rámci socialistického průmyslu dělalo asi poprvé, takže se to moc neumělo a praskalo to. Jako náhradní díl asi nebylo dostupné, takže se vesele jezdilo s pavouky, co to šlo.
Někde jste zmiňovali reklamu ve voze, u nás reklama nebyla, jen štočkem vytištěné přepravní podmínky zezadu na skle lehké přepážky (plus povinná olezlá záclonka a ručník ČSAD). V roce 86 bylo 40. výročí osvobození a to komanči nechali vyrobit velmi odolné (a zvenku nalepené) samolepky na 2, okno – byl na nich kdosi líbající se z rudoarmějcem (socha z Vrchlického sadů), velká 40 a rudá hvězda, jezdilo to tak celý rok, ale na netu se to asi už nenajde.
Pardon, byl to rok 85 🙂
Michal: tak koukám kolego ,že v tom se sklerózou nejsem sám. Taky si pamatuju co bylo na autobusech a v nich před 30-ti lety a nepamatuji si co po mě chtěla manželka před hodinou. Prej je to první příznak 🙂
Ahoj,spící skupina N-kařů,trefně napsané ;-))).Ono hodně záleží jak kdo má schopnosti letovat lepty,nemluvě o zrakové ostrosti.Já jsem velmi rád,že vidím další nabídku pro nás N-kaře.No o tvém e-shopu jsem se dozvěděl teprve dnes a je velmi zajímavý.Co se týče zakázek z mé strany,sám zatím musím počkat,ale určitě se ti ozvu.Ať se ti dílo daří.
Milan Ferdián