Silniční vozidla

Poprázdninové Tatry 138/148 tahače návěsů

DSC_1414.thumbnailPrázdniny skončily, takže žádné zahálení a vzhůru do modelčiny, ani p. Štěpnička o prázdninách neodpočíval a připravil nám zase něco nového… jednoduchou stavebnici oblíbené řady Tater 138/148, tentokrát tahač návěsů.

No a jak je už tradicí, jsou to opět resinové díly a planžeta leptaných dílů, hlavně rámu s točnou.

DSC_1336

DSC_1337

Začal jsem s přípravou podvozků, takže páteře, kola a lepty s řízením předních náprav…

DSC_1341

Přední kola vybavit díly natáčení kol, nic těžkého

DSC_1342

DSC_1343

Upravit délky náprav, usadit listové pružiny mezi zadní nápravy a můžu montovat kola, nakonec ještě spojovací tyč předních kol.

DSC_1346

DSC_1347

DSC_1348

DSC_1350

Kabiny mám raději ty duté, nikdy nevím, co mě napadne s nimi udělat, ale tentokrát jsem se zdržel jakýchkoliv výstřelků a jen začistil rámečky oken a osadil zrcátky a tykadly z leptíku.

DSC_1349

DSC_1351

Začal jsem připravovat nástavbu, takže nejdřív rám, tedy rámy, opatřit je zadní příčkou, blatníky a točnou.

DSC_1352

DSC_1353

DSC_1354

Nyní stačí sestavený rám přilepit na páteř a je prakticky celé auto hotové, tedy zatím bez povrchové úpravy.

DSC_1355

DSC_1356

DSC_1357

Zdálo se mi to nějak moc rychle hotové, tak jsem zahrabal v zásobách a vytáhl ještě stavebnici Tatry 813 4×4, rovněž tahač. A hned s dutou kabinou.

DSC_1358

Sestavení probíhá podobně, po začištění dílů nejdřív páteř se zadními koly.

DSC_1359

Potom jsem ještě připravil lept řízení přední nápravy, sestavení je už otázkou chvilky.

DSC_1360

Odlitek spodku kabiny jsem vybavil stupačkami pode dveřmi, pod čelní masku jsem umístil ještě madlo a přichystal si odlitek blatníku, z něhož budou vytvořeny rozříznutím dva díly předních blatníků na zadek kabiny. Na odlitek jsem mezitím taky přilepil horní leptanou část.

DSC_1361

DSC_1362

DSC_1363

Zbývá něco udělat se zadní částí podvozku…

DSC_1364

Prohledal jsem krabičku se zbytky leptů ze stavebnic, blatníky nakonec budou od „pragovek“ S5T, světla taky. Nezapomněl jsem ani na točnu.

DSC_1365

DSC_1366

Poslední chybějící věcí byla zpětná zrcátka a střecha. Další tatra je nasurovo hotová.

DSC_1367

Co by to bylo ale za tahače bez návěsů, tak něco zkusím vymyslet.

DSC_1368

Stačí zase jedna stavebnice od p. Štěpničky, sklápěčkový návěs BSS NS 1-30.

DSC_1370

Sestavení? Žádný problém, do korby jsem vsadil zadní čelo, zavěsil jsem ho na drátky do bočnic, aby se dalo otevřít, když bude korba zvednutá. Na rám jsem přilepil podpěru, rezervní kolo nalevo, ze slabé PVC destičky vyrobil blatníky. Vlastní korba je na rám usazena taky na drátěné hřídelce kvůli zvedání.

DSC_1371

DSC_1374

Na ty zadní blatníky jsem z evergreenové tyčky vytvořil zadní světla.

DSC_1373

Pak jsem si všiml, že mám ještě jeden odlitek rámu navíc, našel jsem v zásobách i nějaká kola, tak jsem ho sestavil jako plošinový na převoz kontejnerů nebo něčeho podobného.

DSC_1369

DSC_1375

Zkusmo jsem na něj „naložil“ stavební buňku. Nyní vše odesílám do lakovny…

DSC_1376

DSC_1377

DSC_1378

DSC_1379

…a máme to zpátky, takže doplnit loga přepravce ČSAD a „espézetky“.

DSC_1401

DSC_1402

Taky jsem vzal několik sedících figurek a “obsadil” kabiny aut

DSC_1403

První zkoušky kompletnosti…

DSC_1404

DSC_1405

…a zapřáhneme taky ty návěsy…

DSC_1408

DSC_1409

DSC_1410

DSC_1411

DSC_1412

DSC_1413

DSC_1414

DSC_1415

DSC_1416

…zbývá vybudovat jen nějaký areál ČSAD.

DSC_1417

A to už je pro dnešek opravdu všechno.

DSC_1418

Stavebnici tahače Tatra 138 a 148 můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>
Stavebnici tahače Tatra 813 můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>
Stavebnici návěsu NS1-30 můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

6 komentářů: „Poprázdninové Tatry 138/148 tahače návěsů

  • Pěkná práce! Ta jemná patina tomu dodá pořádný šmrnc.

  • perfektný cit pre patinu. velmi pekná práca. parádna unimobunka.

  • Já to Jirkovi tak závidím, já bych stavěl až bych brečel, ale pořád se k tomu přes nedostatek času nemůžu dostat 🙁

  • Tedy tohle je opravdu zatraceně dobrá práce, Jirko, tohle nemá chybu a” kouzelníci ” Štěpničkové, no to je kapitola sama o sobě, ale v dobrém slova smyslu. Když vím jak začínali a jak se vypracovali. Škoda, že už ty jejich “Tatrovky” nemám kam dávat . Moje kolejiště hlásí “přetatrováno ” Opravdu rád jsem se podíval na krásné modely Tatry 138/148

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..