Poprázdninové Tatry 138/148 tahače návěsů
Prázdniny skončily, takže žádné zahálení a vzhůru do modelčiny, ani p. Štěpnička o prázdninách neodpočíval a připravil nám zase něco nového… jednoduchou stavebnici oblíbené řady Tater 138/148, tentokrát tahač návěsů.
No a jak je už tradicí, jsou to opět resinové díly a planžeta leptaných dílů, hlavně rámu s točnou.
Začal jsem s přípravou podvozků, takže páteře, kola a lepty s řízením předních náprav…
Přední kola vybavit díly natáčení kol, nic těžkého
Upravit délky náprav, usadit listové pružiny mezi zadní nápravy a můžu montovat kola, nakonec ještě spojovací tyč předních kol.
Kabiny mám raději ty duté, nikdy nevím, co mě napadne s nimi udělat, ale tentokrát jsem se zdržel jakýchkoliv výstřelků a jen začistil rámečky oken a osadil zrcátky a tykadly z leptíku.
Začal jsem připravovat nástavbu, takže nejdřív rám, tedy rámy, opatřit je zadní příčkou, blatníky a točnou.
Nyní stačí sestavený rám přilepit na páteř a je prakticky celé auto hotové, tedy zatím bez povrchové úpravy.
Zdálo se mi to nějak moc rychle hotové, tak jsem zahrabal v zásobách a vytáhl ještě stavebnici Tatry 813 4×4, rovněž tahač. A hned s dutou kabinou.
Sestavení probíhá podobně, po začištění dílů nejdřív páteř se zadními koly.
Potom jsem ještě připravil lept řízení přední nápravy, sestavení je už otázkou chvilky.
Odlitek spodku kabiny jsem vybavil stupačkami pode dveřmi, pod čelní masku jsem umístil ještě madlo a přichystal si odlitek blatníku, z něhož budou vytvořeny rozříznutím dva díly předních blatníků na zadek kabiny. Na odlitek jsem mezitím taky přilepil horní leptanou část.
Zbývá něco udělat se zadní částí podvozku…
Prohledal jsem krabičku se zbytky leptů ze stavebnic, blatníky nakonec budou od „pragovek“ S5T, světla taky. Nezapomněl jsem ani na točnu.
Poslední chybějící věcí byla zpětná zrcátka a střecha. Další tatra je nasurovo hotová.
Co by to bylo ale za tahače bez návěsů, tak něco zkusím vymyslet.
Stačí zase jedna stavebnice od p. Štěpničky, sklápěčkový návěs BSS NS 1-30.
Sestavení? Žádný problém, do korby jsem vsadil zadní čelo, zavěsil jsem ho na drátky do bočnic, aby se dalo otevřít, když bude korba zvednutá. Na rám jsem přilepil podpěru, rezervní kolo nalevo, ze slabé PVC destičky vyrobil blatníky. Vlastní korba je na rám usazena taky na drátěné hřídelce kvůli zvedání.
Na ty zadní blatníky jsem z evergreenové tyčky vytvořil zadní světla.
Pak jsem si všiml, že mám ještě jeden odlitek rámu navíc, našel jsem v zásobách i nějaká kola, tak jsem ho sestavil jako plošinový na převoz kontejnerů nebo něčeho podobného.
Zkusmo jsem na něj „naložil“ stavební buňku. Nyní vše odesílám do lakovny…
…a máme to zpátky, takže doplnit loga přepravce ČSAD a „espézetky“.
Taky jsem vzal několik sedících figurek a “obsadil” kabiny aut
První zkoušky kompletnosti…
…a zapřáhneme taky ty návěsy…
…zbývá vybudovat jen nějaký areál ČSAD.
A to už je pro dnešek opravdu všechno.
Stavebnici tahače Tatra 138 a 148 můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>
Stavebnici tahače Tatra 813 můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>
Stavebnici návěsu NS1-30 můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>
Pěkná práce! Ta jemná patina tomu dodá pořádný šmrnc.
perfektný cit pre patinu. velmi pekná práca. parádna unimobunka.
Opět super !!!!!!!!!
Já to Jirkovi tak závidím, já bych stavěl až bych brečel, ale pořád se k tomu přes nedostatek času nemůžu dostat 🙁
Moc pěkná práce!!
Tedy tohle je opravdu zatraceně dobrá práce, Jirko, tohle nemá chybu a” kouzelníci ” Štěpničkové, no to je kapitola sama o sobě, ale v dobrém slova smyslu. Když vím jak začínali a jak se vypracovali. Škoda, že už ty jejich “Tatrovky” nemám kam dávat . Moje kolejiště hlásí “přetatrováno ” Opravdu rád jsem se podíval na krásné modely Tatry 138/148