Asi úplně obyčejná „eŠeLka“
Když kolega VoVo ohlásil výrobu nového modelu autobusu, tedy modelové řady předcházející té hranatější „Céčkové“, velice mně potěšil. Mám doma sice několik odlitků klasiky Karosy ŠL, ŠD, ale pořád se mi do těch starých odlitků moc nechtělo.
Tak jsem lept uvítal, obzvlášť, když mě VoVo ukázal první fotky. Prostě mě to nadchlo. Mým jediným nepřítelem poslední doby je ale čas na modelařinu.
Z planžety jsem vycvaknul čtyři hlavní díly, tedy plášť a čela.
Jen to řádně naohýbat, snad se to podaří…
Do vytvarovaného pláště bočnic a střechy jsem vletoval pomocné výztuhy.
Hned po nich přišly na řadu postupně obě čela.
Krycí vrstva perforované střechy…
…krytky větráků…
…a pořádně začistit od cínu.
Teď jsem se vrhnul na podvozek, jako u „céčkových“ busů, jeden hlavní díl a nápravy, opět jednoduché.
Přední nápravu jsem ale udělal s natáčecími koly, včetně spojovací tyče mezi oběma koly, aby se natáčely současně.
Už z těch drobnějších prací zbývá přidělat nárazníky…
…a lemy na blatníky.
Potom začistit a vyzkoušet kompletaci sestavy
Plechy jsem poslal do lakovny a pustil se do přípravy interiéru.
To už je taky brnkačka, zbývá sedačky přetřít na černo…
Na nastříkanou kastli hned nanesu obtisky, aby se mohly potom pěkně zalakovat a zvýraznit těsnící gumy dveří.
Doladit několik drobných detailů, jako třeba stěrače, když už máme zaskleno a myslím, že by mohlo být hotovo.
No prostě taková úplně obyčejná „eŠeLka“. Příště zase zkusím jinou verzi. Ještě celé náhledy…
… a nakonec se svojí novější kolegyní.
Stavebnici ŠL11 můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>
Doplěno pár fotek od Ladise ze zmiňovaného výročí 120 let MHD v Ostravě. /edit VoVo/
EŠeLka je super, ale mě se bohužel nehodí do epochy. Možná by stálo za to napatlat jemnou patinu na střechu, přeci jenom to není nějaké nové vozidlo. Ale to je drobnost. Už ji vidím na nějaké silnici vedle jednokolejné lokálky 🙂
Opět velmi krásně zpracovaná stavebnice, je to potěšení pro oči a srdíčko modeláře.
asi jsem umřel 🙂
Pěkné, má to jenom jeden háček, ŠL nebyly bílé 🙂 Bacha na to chlapi, už jsem to viděl víckrát a je to škoda, ŠM a ŠL podklad krémový/slonovinový, ŠD podklad bílošedý. Jiný barevný kombinace už neměly s fabrikou nic společnýho a jsou až záležitostí soukromejch vozů z 90. let. Bohužel je stejnej nešvar v současnosti vidět i na některejch muzejních vozech…
Zajímavý. Ty vrchní okna v ohybu střechy znám hlavně z dálkových provedení a tam bývaly tónované do žluta. U běžný MHD si na ně nějak nemůžu vzpomenout…
Vrchní okna v ohybu střechy byly i u verzí MHD. Ze začátku jsem si na ně taky marně vzpomínal, ale našel jsem pár starých fotek, které mě přesvědčily . Navíc v sobotu proběhly v Ostravě oslavy 120 let MHD, kde jezdila jedna nádherná ŠMka v plné kráse. Sice jsem si jí vyfotil, ale neumím to tady zveřejnit. Taky mě překvapilo, jak široké byly těsnící gumy na dveřích.
Doplěno pár fotek od Ladise ze zmiňovaného výročí 120 let MHD v Ostravě. Za fotky díky 🙂
Ja o jednom využití aj v poslednej epoche viem, pošlem foto….je to inak aj celkom parádny modelový námet:) a verím, že sa na to dosť modelárov chytí, pretože na to majú určite zaujímavé spomienky a užili si tam kopec srandy. Nápoveda – budú na to potrebovať jednu ešelku, alebo dokonca RTO, ako kto uzná za vhodné a jednu hasičkú buď Aviu, alebo tiež Škodu 706 RTHP. A nie je to jazda veteránov….
Moc hezký kousek.Mně akorát vrtá hlavou-jakým způsobem je udělaná přední náprava.Také bych si u svých ešelek je udělal otočné.Proto žádam o radu.Předem dík.
Zdravim,hladam kontakt na vyrobcu tohto autobusumpotreboval by som zistit,ci by slo zmensit vykresy na lepty do mierky 1/144 a vyleptat
Je doma! Už se na ní těším.
Díky
F.Kubíček
Ladislav Hancar: To jsem přímo já, možno napsat do mailu.
FrantaH0: Tak hodně zdaru a neotálet 🙂