Nákladní vozy

Plošiňáky Kbkks od SDV 10x jinak

DSC_1565.thumbnailKdyž se na modelářském trhu objevila nová stavebnice tohoto plošinového vozu, tak jsem dlouho neotálel a spěchal nějakou tu stavebnici zakoupit.

Takže po správném objednání domů dorazila krabice s několika stavebnicemi, dlouhý čas jsem neotálel a pustil se do stavby (leč výsledek na sebe nechal nějaký čas čekat, prostě nebylo možné ty vozy dokončit v předpokládaném termínu…). Bylo nutné odstranit licí rámečky ze všech potřebných dílů…

100_2351

100_2352

Následně jsem sestavil nejprve podvozky těchto vozů.

100_2382

100_2383

Potom i rámy nástaveb, které jsem vzápětí opatřil i klanicemi.

100_2384

100_2385

100_2386

100_2387

100_2418

100_2419

Nyní jsem mohl začít tyto rámy ještě opatřovat leptanými detaily z přiložených planžet.

100_2420

100_2422

100_2424

Taky jsem ihned osazoval nárazníky. Vzal jsem, co bylo doma v zásobách. U několika vozů jsem neopomenul mezi klanice nainstalovat řetezy, tyhle vozy budou prostě jezdit prázdné,… když možná ne všechny, ještě uvidím, co mne napadne.

DSC_0420

DSC_0589

A ještě detaily na podvozky, zde jsem nepoužil ty plechové desky na rozsochy, tam dám klasická Peho ložiska, a pak ty páky přestavovačů a desky na popisy, taky jsem je připravil ze zbytků leptů…(ty plastové mi přišly dost silné).

DSC_0532

DSC_0573

Taky jsem provedl obhlídku rámů a usoudil, že do vozů osadím kinematiky na pružinku od Peha…jen je potřeba trochu rámy ořezat-odstranit kousek žebrování.

DSC_0590

Za samostatnou zmínku stojí výlisky podlahy, když jsem viděl článek kolegy Jacka na jeho stránkách, že použil vytištěnou papírovou podlahu, tak jsem se zamyslel…a nařezal jsem tenké destičky uprostřed s výřezem pro závaží, a na ně si připravil „prkna“ nařezaná z balsy. Podobným způsobem jsem to onehdá udělal i při rekonstrukci starých vozů Pao ještě z produkce bývalého Plastikomu Kolín, kdy mi bylo líto ty staré vozy vyhodit. Po olepení stačí zlehka novou podlahu přebrousit a nakonec jen napatinovat.

DSC_1276

DSC_1293

DSC_1445

Zespoda ji ještě přilepím přiložené závaží, takže mám podlahy připravené k nastříkání černou…Horní plochu podlahy nakonec, to bude stačit až po usazení do vozů.

DSC_1295

Taky jsem přistoupil k nastříkání jednotlivých dílů, po základovce podvozkové díly černou, bočnice červenohnědou…Pak stačí ještě podkladový lak a můžeme se pustit do obtisků. Obtiskový aršík umožňuje zvolit dvě různá čísla vozu, takže jsem si další čísla doplnil z jiných zbytkových obtisků, tak, aby každý vůz byl s jiným číslem…

DSC_1444

No a po jejich konečném zalakování matným lakem ještě na některé vozy trochu patiny, zvýraznit správně detaily…někde se objevily i jakési “sprostonárodní nápisky”…

DSC_1552

Ještě ty zmiňované kinematiky se spřáhly, ale taky montáž ložisek…

DSC_1446

DSC_1462

Kinematika tam krásně sedla…

DSC_1463

…a nejen do jednoho vozu.

DSC_1548

Konečnou povrchovku na podlahy…opravdu úplně stačí obyčejné vodovky a trochu patinátoru, třeba prach…rozdíl je patrný!

DSC_1549

DSC_1550

DSC_1465

DSC_1466 

…a úplně na závěr nějaké ty náklady, vlastně co koho napadne…třeba Tatra…

DSC_1467

…nebo přímo ideální – Unimobuňky…

DSC_1553

…i pod řetězy jsou dostal náklad kolejnic (a je vyndávací), ale musel jsem čelní klanice neinstalovat (hodl kompromis…)…

DSC_1567

…ale i vojenská technika (Praga V3S), autobusy – třeba úplně obyčejná ŠL 11, prostě nápadům se meze nekladou…

DSC_1566

DSC_1565

Stavebnice SDV můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

8 komentářů: „Plošiňáky Kbkks od SDV 10x jinak

  • Původně se ten článek jmenoval “…trochu jinak” ale protože všichni staví “něco trochu jinak” tak jsem se zařekl, že už se tyhle názvy okoukaly a změnil jsem to 🙂 Každopádně chápu-li to dobře, je tam jinak jen ta podlaha? Zrovna za tu podlahu si myslím zaslouží SDV pochvalu, že je hodně dobrá a je škoda se trápit s řezáním balzy (navíc na 10 vozů). Je to jen o správné barevné úpravě.

  • VoVo: No jo, já právě tu plastovou podlahu nechtěl použít,.. a navíc, už těch vozů není 10, ale 20, ještě uvažuju, že to stejně nebude poslední stav…asi sis všiml, že kromě podlahy jsem použil jiné kinematiky, takže bylo nutno jednotlivé podvozky upravit. A taky to mělo být inspirací pro ostatní, čím ty vozy kromě nějakého řeziva a kontejnerů možno také naložit.

  • Roury, svitky plechu, v pracovních soupravách i štěrk zrovna “vyďoubaný” z tratě, šrot, trámové konstrukce…

  • Nazdarek!
    pekne jsi to vyrobil! Budu si je od Tebe pronajimat na prefabrikaty z Litic…a budu Ti je hrnout do Zamberka!
    Jeste postavit tu nakladaci rampu…kdyz v 1:1 uz ji bourají!

    Ahoj Pavel

  • ja mám 1ks kbkks ČSD s tými vaznicami a vtedy v obchode som videl aj s kontainermi že ŽSR/ZSSK/ZSSK Cargo a škoda že som si to nekúpil, už sa venujem len V a VI epoce. a chcem zistiť, či sa dajú ešte niekde zohnať.
    Kupoval som v RK Model v Brne

  • Very nice! You do good work! I really like them.

  • Já právě postupně dodělávám první vůz a musím napsat, že ta podlaha mi dala zabrat. Použil jsem originální, ale polepil jsem ji laserovanými prkny. Bohužel rozměrově je originální podlaha špatná, nesedí do rámu a musí se zmenšovat 🙁 Na klanice jsem osadil řetězy a díky tomu si budu muset pořídit ještě další vůz, abych měl také nějaký s nákladem…

  • Ten trajler od Tatry je překročená ložná míra (PLM) už od prvního pohledu. Do kastlíku na nálepky proto patří nálepka vzor U (modrá). Jinak doporučuju na Kbkks ty balíky sena, co jsou ve vedlejším článku. Takhle to kdysi jezdilo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..