Silniční vozidla

Praga V3S jako vojenský valník s plachtou

DSC_0803.thumbnailKonečně se také na modelářském stolku objevila zbrusu nová stavebnice od p. Aleše Marboa, jedna z verzí legendární „vejtřasky“, našeho asi i nejdéle vyráběného náklaďáku.

Zabalena je do úhledné průhledné plastové krabičky. Tak se jí pokusíme sestavit.

DSC_9588

Stavebnice je opět resinová s množstvím poměrně malých přesně odlitých dílků. Jako novinka se u těchto stavebnic objevuje leptík s drobnými detailními díly, jejichž rozsah využití na konkrétním modelu si musí každý modelář rozhodnout sám.

DSC_9589

Ke stavbě jsem přikročil odstraněním nálitků a začištěním všech potřebných dílů. Potom jsem začal kompletoval nejprve rám (šasi) s nápravami a spodní výbavou.

100_2345

100_2429

Dále interiér, doladil jsem usazení kabiny, na kterou jsem ještě přilepil víko motorového prostoru.

100_2432

Pak jsem přilepil podlahu nástavby valníku a zkusmo nasadil kola, abych se podíval, jak to celé bude asi vypadat. A potom opět rozebrat, bude se pokračovat.

100_2437

100_2438

Takže nejprve detaily na kabinu – madla a zpětná zrcátka, to vše je na přiloženém leptíku

100_2459

Na spodní část podlahy ložné plochy jsem do zadní části přilepil schránky na nářadí a potom ještě blatníky z leptu. Nesmí se zapomenout ani na stupačky a tykadla.

100_2460

100_2461

A zase zkouška celé sestavy auta…

100_2462

100_2463

Teď už může auto frčet k povrchové úpravě…a když vojenská, tak pochopitelně nějaký ten odstín khaki.

DSC_0593

DSC_0594

DSC_0595

Doladit barevně některé detaily, taky plachtu na korbu a může být hotovo.

DSC_0779

Doplním ještě výsostné znaky Čs.armády a odpovídající vojenské registrační značky…

DSC_0782

DSC_0780

…no ta kola, ty disky jsou trochu slabé, po zbroušení mají snahu se rozpadat…

DSC_0783

Možná hned dva kousky najednou, když už se s tím mám stavět…nebo víc…

DSC_0799

…a bližší pohledy na samostatná auta…

DSC_0800

DSC_0801

…taky na jejich zadky…

DSC_0802

…a ještě jedna společná…

DSC_0803

…a na konec pro srovnání s jejich starší “kolegyní” od p. Pavlase, tak která se líbí víc?

DSC_0807

U starší verze je na první pohled viditelná kratší kapota na motoru…

DSC_0808

…no prostě se mi ty nové zamlouvají více. Určitě si postavím nějaké další.

DSC_0809

Stavebnici můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

11 komentářů: „Praga V3S jako vojenský valník s plachtou

  • Me ta kapota motoru prijde oproti realite jakoby nafoukla … proste kulatejsi, nez ma byt. Jakoby to byla zcvrkla kapota z tatrovky 138.
    Ale je mi jasny, ze rozdil mezi “nafouknutou” a teoreticky realnou nenafouknutou je pravdepodobne v desetinach milimetru na tomto modelu, takze ja osobne bych to tezko udelal lepe (ja se s tim patlal kdysi u miniboxu a byla to slusna pakarna) 😉
    No a abych jen nerejpal … hodne se mi libi ta plachta, sice v realu nebyla vzadu takhle namuchlana, ale shora to vypada i na fotkach fakt luxusne … zejmena to vynikne ve srovnani s tim starsim modelem.

  • Nemůžu si pomoct, ale ta kapota motoru se mi zdá realističtější u modelu p. Pavlase, možná i celá kabina! Plachta je hezčí u tohoto modelu, ale asi fakt nebyla vzadu tak namuchlaná. A kdyby byla vzadu otevřená a bylo by vidět do nákladového prostoru, kde by seděli vojáčci tak by to byla paráda. Ale zpracování modelu perfektní!!!

  • Dýlka motorového krytu bude asi lepší u nové vejtřasky, průřez u staré. Co bude problém – plachta spojená s korbou – hlavně v partii zadního čela. Podle fotek soudím, že původním úmyslem výrobce bylo nechat vzadu plachtu vyrolovanou a částečně plandající (“nahňoucání” materiálu při horním okraji tomu odpovídá), ale pak byla “přetažena” až dolů a nahradila i zadní čelo, které by jinak musel tvořit samostatný díl. Samozřejmě by pak u téhle varianty musely být i lavice pro přepravu živé síly – pod plachtou se rýsují zvýšené bočnice, které fungovaly jako opěradla a u čistě nákladních strojů nebyly třeba.
    Jinak by bylo možno přidat na plachtu za kabinou řidiče “okýnko”, které se u velkého množství strojů vyskytovalo. jeho původním účelem byla patrně komunikace mezi živým nákladem a řidičem (boucháním na kabinu), u zapečetěných uloženek s připraveným výstrojním materiálem umožňovalo jeho “přemísťování” a následné zašmelení.
    Co se týká barvy – každá plachta byla jiná, barvu určovala jak šarže dodávky, tak opotřebení a navrch ještě jednorázové maskování pro konkrétní cvičení a jeho zbytky. Tedy od zelené přes hnědozelenou po šedou až špinavě bílou na exponovaných místech. Pokud celý útvar nefasoval najednou pro nějakou speciální příležitost nové plachty, pak nebyly ani dvě stejné barvy. Do značné míry se to ale týká i ostatních barev vozidla, na plechu ale vyšisování nebylo tak markantní, o výsledném odstínu rozhodovaly spíše generálky, případně výrobní série vozidla. Co se týká zbarvení interiéru, lišilo se kus od kusu (u vojska většinou v zelené barvě karosérie), ale tapecítrunk a sedačky bývaly hnědočervené či černé á la kůže.
    Pavlasovo vozidlo má evidentně novější typ plachty z pogumované tkaniny (cca z konce 80. let).

  • Niečo mi na tej geometrii V3S nesedí, neviem čo, ale na tom celkovom pohľade by som ani nepoznal, že je V3ska. Možno je to aj tou tmavšou farbou, kde zanikajú línie a skresľuje to.

  • Mi se na tom novém modelovém zpracování taky něco nezdá, ale domnívám se, že jsem objevil, kde je chyba: příliš velký převis korby vzadu. Napadlo mě to při pohledu na fotky srovnávající starou a novou verzi. Střed korby by dle mých pozorování měl být přesně mezi oběma zadními nápravami (při pohledu z boku)

  • Jirka to vzal zase trochu hopem 🙂 Mám V3S taky rozdělanou a zkusím se v článku trochu víc rozepsat o stavebnici samotné (mám zatím hotové šasi, budu dělat na nástavbě). Musím ale říct, že stavebnice je provedením naprosto špičková (jak detailnost tak provedení jednotlivých dílů i jejich “stavebnicovost”) a už jen pro tu radost ze stavby za to stojí. Tvary nedokážu posoudit, kapota (i celá kabina) jsou trochu víc zakulacené, ale v reálném pohledu na model je to lepší.

  • Rozměry jednotlivých sestav tak špatný asi nebudou, ale mezera mezi kabinou s korbou je brutálně velká – hlavně na poslední fotce.

  • ta mezera je 440mm široká, jestli jsem to dobře spočítal tak 3,66mm v TT

  • Nová stavebnice P V3S je pěkná ,řekl bych že více odpovídá skutečnosti než předchozí stavebnice. Jen jedno mi nesedí – tím je plachta, nepamatuji takhle zmuchlanou plachtu . Jinak postavená vozidla jsou perfektní, až na tu plachtu jim není co vytknout.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..