Karosa Cabrio – jízda na bratislavský způsob
Určitě znáte ten film Jízda. Prostě se uřízne střecha a mejdan může začít. To samé si řekli v bratislavském dopravním podniku, jen na to použili starší Karosu B732.
Tahle vychatávka je záležitost posledních let, není to specialitka nikterak stará a zřejmě se vyskytuje jen v jednom kuse. V Praze kdysi bývalo několik Karos bez střech (alespoň částečně), ale kde je jim konec, bůhví. To byly však vždy překopané LC735. Fotky jsem si z internetu stáhnul, bohužel dál je ukázat nemůžu. Tak se vrátíme do Bratislavy. Uřízli většinu střechy, místo ní dali jen rozvinovací roletu, kdyby náhodou pršelo, uřízli okna a místo nich dali jen madla na boky. A může se vyrazit.
Spájení je jednoduché jako u jakékoliv jiné Karosy a nijak se neliší. Ve střeše jsou proleptané obdélníčky, kam se napájí na obou stranách střechy dvě podložky a jako třetí vrstva stříška nad markýzou. Pod stříšku už stačí ohnout do V samotnou markýzu a stavba je hotová.
Pak už stačí fouknout skříň bílým sprejem a je hotovo pro obtiskování.
Stavba netrvá o nic déle než jiné autobusy.
Interiér je uspořádán jako ve skutečnosti – jen oproti reálu chybí madla nad sedadly (vhodné naznačit drátky – zábava na večer k televizi je zařízena) a možná chybí vyklenutí nad nápravami tím, jak je interiér posazen výš. Ale i tak vypadá interiér v autobuse přesvědčivě a autenticky.
Kdo by měl větší zájem, může si s tím víc vyhrát.
Obtisky jsou už přibaleny u stavebnice, a tak stačí obtisknout opět bíle nastříkaný autobus. Obtisky jsou dělané detailně včetně všech lišt a dalších doplňků (všimněte si například na čele pantů pro odklopení deklu pod čelním sklem).
Zasklení opět fóliemi a barvou na skla Amos (jako v případě tohoto zadního trojúhelníčku).
Sedačky jsou nějaká dřevěná dýha, tak jsem je natřel prostě nějakou krémovou.
Všechny nápisy odpovídají skutečnosti, roleta je také z obtisku a díky tomu vypadá parádně. Roleta je v leptu vykousávaná, takže spolu s pruhy po aplikaci vodiček na obtisky krásně splynou v jednu a roleta vypadá jako živá.
Sedačky jsou natřené krémově jen v prostoru sedáků, ale pro efekt to takto naprosto vyhovuje.
Jinak jsem celý interiér stříknul tmavě šedou základovkou, nic víc.
Madla na bocích jsem natřel barvou hliníku, zbytek je opravdu úplně shodný s obyčejnými autobusy.
No a tím je dnešní rychloKaroska hotová, do sbírky neopakovatelný a unikátní kousek.
Určitě tahle Karosa nebude trhat prodejní rekordy, je to model jen pro opravdové nadšence, ale když už byly základy autobusů hotové, nedalo mi to a tu radost jsem si udělal.
Takže cíl splněn, radost je velká, konečně je pořádně vidět na interiér a mezi ostatními pixlami se střechou je to naprosto neobvyklý přírůstek.
A ještě druhý kousek s naohýbanou střechou.
Tak tohle je velice zajímavý model, jako vždy, pěkně udělán, prostě pěkný kousek do sbírky. VoVo je nezmar ale šikula.
Tím nezmarem jsem myslel. že je k neutahání a stále něco nového a pěkného vymýšlí a vyrábí a to je moc moc dobře.Jen bych se opět přimlouval za nějaký ten trolejbus -))))))