Nákladní vozy

Leptaný uhlák od DK-model

DSC_8629Nemohu říci, že bych se v poslední době (koncem roku 2013) nějak výrazně nudil, ale když mi přišla tato stavebnice vysokostěnného vozu ř. Ut skup. 7 pod ruku během jednoho týdne už asi po 10-té, přitom, když jsem hledal úplně něco jiného, tak jsem ji raději položil na pracovní stůl a pustil se do stavby.

Stavebnice podle mého názoru není nijak náročná, je doplněna přehledným návodem, taky obtisky. Prostě kvalita od DK-model.

DSC_8337

Celá stavebnice je rozložena na dvou planžetách, na jedné jen podvozek a na druhé zbytek, tedy nástavba.

DSC_8338

DSC_8339

Tak jdem na to, začal jsem nástavbou.

DSC_8340

Je to jen hrubá stavba, bude potřeba ještě doplnit od detaily.

DSC_8351

DSC_8352

První mám připravená žebra a nýtování kolem otevíracích dvířek

DSC_8353

Ještě střední díl, lépe použít na pomoc strunu, aby všechny otvory byly v rovině.

DSC_8368

DSC_8369

A druhý bok.

DSC_8370

DSC_8371

Teď přijde na řadu otevírací čelo

DSC_8372

DSC_8373

Kostra dvířek zkusmo zavěšena.

DSC_8374

Ještě vsadit výplně.

DSC_8375

DSC_8376

A takhle připravit i boční dvířka

DSC_8377

Potom drobnosti – desky pod nárazníky a madla (ta teda ve stavebnici ale nejsou)

DSC_8392

A teď podvozek

DSC_8394

Nejdřív nosný rám

DSC_8395

DSC_8396

DSC_8590

Připravit proleptané bočnice s ložiskovými domky.

DSC_8591

DSC_8592

DSC_8593

A doplnit na podvozek

DSC_8595

A ještě žebra k podélníkům.

DSC_8596

DSC_8598

Na nástavbu doplnit stupačky.

DSC_8597

Polotovary prošly rukama lakýrníkovi a byly rozmístěny nápisy.

DSC_8623

Na boční hřídele osadit dvířka

DSC_8624

DSC_8625

Potom nástavbu usadit na podvozek a doplnit o nárazníky.

DSC_8626

Nakonec jsem vůz osadil kinematikami Peho s nasazenými spřáhly.

DSC_8627

Poslední kontrola na vůz je schválen do provozu…

DSC_8628

DSC_8629

DSC_8630

8 komentářů: „Leptaný uhlák od DK-model

  • Velmi krásná práce v mosazi.
    Je to opravdu škoda, malovat. 😉
    Ale s barvou, to je také hezké na pohled.

  • Je to celé pájené, nebo jsou drobné detaily lepené?
    Byl by vagón funkční jen lepený?
    Jak byly tvarovány výplně otvíracího čela?
    Je nutné vůz dovážit, nebo má dostatečnou hmotnost?

    Proti dříve probírané polyuretanové variantě je leptaný vůz sice mnohem detailnější (naznačení prken na bočnicích zevnitř nemá chybu), ale patrně bych ho nedal dohromady v použitelném stavu.
    Jinak musím souhlasit s Thomasem – natřít něco takového je skoro škoda…

  • Zdravím,
    nádherná práce, ty boční dveře jsou prostě super, teď už jen naplnit uhlím, zasunout šnekový vykladač a přistavit Avii Uhelných skladů…
    PedroTT

  • Obdobné vozy (s brzdařskou budkou) posloužily při stavbě obrněných vlaků v SNP jako základ dělových a kulometných vozů.

  • Střelec: celý vůz jsem pájel včetně drobných dílů, jestli by to bylo funkční slepený tedy nevím, lepím jen to co nejde spájet. Výplně čel jsou ve stavebnici proleptány, stačí je v kleštičkách úhlopříčně prolomit a jsou hnedle vytvarované. No a vůz jsem nedovažoval, vzhledem k tomu, že je celý z mosazi, navíc se přidají kovová dvojkolí, takže hmotnost je dostatečná…

  • Díky!
    Pájení mě nějak minulo (dva dráty jsou moje hranice možností), proto se ptam na lepení.

  • Střelec: …není zač, já lepím jen v krajním případě, většinou jen nějaké drobnosti…třeba na panceřáku větráky nad okny, tam se při prohřívání už odlepují ty dva hlavní plechy, které tvoří stěnu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..