Brejlovec 750 345-9
Má první lokomotiva z odlitku. Po delším přemýšlení zvítězila tato modrobílá kombinace. Musím přiznat, je to jedna z mých neoblíbenějších lokomotiv. Je k vidění třeba na hlavním nádraží v Hradci Králové.
Zakoupil jsem odlitek od p. Číže a pojezd výroby p. Villingera.
Odlitek jsem opracoval, vyvrtal otvory na světla a vyrobil přední zábradlí.
Při odstraňování nepotřebných částí jsem odstranil omylem i potřebnou část, schůdky. Vyrobil jsem je z drátků od diod. Do odlitku jsem vyřezal drážky a zalepil schůdky vteřiňákem. Po vytvrdnutí lepidla jsem nerovnosti vytmelil tmelem Tamiy Putty White a následně vybrousil pod vodou jemným brusným papírem. Aplikoval jsem současně část leptů od f. Detail, lepené také vteřinovým lepidlem.
Vzduchojemy v TT jsem nikde nesehnal, pokusil jsem se je tedy vyrobit.
V prodějně domácích potřeb jsem zakoupil dřevenou kulatinu o průměru 6mm a opracoval brusným papírem.
Zde je vidět uchycení vzduchojemů. Z boku jsou vyvrtané otvory a nasazené pomocí obyčejné špejle. Vteřiňákem jsem zalepil.
Odlitek se začíná měnit v lokomotivu:-) Po nástřiku Humbrol šedá (zakladovka) jsem provedl nástřik Humbrol bílá matná. Vymaskoval jsem páskou Tamiya 6mm spodní část odlitku a nastříkal jsem Humbrol modrá lesklá (v matné se nevyrábí).
Z přechodu modré a bílé jsem měl radost. Tabulka ČD vypadá velmi reálně.
Pohled z hora. Měl jsem obavy z modré, která byla dost lesklá. Zda opravdu zmatní po nastříkání matným lakem Humbrol.
Do komínů před nástřikem jsem nalepil mřížky. Lepil jsem opět vteřinovým lepidlem.
Spodní část jsem nastříkal tmavě šedou. Barvu jsem si namíchal z Humbrol bílá matná a Humbrol černá matná. Důležité je velmi důkladné promíchání barev. Opět jsem vymaskoval páskou Tamiya 6mm. Na aplikaci obtisků jsem se moc těšil. Nanášel jsem pomocí vodiček Agama. Největší radost jsem měl z loga ČD z obou stran lokomotivy, které jí moc sluší.
Pojezd od p. Villingera jsem opatřil drátky, které mají funkci jednoduchého spřáhla. Časem určitě předělám, moc se mi to nelíbí. Ale funkci to plní.
Pohled z boku vypadá hned lépe 🙂
Lepty jsem nastříkal červenou Humbrol lesklou. Po třech dnech barva vytvrdla. Poté jsem brusným papírem 2000 začal odstraňovat nežádoucí barvu. Výsledek vidíte na fotu 🙂 (lept z jiné lokomotivy, foto jen pro představu).
Zkouška Brejlovce ve vitríně 🙂 Zde už s obtisky a nalepenými lepty.
Jeden pohled shora.
Po nátřiku matným lakem Humbrol.
Hned po první vrstvě laku Humrol matná modrá krásně zmatněla. Od začátku jsem měl obavy ze zmatnění Humbrol modrá lesk, ale funguje to 🙂
Zaskleno pomocí průhledné folie, lepil jsem lepidlem Herkules. Nalepeny nárazníky do předem vyvrtaných otvorů. Pluhy jsem oblepil samolepkou, kterou mi sehnal kolega VoVo.
Malý detail na masky podvozků, vzduchojem a část nádrže.
Světlé linky na podvozcích jsem vytvořil pomocí špejle. Použil jsem Humbrol šedá matná.
V celé své kráse.
Na dveřích znak ČKD. Při lepení jsem musel použít lupu:-)
Světla nemá Brejlovec dodnes. Použiju Clearfix nebo zbytky diod. Osvětlovat nebudu.
Boční pohled 🙂
Takto vypadá Brejlovec jiného úhlu pohledu. Masky podvozků jsem lepil vteřinovým lepidlem, drží dobře.
Čelní okno v realu nevypadá takto hrozně. Herkules, kterým jsem lepil, po zaschnutí zesklovatí. Přesto jsem se snažil aplikovat lepidlo jen tam, kde má být.
Klaksony vedle čelního světla.
Než jsem začal na Brejlovce aplikovat obtisky a lepty, vytiskl jsem si foto, abych neumístil něco na špatné místo.
Brejlovec bude v čele soupravy vagonů Faccs.
Boční malá okna jsem podlepil opět průhlednou folií.
Jen ,,posadit,, na trať (ale jen ve dne) 🙂
Pěkná práce chválim 😀 ale ty brejle jsou trochu rozmázlé po skle ne ?…:D
Sorry,ale 750 345 má ve skutečnosti jiný nátěr než Váš model. Neuvažujete o přečíslování na 754 051 a nebo 754 060? Jinak pěkná práce!!!
Mirda23: ukaž mi jaký má 750 345 nátěr? Já totiž žádnou 750 345-9 nenašel… Jediná 345, která byla, je 753 345-8, která šla na reko na 755. Pokud by to navíc byla 750 345 tak by kontrolní číslice nebyla 9, ale 1. Takže ty Detailovské tabulky jsou zřejmě fikce?! Navíc odlitek je předělaný dle fotek ze 754 (stejně jako jsem to původně dělal já), takže bych to nějak neřešil… Prostě brejlovec v nátěru, který se autorovi líbil, bez ambicí na výstavní model (aneb jak to my obyčejní smrtelníci máme rádi)… 754 už by z toho zase šla udělat zpátky asi tak těžko jako to dodělat na opravdovou 750… Ale na první pokus souhlasím že mu to sluší 🙂
TTmodelářTT:Děkuji za pochvalu. Jak jsem psal, je to moje první loko. Ve realu vypadá o trochu lépe, foto ukáže opradu vše :-). Příště okna budou lepší.
Mirda23: Jsem rád, že se Vám moje práce líbí, vážím si toho:-) Je to přesně, jak píše VoVo:-) Líbila se mi barevná kombinace modré a bílé. Můj cíl byl od začátku vytvořit slušnou loko z odlitku 🙂
cztrain.com
našel jsem jen 753 345-8
Vážně paráda. Ale je zajímavý že kousek drátku zastane spřáhlo tak aby to fungovalo. XD
Jsem rád, že se Vám líbí, potěší 🙂 Drátek opravdu funguje. Vagon musím jen mírně nadzvednout, abych mohl zapřáhnout. Bylo to nejrychlejší řešení. Časem to stejně předělám. Díky za komentář.
Já to nechápu. Takže to znamená že toho Brejlovce nedělal VoVo, ale Cejnarxx ? Jinak nádherná stavba. Jen bych vyčistil okna od barvy a nalepil bych stěrače. 🙂
VoVo, jen drobne upresneni, podle fotek to vypada, ze je model staveny ne z odlitku 754, ale nejspis z odlitku 752 OKD, protoze je tam videt jedno okenko strojovny nahrazene zaluziemi.
Vlada T: přesně tak, já to nedělal 🙂
JBr: ta první fotka je jen ilustrační.
Jinak na tomhle pojezdu p. Vilingera je dle mě super vidět, jak to jde skvěle “ošidit” – super motor a obří setrvačníky. Při celkové tuhosti těch mosazných převodů jsou ty setrvačníky spíš jen jako atrapa…
Co se týče spřáhla, taky jsem měl takhle na jedné loko drát a funguje to plně, stačí zaháknout očkové spřáhlo a jedeme.
Vlada T : Díky za pochvalu. Jsem s výsledkem celkem spokojen, až na ty okna….na oknech není barva, ale lepidlo. Fotka ukáže vše, ve skutečnosti to vypadá o dost lépe 🙂
Taky mám tu 745 265 oblemcanou na čelních oknech lepidlem a je to vidět jen na fotce 🙂
Budeš u toho pojezdu přidělávat nějaký kryty na převody pak se do nich snadno dostane prach ne?:D
TTmodelářTT : Kryty na převody jsou zbytečné. Model je ve vitríně za sklem nebo bude jezdit na kolejišti (časem chci kolejiště postavit). Jinak odlitek jde jednoduše z pojezdu sundat pro případné vyčištění a promazání převodů.
Prostě takhle! Vovo je vynikající modelář. Má spoustu dobrých nápadů.
Ale Cejnarxxův nápad na vzduchojemy je vynikající a vyborný z velkym V.
Chtěl bych se zeptat kde se dají sehnat ty boční loga ČD
Boční loga jsou součást leptané sady od Detailu – jsou to vlastně tabulky, na kterých je v reálu logo nalepené, zde je logo “vyleptané” do tabulky.
jj díki moc
Prosím mohu se zeptat jak jste vyřezával boční okna u strojvedoucího? Děkuji za odpověď.
vojta : Boční okna u strojvedoucího jsem si nedříve předvrtal (více otvorů) , poté jsem dopiloval pilníkem do požadováného tvaru 🙂 Modelářskou frézkou by to šlo lépe, tu zatím nemám.
ahoj,
hezký modýlek, už si ho představuju se 4 Btčkama 😀
Koukam na ty stavby a řikam si, nejsou ty odlitky vždy o chlup lepší?
Filip : Díky za pochvalu.
myslel sem to tak, že výrobci se postupem času snažej, ale eště jim chybí krůček k pochopení toho, že ta forma vydrží fakt jen určitěj počet a že odlitky se tahaj ven taky po určitý době, bohužel… ne to flákat jeden za druhym, přitom náklady na formy a na pur jsou v řádech desetikaček…
k Tvýmu Brejlovci – pohoda, ale děsně ho schazuje to přední sklo, prostě děs, oblepil bych to tamiya páskou a hezky natřel štetečkem a pak ji sundal, uvidíš ten rozdíl…
Filip:Přední skla jsou po velké rekostrukci, fota jsem nedodal nová:-) Dále jsem dodělal madla:-)
Jinak díky za komentář.
Dobrá práce,řídím se heslem ,že kdo nic nedělá nic nezkazí ,a pokud si jak píšeš v poslední recenzi opravil přední skla, pak je to hezký model .
Dobrý deň prosim vas kolko by ste za to chceli . Vyrábate v TT aj T678? a T679 pomaranč?? Ďakujem