Vůz na řezanku dvakrát, ale pokaždé jinak
Využil jsem opět nabídky resinových stavebnic od p. Štěpničky a vybral jsem stavebnici přívěsu za traktor, tedy vozu na řezanku.
Tuto stavebnici již dříve zpracoval kolega VoVo a uveřejnil ji na těchto stránkách, takže nemusí být již nijak představena. Polyuretanové odlitky v kombinaci s leptanou nástavbou.
Vzhůru do díla.
Podvozek tohoto přívěsu je resinový, a to kola a rám.
Na podvozek jsem pouze doplnil leptanou oj.
Nástavba je řešena jako leptaný díl z mosazného plechu.
Po jejím vyjmutí jsem jen naohýbal a v rozích sletoval. Odzkoušeno a připraveno do lakovny. No když dvakrát, tak druhý úplně jinak. Z této druhé stavebnice jsem použil pouze nástavbu.
Dále jsem si připravil tyto resinové polotovary, které se mi podařilo sehnat na jedné z burz v Opletalce. Ovšem před použitím je bylo nutno upravit, zkrátit kabinu i podvozek. A vyrobil jsem jednoduchý interiér.
Rám podvozku jsem zkompletoval s koly.
Tím vznikla verze Š 706 s kabinou pouze dvoumístnou. Ve skutečnosti tyto vozy jezdí (foto z mého archívu).
Na kabinu umístil i zpětná zrcátka, blatníky a podpěry pod nástavbu.
Po odzkoušení putovalo vozidlo do lakovny.
A po nastříkání ho už můžeme sestavit. Nejdřív vlečku.
Na auto jsem doplnil obtisky od p. Štěpničky, espézetky a logo JZD.
A doplnit nástavbu.
A společně s vlečkou.
Však se někde bude hodit, na pole nebo do JZD…(jednou).
Dále jsem si připravil tyto resinové polotovary, které se mi podařilo sehnat na jedné z burz v Opletalce….
Sakra co je to za větu? Něco takového, jako je Š706 jde koupit a neví se u koho? Takových polotovarů bych bral hned desítky, jen vědět od koho:(
Moc pěkné navnadění a pěkná práce, ale bez informace kde to sehnat akorát nakrkne.
Týpek, co v Opletalce prodával takové polotovary, žádnou značku neměl. Jen hromady odlitků s označením typu a někdy ani to ne. Zlí jazykové tvrdí, že většinu jeho nabídky tvoří obšlehnuté cizí modely, takže asi bude na věky “noname”.
Jinak mám poznámku k nástavbě – něco takovýho se montovalo i na Ifu. Jedna stěna (myslím, že ta nižší) byla tvořená hustou drátěnou sítí a lakovaný to původně mohlo bejt i na modro (“aviatická” modř – podle Avií) – alespoň u vlečňáku.
Právě takovej mi na bramborový brigádě na podzim 84′ udělal z kamaráda mastnej flek. Nalitej jezedák tehdy vypad ze silnice a vlítnul mezi lidi na poli. Tři smetl podvozkem (přežili) a na čtvrtýho se převrátil vlek. Když jsme vlek postavili na kola, identifikovali jsme oběť podle výpovědí svědků a prostého spočítání…
Fíha, raději bez komentáře. Nepěkný zážitek…
Co se týče pana noname, je tedy možné ho zastihnout pravidelně? Sice chápu nečistotu obšlehávačství, ale v tomto případě se bude asi jednat o kabinu od Gabora. V nejhorším případě jsem už uvažoval o koupi a zkrácení kabiny, jenže modelu za 500? Pokud to tedy někdo zaformoval a odlévá, tak jedině dobře. Stejně tak bych se rád dopátral i odlité kabiny Liazky, protože ta z Peček je strašná.
_It_: jestli sis všiml na fotkách, použil jsem kabinu dlouhou odlitou, kterou jsem sehnal od nějakého človíčka snad z Opavy, pak jsem si ji rozříznul a zkrátil, i tak to má ještě nějaké chyby…a původem ta kabina bude určo od Gábora, sám mám doma jeden originál…
Přesně vím odkud vítr vane. Prodejce téhle stavebnice je notorický obšlehávač, nic skutečně svého nikdy nevyrobil. Je to ten samý člověk co nabízí autobusy RTO, plošiňáky Roco, před časem zmiňovaný ZiS 150… Tentokrát to odnesla Liazka 706 MT od Gabora… Nejenom že to co dělá je normální zlodějina, ale na burze je dost nevyzpytatelný, občas nedorazí ikdyž je to domluvené, nemá věci které slíbil…
Je snad nějaký problém koupit si náklaďák od Gabora?
Třeba tady? http://ttmodelar.eu/index.php?route=product/product&manufacturer_id=44&product_id=1132
Námitka kolegy _lt_ mi přijde mírně zcestná, co myslíte tím …”jedině dobře”?
Jirko, ano všiml. I když to může mít chyby, tak je to pořád lepší řešení, než 706 z hobbyshopu za 400.
Stejné plány mám z gaborem, rozříznout a slepit… ale ničit model za 400, když potřebuji jen polotovar, který navíc budu řezat? Hotový model je jedna věc, nabídka výrobce je věc druhá. Pokud výrobce nevyrábí variantu 706 jako řezanka, sklápěč, silo… tak je to jeho věc. Zákazník má ale svoji potřebu a jeho nezajímá kdo ji uspokojí. Pokud to udělá někdo sprostým obšlehnutím a zaplní díru v nabídce, tak jedině dobře pro zákazníka.
Jirka určitě doma netruchlí v koutku, že měl raději koupit další model od gabora a rozřezat ho, protože kupovat polotovar je blbost, ale je určitě rád za obšlehnutinu. I já bych tedy rád koupil polotovar k řezání a stal se spokojeným zákazníkem (je mi jedno koho). Hotový model si koupím od gabora jeden, né další na řezání. To je pro zákazníka zlodějina.
Rosťopiš: Ano, přesně víš, odkud vítr vane, ale od něho pochází jen původní kabina a rám podvozku, pak už nastalo řezání, broušení a lepení, nakonec s výsledkem ještě nejsem zcela spokojen, budu muset ještě ten první kus znovu trochu upravit.
_It_: napiš do kolonky při psaní komentáře e-mail a můžem spolu komunikovat mimo tyto komentáře…a jak jsi napsal, netruchlím, originál Gábora mám taky, ale toho bych fakt neřezal a takhle jsem si trochu vypomohl, aspoň si můžu rozšířit vozový park nejen o Tatry…třeba ještě takové Volvo F 89, sice švédský auto, ale typický TIRák našich ČSAD ve IV.epoše…
Opět jedno příjemné překvapení, Jirko, tohle se ti moc povedlo,pěkný doplněk ke kolejišti.
Pravdu máš, nenapadá mě další co chybí. Romani jsou. Díky Vojtoj máme už i karosy a bude i ŠM/L… dokonce i Avia je na řezničinu, ale tam si tajně přeji dutou kabinu…
tesovec(a)seznam.cz
Jinak asi ten email neuvidíš z té kolonky výše.
pro _lt_(a i ostatní): Jirka, jakožto autor článku, vidí i ten email, pokud ho tam dáte.
Jinak musim říct, že ať jde o gumokoly, nebo železné oře, jak je autor pan modelář “jirka”, tak se těším. Ani dnes nezklamal, zase jeden (vlastně dva) krasavec(ci), co už v mojí epoše nepotkám 😉
konečne né Karosa, napr. s inak tvarovanou anténou:). Liazka je parádna a riešiť, prečo to nie je z orig. modelu je asi čistá kravina. Už sa vidím, ako si objednám nemecký model za veľké prachy a s úsmevom na tvári ho rozrežem…..zdá sa to normálne? Ak by mal výrobca rozum, mrskne do obehu stavebnice za 250KČ a je po probléme, miesto toho tu mámem dajaké nepodarené hranaté kocky z Pečiek vo forme stavbnice za XX € a kupujeme to ako divý….tak to nie je normálne
Karole, ty už ses přestal podepisovat i falešnými jmény? Pořád jeden a ten samý, a vždycky když tu má Jirka článek, tak si musí nejdřív rýpnout do Karos. Někteří jsou prostě chudáci… Podle tvojí úvahy tedy ať Tillig “mrskne do oběhu” třeba Hektora za 1500, a já si ho postavím sám. Proč to skoro nikdo nedělá? Nenapadlo tě to někdy? Tak proč by zrovna Gabor měl mít “jako rozum” a dělat to? Jestli to podle tebe dává smysl, dělej to. Kup si lis, vyrob si formy a lisuj za 10 korun stavebnici, abys z toho něco měl, aby z toho měl něco obchodník a aby se to ve výsledku prodávalo za 250 Kč. Do té doby tu jen brečíš úplně na špatném hrobě a ještě mě rozčiluješ jak tu musíš furt trapně komentovat něco, co není k tématu. Spočítej si, kolikrát za posledních 20 článků bylo něco o Karosách, pak se postav před zrcadlo, a 20x si nafackuj! A neboj se, Karos bude ještě spousta, tak si natrénuj nějaké jiné veselé bonmoty. Abys měl radost, budu sem dávat články o Karosách tak dlouho, dokud tě to nepřestane bavit, jo? 🙂 A nebo už konečně pošli svůj vlastní článek, ať si prohlédneme, jak modeluje modelář teoretik, který má doma už 10 Liazek z Peček, ale jak si do nich může kopnout, tak nevynechá příležitost… Mustr může dneska udělat každý, odlévá se na každém rohu. Tak nám tady mistr anonym může předvést, které modely ještě chybí. Taky byl jeden (a taky ze Slovenska). Pár týdnů nám sliboval v TT funkční větráky, otvírací žaluzie, jitrnice co svět neviděl. Za dva roky vymáhal z někoho jiného modely, které mu poslal, aby z nich někdo jiný ty nevídné modely postavil. No opravdu nevídané to bylo… Ty budeš něco podobného 🙂 A už si tu přestaň laskavě diktovat, o čem se tu má psát. Říkám ti to pokaždé. Všichni, co sem píšou, to dělají ve volném čase, abys ty, mistře anonyme, tu mohl jen tak bez registrace kritizovat cizí práce bez toho, abys přispěl něčím užitečným. Už si to laskavě uvědom a přestaň se tu projevovat.
No, aby som zhrnul Vovov komentár…no proste paráda. Mám len pár poznámok k tomu, pôvodne som nechcel ani reagovať, ale vyskúšam triezvy pohľad na vec, či to má význam. Nie som Karole, neviem, či je to nick alebo meno, ale je mi to úplne jedno a nemám s ním nič spoločné. Karosy mne osobne nevadia, to bol len fór bez irónie a považujem ich za dobrý nápad a v podstate je to zaujímavá záležitosť aj v 5000-cich verziách. A podstatné, sú v mierke TT dotiahnuté do absolútnej dokonalosti, niet im čo vytknúť – naopak, palec hore aj trikrát, sám som ich vyprodukoval kvantum, vlastnej produkcie, ale zďaleka nedosiahli takúto kvalitu. Takže z Tvojej strany prvý výstrel mimo. Rád si na týchto stránkach pozriem um a šikovnosť ľudí, ktorí sem píšu príspevky a sú vôbec ochotní počas svojej práce dokumentovať jednotlivé kroky, pretože ako DLHOROČNÝ a AKTÍVNY modelár to viem vysoko oceniť a smekám hodne hlboko pred takýmito ľuďmi, pretože som nezdokumentoval absolútne nič a aj keď som sa pokúšal, vždy som sa tak zažral do práce, že som zrazu model ukončil a dokumentácia nikde. Druhý, tretí a ďalší omyl v Tvojom článku….v mojom nie je ani zmienka o tom, že by som diktoval, čo sa tu má písať a čo nie, to je hlavne vec administrátora, ktorý má koncept a ideu, čo majú stránky napĺňať, podľa mňa to funguje dokonale. Je tu to, čo tu má byť a každý si tu nájde to svoje a hlavne aj veľa motivácie nápadov. Liazky z Peček a kopnúť? Nie je do čoho, Liazky z Peček neexistujú. Tie hranaté, neforemné krabice ja osobne za Liazky nepovažujem a je to môj názor, ktorý som odprezentoval tak, ako je. Úprimne…tebe sa ten model pozdáva a je v poriadku? Ak áno, tak sa tu zbytočne klameme, pretože model vyššie zobrazenej silážnej Liazky je špičková práca, parádny nápad a dokonalý vzhľad a Liaz Pečky je šit, napíšem to tak, ako to je. Ak by som mal investovať do modelu, prečo ho odfláknuť?Je to tá istá práca, ako tomu venovať viac času a uspokojiť davy. Mýlim sa? Tu rýpeme do Bardotiek Roco, MTB, Okuliarnikov – každá prkotina a akceptujeme toto? je pravda, že je v TT toho na trhu málo, možno preto je to tak…..to je len úvaha. No a záver, Gabor lamentuje a napadá nízku predajnosť svojich modelov a má dve možnosti, lamentovať alebo to aspoň čiastočne poriešiť , skorigovať návratnosť…ak si aspoň aký taký obchodník, tak ťa isto napadne riešenie, ako z toho von, pretože za auto na TT, ktoré nie je pre svoju veľkosť ani poriadne vidieť vypáliť 500KČ a viac, je fakt luxus, možno na to máš, ale 99,9% modelárov si to poriadne premyslí. Možno sa mýlim……Návratnosť za formu, teda rentabilita je pri predaji okolo 2000 ks, čo je teda dosť.Modely áat SDV v HO – len príklad. No a úplný záver: nie som karole, autobusy hodnotím najvyššou známkou, Liaz pečky nie je Liaz, nediktujem obsah webu – naopak mu vysoko fandím, nie som schopný dotiahnuť dokumentáciu zo stavby modelu, ale dajaké fotky modelov som ti poslal, ale bez odozvy, slovenskú otázku si porieš sám, to je Tvoja osobná vec a možno menej arogancie do príspevkov, nie je dôvod, jedna vec je názor, druhá vec – reakcia. To si porieš sám, nepoznám Tvoju inteligenciu – neber ako napádanie alebo urážku Tvojej osobnosti, len konštatovanie, pretože ak má niekto iní názor, nie je potrebné ho hneď zastreliť, možno sa nad tým zamyslieť a možno zmeníš názor. A fotky modelov? Koľko len chceš. Sem už k tomu písať nebudem nič, je to iná téma………………………………..
Dobře, pokud nejsi ten stejný provokatér, který se tu v poslední době párkrát projevoval, tak se Ti hluboce a upřímně omlouvám!!! Už jsem se nechal včera trochu vyprovokovat a trochu jsem se rozčílil. Jen už si to beru trochu osobně, že tu bylo “pár” (v tom množství článků opravdu pár) Karos, a hned je z toho haló. Kdybych to tak bral taky, musel bych už Jirkovi ty autíčka dávno zakázat, protože už dávno před Karosami zde začal Jirka prezentovat spoustu staveb aut. A já jsem za to moc rád, jen ať víme, co všechno se dá sehnat a vyrobit. Vláčky jsou z velké části vyčerpané, tam se tolik vyřádit nedá, jako na autech. Ale prostě nejde psát 350 článků vždy o něčem jiném (ač z většiny se tak zatím kupodivu daří).
Liazky z Peček – podle mě Jirka tu obilnou Liazku dotáhnul do super výsledku. Já mám Liazku z Peček taky rozdělanou, dobře, ten základní tvar už dneska nestačí na konkurenci, ale ohromně oceňuji, že je to lisované a tak se s tím velmi jednoduše pracuje. Já jí nemám potřebu nijak odsuzovat (nenarážím na to, že někteří jí prostě neakceptují, nemám s tím problém). Ta Liazka z Peček je bohužel starší, no stačí se podívat na SDV H0 Karosy, které už nějaké to století pamatují a dneska už prostě taky nestačí. Ale tehdy byla jiná doba, stejně jako na Liazku. Tehdy to stačilo. Dneska už bohužel nikdo do nové formy investovat zřejmě nebude, doba je na modelaření sice příznivější, ale konkurence mnohem větší. I Gabor na to musí dojet, ono těch pár aut za tu cenu prostě neudělá ten správný kšeft. Ale že nechce vypustit stavebnici chápu, MTB udělalo albína, prodeje nic moc, cena o moc nižší není (právě proto aby to lidi doma nebarvili a neprodávali pod prodejní cenou hotových model). Je to prostě střet obchodu a koníčku – někdo na tom vyloženě hrabe prachy, vyplatí se mu dělat hotové modely, a těch 5 % modelářů, co by si to rádo postavilo samo, ten kšeft nezachrání. Zbytku lidí je to jedno. Není stavebnice téhle Liazky, tak si koupí něco jiného. Ono i tak je dneska těch modelů a stavebnic tak 20x víc, než by člověk rád koupil/postavil a na co má čas, takže když není jedno, bude druhé.
Fotky – pokud to byly ty 3D tisky, na to jsem určitě odpovídal, ač se zpožděním (za které jsem se omlouval, protože poprvé mi zůstal viset email v rozepsaných a všiml jsem si toho až po nějaké době). Stejně tak já už jsem nedostal odpověď. Pak už i vím, o koho se jedná, pak je jen škoda, že jsou zde tvoje příspěvky beze jména.
Ještě jednou omluva za unáhlenou reakci.
Ahoj
Některé údaje nemusí být správné, ale přesto je postaven krásný model.
Je to proto, že harmonické a malé chyby neruší.
Líbí se mi to a já budu mít jistotu, že mi postavit takové vozidlo. 😉
Pozdrav z Německa
Thomas
Dobrý den, dovolte abych trochu odpověděl na předešlé otázky. Část modelu na Liazku 706 RT bez leptové nádstavby se dá koupit na pražské burze od p. Navrátila , nebo přes e-mail xjenda@centrum.cz jako tahač. Má to sice malé nepřesnosti kabina nemá poklop (větrák) a není tam zpracovaný motor. Verze s řezankou měla náhon 4×4 tj. v předu na nápravě je rozvodka (kulička uprostřed nápravy) + kardany ze středu do každé nápravy. Nejsem si jistý rozložením nádrže, rezervy, vzduchojemu a ani délkou celého šasi.
Mluvil jsme s p. Navrátilem a mohl by udělat toto jako stavebnici ale nemá pořebné podklady nebo typové výkresy.
Model od Gaboru jsem měl v ruce. Moc bych se do nějaké přestaby a řezání nepouštěl. Hmota z ktéré je model vyroben je něco jako guma. Mám obavu, že to moc nepůjde slepit.
Tomáš Klíma : On má i tu nástavbu a má jich dost, osobně jsem mu ji dodával.
ty planuješ robid dake jzd ? 🙂 ak nie mohol by si mas pekne tie modely spravne
Zdravím.
Ta Š 706 není to stavebnice Trambuse co ho hotového prodavalo ES – Pečky nebo Orálek?
Orálek – http://www.hobby-shop.cz/masinky/auta/!b%284%29-extra
Suky: To rozhodně ne, od někoho jsem na burze koupil velkou kabinu a dlouhé šasi, to si celé upravil, potom si nechal tuhle upravenou krátkou verzi odlít, abych nemusel pokaždé ty polotovary řezat, no a nástavba – to je patrné, že je to leptaná stavebnice vozu na řezanku od p. Štěpničky.