Tatry 815 a 148 Agro
A opět tu máme něco nového od p. Štěpničky, tentokrát pro „změnu“ zase trochu tatrovek. A to Tatru 815 a Tatru 148, obě v provedení Agro, tedy jako nosiče zemědělských nástaveb.
Kabiny jsem opět volil v duté variantě. Nejdřív začistit a sestavit podvozky, no jo, jako vždy, kola přední nápravy natáčecí…
Na podvozcích jsem ještě málem zapomněl na torzní tyče
Rámy bylo nutné doplnit nádržemi, skříňkami za kabiny a taky zadní části předních blatníků.
Zkompletoval jsem kabiny, dílky z leptíku kabiny jsem doplnil i na rámy podvozků, tedy přední a boční stupačky. A na skříňky za kabiny držáky rezervních kol.
Nyní na řadu přichází zcela nové lepty na doplnění a vybavení podvozků pro tyto tatrovky, které budou sloužit k převážení zemědělských nástaveb.
Z nich se na rámy doplní blatníky kol zadních náprav, přídavná podpěra pro nástavbu a zadní nárazník se závěsem. Dále je tam konzola pro tlumič výfuku a držáky pro nástavbu.
A už tu další nový lept, a to první sklopná nástavba typu MV 2-024.
Na jejím sestavení, si myslím, nebude nic těžkého.
Po sestavení ještě čela vybavím skosenými čelníky.
Zespoda potom přijdou naletovat sestavené patky (akorát je potřeba dát pozor na správné usazení do předleptaných prohlubní).
Obě čela je ještě potřeba vybavit mechanizmem sklápění bočnic. A hned potom mohou přijít na řadu podpěry.
A ještě pro lepší stabilitu potřebují patky.
A takhle nějak by mohla vypadat odstavená nástavba někde v areálu zemědělského družstva.
Anebo by takto mohla vypadat s najíždějícím vozidlem.
A můžeme se pustit do další nástavby na samostatném leptu, pro změnu velkoobjemová typu BVN-049.
Opět to není těžké, opatrněji naohýbat, bočnice jsou slabší díky proleptání sítí. Pak hned patky a ovládací mechanismy.
A zase sestavit podpěry.
Další celá sestava je hotová.
Tak ještě nevím, jestli bude na tatrovce nebo samotná…
Ale když jsou u kabiny tatrovky otevřené dveře, to by mohla být samotná a Tatra pod ní najíždět.
Nástavby by se daly i na tatrovkách prohodit…
No ale, když už jsou ty nástavby, tak by se nějaká šikla i na T 148, tak na to mrknem…
Z destičky jsem si vyrobil jednoduchý rám, dá to sice trochu práce, ale zvládnem to.
A copak je to za leptík? To jsou asi doplňky pro T 148 nebo ne?
Tak jsem nejdřív použil listová péra na zadní nápravy.
Pak vyrobit torzní tyče a zase řízení předních kol.
Na rám by to chtělo taky nějaký interiér a nádrž.
Kabinu máme dutou, a k tomu ten leptík na doplnění rámu podvozku.
Tak nejdřív kabinu – z drátu příčky do oken, pak zrcátka a tykadla na blatníky.
A ještě nezapomenout na rám. Podobně jako u T 815.
Snad bude vypadat taky trochu k světu…
Jdeme na nějakou nástavbu, volba padla na typ MV 2-024.
No když je sklopná, tak ji teda sklopím, aspoň bude trochu změna. Rozřízl jsem bočnici, abych ji rozdělil, spodní čelo sklopit a horní zavěsit do čel. Nejvíc práce dalo natvarovat do správné polohy sklápěcí mechanismus bočnic (kdo by si případně nevěděl rady, použijte strýčka googla, ten něco určitě najde).
Z trubiček jsem „zfouknul“ pístnice, akorát nějak upevnit.
A máme ji na tatrovečce…
A máme hnedka tři kousky připravené do lakovny…
Už nezbývá nic jiného než sestavení Tater po nastříkání. Hlavně ty díly navzájem nepomíchat.
No a když jsou „jezeďácké“, tak nějaké logo na dveře, třeba , samozřejmostí jsou „espézetky“ a označení max. rychlosti, filtry…
Už asi zbývají jen ty stěrače…
A když mám otevřené dveře kabiny, tak taky někoho dovnitř posadit.
Je tu i ta “stočtyřicetosmička” s vyklopenou korbou.
A všechny tři dohromady.
A na závěr pohled z “ptačí” perspektivy.
Panu Štěpničkovi rozhodně opět patří díky za snahu o rozšíření vozového parku převážně tatrovek.
Stavebnice Tatry 148 i 815 můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>
No to je zas precizní práce, kolchozníci můžou jásat! Za skvělý počin díky výrobci i staviteli!
Jirko, dovolím si přispět radou k vylepšení fotek – zkus při focení fotit z větší dálky, do pásma ostrosti tak dostaneš víc věcí. Potřebnou část pak vyřízneš. Nebo, pokud to tvůj foťák umí, nastav větší clonu. Něco o tom (bez zbytečných technických detailů) je třeba tady: http://www.fotoradce.cz/pracujeme-s-hloubkou-ostrosti-clanekid107
Případně poradím.
Pěkná práce.
ZLÁMALÍK :Ti fotky nejsou tak zle 😀 !No i když trochu světla by neuškodilo 😀
Na tohle nejde říct než “no konečně” 🙂 Už ani nevím, kolikrát jsem tyhle modely u Štěpničků nadhazoval. Tímhle je ukončená taková ta základní řada nástaveb a AGRO bude asi po sklopkách nejužitečnější varianta pro kolejiště nebo diorámko. Ještě rozmetač hnoje, cisternu a máme to komplet. A potom bych prosil trambus nebo Liaz 100 🙂
Pro Jirku tradičně pochavla, ta funkčnost všeho možného mě vždycky dostává… Akorát drobná připomínka, u 815 jsou opačně výfuky, roura by měla foukat smrad směrem dozadu. Některé tatry to sice takhle mají, ale pak je úplně jinak tvarovaná trubka co vede z tlumiče (vždycky to prostě fouká na zadní kola, ne od nich).
Díky, že se Vám to líbí, brzy tyhle stavebnice budou k dostání…
Rosťo: dík za upozornění, jsem ty výfuky lípnul a když jsem to zjistil, že jsem je dal opačně, už bylo prostě pozdě, a já myslím, že trambusů a Liazek obecně se taky dočkáme…a máš pravdu, cisterny by se hodily, aspoň by mohlo být kompletní JZD!
Dobrá práce, precizně postaveno, moc se mi to líbí a je pravda, že Štěpničkové vždy s něčím novým překvapí a vždy je to perfektní. Jenže je to jenže – proboha, už mám na kolejišti přetatrováno,ještě bych od nich bral T111 – cisternu. Po každé když jsem na návstěvě u nich je přemlouvám už na jiné značky,a bral bych i nějaký historický bus ,ten bus platí i na VoVa-))) a nejen bus, ale i trolejbus-))))
Sice hudrám, ale jsem rád za každou novinku.
starsivlk: Z toho přetatrováno si nic nedělej, ještě si můžeš pořídit T 805 od Aleše Marboa, už je mám hotové a taky nevypadají vůbec špatně, anebo T 815-7, ale to je už VI. epocha!
Právě, s touhle variantou tatrovek a nástavbami se dá udělat docela fajn zátiší na malé ploše a bude to vypadat jako typická místní situace.
A je pravda, že Kopřivnici mají Štěpničkové zmáknutou komplet, je načase se poohlídnout do Jablonce 🙂 Když si vezmu řadu MT, opět vpodstatě jedna kabina a jeden základní typ šasi se spoustou nástaveb, u Liazek 100/200/300 to chce kabin i podvozků trošku víc, ale základ je pořád stejný.. No budu čekat a doufat 🙂
Rosťopiš: Jo, jo, čekej, určitě se dočkáš…
starsivlk: i nějaký historický bus …něco bude po vánocích 🙂
Brzy tu bude článek na Liazku z Peček a i na tu T805, Jirka nás zásobuje a já mám taky Liazku rozdělanou. Sice se samozřejmě ozvou hlasy, že se ty tvary moc nepovedly, ale já si zatím komfort lisované stavebnice při stavbě celkem užívám 🙂
Ovšem zde Jirka opět nezklamal – vždycky obdivuju ty jeho stavby “našel jsem doma dělo tak si k tomu z destiček postavím i plošiňák pod ten tank, co k tomu dělu dodělám”. Je to ohromně inspirující a pro mě odvětví modelařiny, které mě hodně baví (i když na něj nemám moc čas a ve výsledku ani moc trpělivost).
Fotky – holt úděl zrcadlovky, to vyřeší jen stativ. Proto pořád fotím modely radši na stařičký ultrazoom. Ony ty auta jsou taky řádově menší než vagóny, to udělá taky své. Ale už jsem i Jirkovi psal mail, že ty poslední série fotek se zdají být dělané za slabšího světla, to taky s tou hloubkou zahraje protože se to foťák snaží vyrovnat tou clonou. Takže pro začátek za mě “víc svítit”.
VoVo: Vojto dík, no jo zrcadlovka a makro, asi taky sbalím dětem ten starý ultrák, který mají na hraní, máš pravdu, budou Liazky, budou T 805, i ta 815-7, možná i zase něco ve stylu: ” „našel jsem doma dělo tak si k tomu z destiček postavím i plošiňák pod ten tank, co k tomu dělu dodělám“ “, to ale podle času, kterého taky nemám moc na zbyt, pracuju teď na jednom dost velkém projektu…ale budou zase taky nějaké vagónky, abych nebyl napadán, že stavím jen samá auta.
Jirko, paráda ako vždy!
Já teda Štěpničku s ničím neotravoval, ale za Liaz a trambus se přimlouvám taky. Nejdřív ale dodělat ty tatrovky… čekám a čekám na něco takového:
http://imageshack.us/f/88/obraz04dv1.jpg/
K čemu jsou na kolejišti rajky pokud nemám betonárku, no jedině když bude cement do čeho přeložit. Nástavby na cement byli i na novějších tatrách… a včetně těch cisteren je to pole neorané.
Jinak pěkná práce Jirko, je radost se těšit na takové články.
Hmm moc pěkná práce, konečně zas novinka od Štěpničky, Tatrovek nikdy nebude dost, taková 148 v provedení lesovůz by bodla , skoro na každem kolejišti je pila…hmmm
Jirko, dívám se tak na to, a říkám si, že máš na čele rámu blinkry dole – nemají být nahoře směrem od hlavního světla?