Vůz Vsa od ES Pečky
Vůz řady Vsa je vysokostěnný univerzální vůz s čelními klapkami a 14-ti výsypnými podlahovými klapkami, vhodný zejména k převozu sypkých materiálů.
Při konání TT víkendu v Pečkách bylo mimo jiné možno zakoupit i veškerý sortiment z produkce místních ES Pečky, kdy byl mimo jiné nabízen doprodej stavebnic těchto a dalších shodnou technologii vyráběných vozů.
(zdroj: www.parostroj.cz)
Jedná se o nebarvenou stavebnici uloženou do kartonové krabičky.
Co se týká obsahu, je součástí stavebnice kromě dílů vlastního vozu ještě výlisek podvozků z produkce bývalé LPH Jičín, resinový odlitek nárazníků, očková spřáhla, aršík obtisků a poněkud strohý stavební návod.
Díly vozu, kvalitou zpracování podobné jako díly stavebnic z bývalé lisovny z Kolína. Tak z toho zkusím něco podobného nákladnímu vozu vysochat.
Z jednotlivých dílů jsem tedy sestavil korbu vozu, na spodní části podlahy jsem odbrousil nálitky pro kanál pružinky spřáhla a zkrátil podložky podvozků tak, aby se daly usadit kinematiky. A ještě jsem přilepil čelníky.
Dále bylo třeba vytvořit podvozkové žebrování. A potom jsem se věnoval prohlídce vogooglených fotek vozů, abych mohl trochu tuto jednoduchou stavebnici „vytunit“.
Vyrobil jsem prodloužení žeber, v nich je upevněna ovládací hřídel výsypných podlahových klapek. Z drátků jsem vytvaroval vázací oka a madla.
Potom vše osadit, dále taky nárazníky a naznačit panty u vrátek. A ještě vyrobit ovládací hřídele u výklopných čel.
Teď jsem se pustil do sestavení podvozků z výlisku LPH.
Nejprve jsem naznačené otvory navrtal a začistil, potom připravil na osazení ložisek a zkrátil horní část z důvodu instalace kinematik.
Zalepit ložiska a sestavit.
Ještě jsem doplnil leptané schránky na tiskopisy a vyrobil jsem stupačky z drátku a plechu. A na hřídele ovládání klapek jsem přidal páky.
Poslední věcí bylo vyrobení plošinky brzdaře z mosazného krablovaného plechu, zábradlí z mosazného drátu o prům. 0,4 mm a použití ruční brzdy z doplňků pro vozy Raj od Detailu.
Na podvozek jsem ještě zhotovil vzdušník a hlavní brzdový válec.
Nyní byl vůz připraven do lakovny. Základovka vše krásně sjednotila. Potom jsem vůz nastříkal červenohnědým odstínem Revell 37
Pak stačilo rozmístit popisy, přiložené obtisky jsou slušné kvality jak kvalitou tisku tak i možností zpracování.
A po zkompletován í i trochu provozně “zašpinit”.
Ale co s prázdným vozem? Tak nějaký náklad…idelání bude šrot
A stačí naložit…
Ten šrot je super, kolikrát jsem s touto samou myšlenkou koketoval ale nikdy se mi do toho nechtělo z důvodu pracnosti. Každopádně ještě bych ten náklad trochu barevně “rozbil” aby to vypadalo o něco věrohodněji 🙂
Krásne vytuningovaná stavebnica. 🙂
Také mně zaujal ten náklad šrotu. Dobrá rada jak výhodně uklidit stůl.
Je to pěkné ,) ten náklad by se ještě dal lehce pohrát s patinou, jinak krása a také jsem tento nápad Trainmaniaka již využil u jednoho vozu.
Z prvního náhledu jsem se zaradoval, že v Pečkách nově odlili tento, ač problémový, tak svého času typický výsypný vůz. Dále má radost opadla, při zjištění, že se jedná o bývalý Plastikom Kolín, nebo jak se původce těchto a dalších podobně zpracovaných výlisků jmenoval. Něco podobného, (Bds), se mi již dlouho válí v šupleti modelářova zapomnění a vím, že se to tam bude válet dokud to nevyhodím :-). O to více ti Jirko musím složit uznání, co jsi z tohoto “dinosaura” vysochal, pěkné. Sey
Moc se mi to líbí a ten šrot – dobrá vychytávka, nemá to chybu .
Moc pěkná práce – vůz i šrot. Navíc pro mě perfektně načasované, protože stavebnici mám a teď na ní přišel čas a díky recenzi i návod.
luxusní 😉
Koukam, že u vagónů začíná platit to, co u letadýlek a techniky – je nutný se zabejvat původem výlisků, aby si jeden nenaběh na předpotopní vykopávku v nový krabici…
Nevyhazovat!
Klidně odkoupím jakéhokoliv plastikou nebo třeba Eas od detailů.
Případná domluva na mailu mapobr (zavináč) seznam.cz
Edit: jakýkoliv Plastikon Kolín.
Hodila by se mi taky jakákoliv očka (třeba očka z tohoto vozu), nebo “šachtičky” od MŽ, ale i jednotlivá spřáhla (hlavně s šachtou dle NEM).
Na mail viz výše.