Podvalník Transporta P-50: 2x a pokaždé jinak
Stavebnici tohoto podvalníku lze získat opět z nabídky různých ryze českých vozidel od p. Štěpničky na pražské burze nebo na internetu.
Opět se jedná o resinovou stavebnici, která se v jeho nabídce nachází delší dobu. Samostatné díly jsem zase začistil od nálitků. Nově je také možno sehnat nástavbu jako lept, což bude pospáno níže.
Na horní plošinu podvalníku přijdou umístit nájezdy.
Dále přišla na řadu úprava přední otočné nápravy, tento díl je připraven k pevnému nalepení zespodu k plošině, takže jsem díl upravil, aby byl alespoň natáčecí. Ještě také upravit řídící oj, aby byla sklopná.
Vše je připraveno k nastříkání, všechny díly jsem navlékl na párátka a postupně nastříkal.
Potom jsem jednotlivá kolečka přilepil ke spodní části podvalníku. Už stačí jen naložit vhodným mechanismem nebo vojenskou technikou.
A nyní je na řadě tato stavebnice podruhé, tentokrát jako přepracovaná. Zde je ložná plocha podvalníku a oj vytvořena z leptu.
Takže stačí vyjmout z planžety, vytvarovat a sletovat.
Potom začít osazovat resinovými díly, které jsem ale předtím začistil
Opět jsem přední podvozek trochu rozpohyboval…sklápěcí oj
… podvozek natáčecí
Zase do “lakovny”.
Doplnit výstražné plochy.
…a zapřáhnout za tahač – třeba T 813 4×4.
pěkný ale nechtěl bych dělat 😉
Možná znalci budou vědět – co všechno se na takovém podvalníku vozilo/vozí? Viděl jsem nějaký podvalník za Tatrou 815 a na podvalníku bylo BVP, tak jestli je to ten samý typ, čili vhodný doplňěk k BVP SDV?