Nákladní vozy

Nová lisovaná stavebnice Es od SDV – fotky

Dorazily mi do mailu fotky nové lisované plastikové stavebnice vozu Es od SDV.

Jedná se o “špionážní” fotky prvních výlisků, chybí leptané doplňky a samozřejmě povrchová úprava, ale už z fotek je jasné, že se máme v TTčku na co těšit a vypadá to, že po dlouhé době tu máme plnohodnotného nástupce stavebnic LPH, takže se těšme na příští týdny až měsíce (snad už jen týdny) kdy se objeví stavebnice na trhu 🙂

35 komentářů: „Nová lisovaná stavebnice Es od SDV – fotky

  • Tyjo, to je teda luxus… Vypadá to moc dobře, a taky snadně… SDV v poslední době prostě jede, ale zajímalo by mě, jestli se podařilo “vyšpiónit” či aspoň odhadnout cenovou relaci…

  • pěkné pěkné už sem přemýšlel ze něco taky koupím od SDV 🙂

  • Paráda. Tahle stavebnice za to rozhodně stojí!!!

  • Tak tak, termín uvedení na trh je nejpozději konec ledna/začátek února. Různé varianty budou uváděny postupně, takže se dočkají příznivci všech epoch a časem i variant imitace nákladů. Součástí stavebnice bude tohle všechno:
    Sada výlisků (probarvených do přibližného odstínu originálu) na stavbu karoserie, kinematik a dvojkolí.
    Imitace nákladu
    Leptaný aršík s detaily a kovovým uložením dvojkolí (což se hodí, pokud model “upgradujete” kovovými dvojkolími)
    Spřáhla (nová Tillig)
    Závaží
    Obtisk (jsou přichystané sady pro různé výrobní série vozů a epochy, takže popis modelu bude vždycky odpovídat)

    Za tohle všechno je předběžná cena stanovená na 260 korun, ovšem nedá se říct, že se s ní nikam trošku nepohne. No, nezbývá než se těšit. Až zase budu vědět něco “špionážního”, dám to sem vědět.

  • Že by konečně zase “svítalo na lepší časy”? Konečně někdo bude pokračovat ve stopách LPH

  • To je ono konečně se našel výrobce který bere v potaz cenovou
    hladinu v souvislosti s cenami které nabízí konkurence. Je to dostupné
    i pro ty co začínají z modely , (modelářské kroužky).

  • Vypadá to slušně, už se těším, a držím palce do zdárného náběhu výroby!

  • Mně osobně přijde škoda, že se taková dobrá technologie (pro modely vůbec nejlepší) použila zrovna na tak jednoduchý model, který lze snadno udělat i jinak.
    I když chápu, že je potřeba sekat to po tisících … pak je potřeba vybrat to nejběžnější na kolejích.

  • Nevím proč zrovna stavebnice Es, když si mohu koupit od Tilliga za 3 stovky. A mám hotový vůz, kovové dvojkolí a kvalitní kinematiku. Kinematiku SDV bych již nikdy nekoupil.

  • Dovolil bych se ozvat s tvrzením, že za 320 dostanu od Tilliga sice tovární model, ovšem bez řady detailů, s menšími dveřmi a zejména v provedení, které u nás bylo silně početně omezené a vyskytovalo se na naše poměry krátkou dobu (úplně vymyšlený vagon to není, ale u nás to byla spíš vzácnost a potisky čd nebo cargo jsou víceméně fikce). Hlavní ale je, že Tillig tenhle vagonek secvakává ze tří dílů z téměř neměnných forem už 40 let, proto si může dovolit tuhle cenu.

    Es SDV berte jako jednoduchý vagonek pro začátek. V tuuhle chvíli musí vydělat sám na sebe a ideálně na další model, protože jinak se dalšího vagonku asi těžko dočkáme. Zase tak jednoduchý ten model není a každý si ho vyrobit nedokáže. Velice zajímavé je srovnání těchhle výlisků a Es od MŽ, vpodstatě vypadá každý jinak (chápu že tohle mi zatím asi uvěří málokdo, protože narozdíl ode mě nerdžel zkušební výlisky v ruce). Ke kinematikám jenom krátce: má to být levnější alternativa k Pehu, ne jeho plošná náhrada. Ve vagonku je výřez univerzální, komu se nepovede složit SDV kinematika, může to pořád zachránit Pehem. Nebýt SDV, tak je do dneška ve všech stavebnicích spřáhlo na pérko….

    Tímhle modelem výrobce zkouší trh. Pokud bude úspěšný, může přijít třeba Kbkks, rybák a podobně. To je ale hodně vzdálená budoucnost. Důležité je, že šance tu je, pokud si jí my modeláři (sběratelům a příležitostným jezdcům bude stačit hračka za 320 od Tilliga) sami nepohřbíme.

  • Rosťopiš: právě stavím pět Es od MŽ, s doplněnými dalšími detaily, a vím, co je za práci sehnat podklady k různým verzím – stupačky, oka, madla… Proto jsem velice rád za stavebnici, pokrývající skupiny vozů v současném provozu a určitě jich pár koupím. Pokud je kolega KarelK “hotový” i z Tilliga, jeho boj.

  • Chtěl jsem jít do modelu od MŽ, ale asi počkám. Jediné co poletí do koše za předchozími šesti, budou kinematiky, přijdou mi fakt nepoužitelné. Jinak to vypadá na povedený model za celkem slušnou cenu.

  • Já bych páni kolegové to proč zrovna Es moc neřešil. Díky pánu bohu za každý model a výrobce v TT 🙂 Vždyť tu taky máme brejlovce a zamračené nejméně od tří výrobců a to nepočítám lepty a odlitky.
    Zkrátka ať si každý vybere podle vkusu, ceny ,nebo modelářských schopností. Hlavně , že je z čeho vybírat 🙂

  • …presne tak a komu sa nepáči,nech si dáva na kolaje polohračkárske ,prípadne vymyslené modely,ktoré málo kedy korešpondujú so skutočnosťou…tilligovi by som za jeho akože Es-ko nedal ani 100 Kč…teším sa na rok 2013…bude toho pre priaznivcov ozastného ČSD dúfam dosť / Es,Zas,Rahi,Bai…./

  • přidám se do dizkuze o tom či si postavit vlastní či koupit hotový model sám za sebe a to jsem podle mě docela amatér neumím pořádně dělat s obtiskam a (pruserama se človek učí 🙂 ) atd atd si myslím že vetší radost je si vagonek postavit sám rozhodně z toho budu mít vetší radost než když si koupim nějakej hotovej co vypadá jako hračka

  • Vagonek vypadá vážně slušně.Už se na něj těším až ho budu mít doma!Co se týká SDV kinematik,pokud se nějaký sběratel co kupuje sériové modely za modeláře jen nevydává a opravdu staví vozy ze stavebnic jedno jakého výrobce,tak SDV kinematiku musí postavit levou zadní.Já jiné nepoužívám,mám jimi vybavenu polovinu vozového parku a nemám s nima žádný problém.(Jedna funkční se dá postavit cca za 8-10min.)Takže SDV i jiným výrobcům českých předloh držím do budoucna palce a mnoho úspěšných stavebnic.

  • Tento článek o nové lisované stavebnici mě velmi potěšil jak je vidět kvalita je hodně vysoká. Cena 260-280kč příznivá. Učitě si několik kousků pořídím a myslím že nebudu sám. Všech tilligových “Es” už jsem se zbavil:) Mimochodem leden končí ví už někdo kdy budou k dostaní?

  • Zrovna jsem na diskuznim foru diskuze.modely.biz videl fotky stavebnice zabalene k distribuci. Takze to nebude asi dlouho trvat.

  • Všechno co je psáno na modely.biz je pravda, nicméně stavebnice nabalená k distribuci to ještě není. Jednak má krabička etiketu na jinou verzi (která ale taky bude v prodeji) a taky ve stavebnici nejsou spřáhla, která JBr nechtěl. Vypuštění na trh každopádně nastane zhruba za 7-14 dní, takže skoro hned. Co ještě JBr nezmínil je skutečnost, že stavebnice se budou lišit nejenom obtiskem, ale taky různými variantami čel (není Es jako Es), které se v provozu vyskytují. Jediným neduhem stavebnice je přítomnost občasných otřepů na dílech, jejichž odstranění je ale otázkou odlamovacího nože a pěti minut práce. Cena nakonec bude 275 korun, což je sice mírný nárůst, pořád to ale vychází na míň než stavebnice MŽ s dokoupenými nezbytnými doplňky. To je asi tak všechno co chci a můžu říct, za týden uvidíte sami 🙂

  • Vypadá to pěkně i za rozumnou cenu,ale já to trochu pozdě zjistil 😀
    Na burze jsem skoupil 7 Es- 1ks/50-100Kč takže teď další Es nepotřebujio
    Ale možná časem, kdoví 😀
    nicméně je to krásná stavebnice.

  • Prej mají časem dělat i Rybáky, to by bylo bombový pro mě. Sice se mi na plánovaný kolejiště nevejde víc, jak třívozová souprava, ale i tak to bude fajn. Potřebuju starší typy vozů a dřeváky od LPH (byť i pokrácený) zatím nemá co střídat. Tyhle stavebnice počítají výhradně s kinematikou, nebo se do nich dá zamontovat i klasika na strunu?

  • Jestli chceš spřáhlo na strunu, kup od MŽ tu jejich “vestavbu” do díry pro kinematiku a vyřízni si otvor v čelníku 🙂 Ale je to asi jako dávat na Porsche Barumky 😀

  • 754: a ušetřené peníze dej do Rosťových Es 🙂
    Střelec: a co takhle kinematiku a očkové spřáhlo do šachty?

  • 😀 Zbylé peníze jsem dal do kinematik PEHO 😀

  • 754: to rozhodně souhlasím 😀

  • Mimochodem něco padlo i na obtisky a na spřáhla samotná 😀

  • Očka nemám, kompletně jsem je kdysi zrušil. Všechno mam na prastarý košový spřáhla Zeuke.

  • 754, Střelec: ten anonym výše jsem byl já, sorry, až teď jsem si všimnul, že jsem se nepodepsal. Tak to jo, na Zeuke nedám dopustit, a na nové věci nejraději spřáhla Kühnova.
    PetrR: je to nutné, takto okatě? Vím o několika dalších, mám to tady snad tapetovat?

  • Připojím pár zkušeností ze stavby. Na první pohled se může dle fotek zdát, že model vyndáte z krabičky, slepíte a je po srandě. To je omyl. Stavebnici je třeba očistit od nálitků, které jsou jen při jednom okraji a velice snadno a do hladka se oddělí skalpelem nebo odlamovacím nožem. Chvilku to ale zabere. Pak je možné slepit čela a bočnice. Já zvolil pro první seznámení s modelem nelepit hned dovnitř podlahu, ale jen ji vložit, abych docílil kolmosti stěn. K podlaze se pak přilepí závaží, podvozkový rám a rozsochy. Místo leptaných rozsoch jsem použil mosazná ložiska-výsledek dokonalý! Třešničkou na dortu jsou leptané doplňky. Hlavně kotvičky jsou dost miniaturní a dodávají modelu robustnost. Doplňků je habaděj a jsou i navíc! Otvory pro nárazníky je třeba trochu zvětšit. Obtisky jsem ještě neaplikoval,ale dle prvního zkoumání vypadají výborně a logo CD má konečně tlustší provedení. Modelaření si na tomhle modelu člověk užije dost, zvlášť, když nahrazuje leptaná madla madly z drátku 0,25mm 🙂 Jediné, co tedy v modelu není, jsou kovová kola. Cena je i s tímto jediným nedostatkem velice příznivá, když vezmu v potaz, co všechno ve stavebnici je a jak reálný vagon se z ní dá postavit. Děkuji výrobci a těším se na další modely 🙂

  • Stavebnici tohoto vagónku jsem nedávno měl v ruce a výrobce jednoznačně chválím, je to opravdu kvalitně zpracované a cena je myslím taktéž přijatelná, když člověk uváží že dostává za tu cenu vše co potřebuje k sestavení vagonku. Tedy až na ta plastová kolečka, což je ale jediná vada na kráse.

    Jinak k té ceně…ano dá se koupit start set od Tilliga či Loco, nastříkat, poobtiskovat a vychází to cenově také zajímavě. ael pokud chcete zrovna toto provedení vozu Es, je myslím výrobek od SDV dobrá volba i cenově. A především kvalitativně, oproti malé železnici je to jako srovnávat Mercedes s Trabantem, a přitom stavebnice od MZ stojí po odečtení ceny kynematik vpodstatě totéž.

  • Preferuji MŽ. Kinematika je mně na prd v klubu (KŽM Brno) máme očka a dom vládnou vagónky od BTTB. Staré těžké taky nejsou dělané

    Jen věc názoru

  • Ne dělané ale nejsou špatné.
    Nestyďte se za ně!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..