Růžový tank VT-55 A HZS ČD
Dneska si postavíme opět něco nemašinkového, tedy alespoň částečně – jedná se o vyprošťovací tank VT-55 A z dílny Michala Štěpničky. Tento tank má mimo jiné ve “výzbroji” i několik železničních hasičských sborů a používá se například při likvidaci železničních nehod – především k vyprošťování (jak už logicky název napovídá) vykolejených a jinak zlikvidovaných železničních vozidel. K sehnání opět na pražské burze a na ttauta.wz.cz.
Stavba je velmi podobná BVPčku, které jsem stavěl v zimě. Dílů je zde ovšem více, plných 9 (z čehož jeden je tak malý, jakoby tam nebyl). Kvalita odlití mě mile překvapila, hlavně pásy jsou odlity luxusně.
A už je slepeno. Bylo to hned. Očistit díly od lehkých blanek a prostě slepit.
Je možno si vybrat, jestli některou radlici umístit do pracovní nebo přepravní polohy, já zvolil samozřejmě přepravní, aby se dal tank vozit na plošinových vozech.
Zde vidno že pásy jsou odlity krásně jemně.
Provedení detailů se mi líbí, ač je tank už staršího data výroby co se týče sortimentu výrobce.
Je to prostě krasavec a složení bylo velmi jednoduché.
Hned poté dostal tank přestřik základovkou. Vršek tanku je červenou naředěnou bílou (tím chytla trochu růžový nádech, ale je to jen zdání 🙂 ). Tanky jsou často vyšisované.
Pásy a kola jsou natřeny černou a následně trochu napuštěny Umbrou.
Na radlice jsem použil barvu Hliníku a patinátor Prach.
Celý tank je lehce napuštěn řídkou Umbrou.
Pásy jsou po zaschnutí olejovky vzaty ještě trochu patinátory Hlína a Rez.
A po doplnění detailů to vypadá zase o trochu lépe.
Světla jsou z uchošťouru vykápnutého barvou.
Ocelové lano je z vlasce natřeného Hliníkem.
Ze zbytku obtisků jsem vystříhal bílé proužky imitující popisky nebo jen samotné pruhy, které se na tanku vyskytují.
Po přestřiku matným lakem je tank hotový.
Jako doplněk kolejiště je to opět výborná věcička. Jednak se to dá vozit jako náklad na vozech (což je asi hlavní účel), nebo se dá umístit někam k depu.
Stavebnička jednoduchá, dá se s ní vyhrát a výsledek mě samotného překvapil.
Co dodat, pěkné, asi bych ještě zvýraznil na boku korbičky tu pilu “katrovku”.
No vida té jsem si vůbec nevšiml… 🙂
Hned když jsem viděl tento článek napadlo mě, že článek bude o stavbě růžového tanku z Lešan a ono ne 🙂 pěkně sestavené, snad se do těchto stavebniček taky vrhnu.
No VT-55 v růžové verzy, to se málo kdy vidí 😉 Jinak nevím co na to jinak říct 🙂
Pěkný kousek. Mám jich několik v různých provedeních. Akorát mě připadá to lano trochu silné. Já používám olověné drátky od “muškařů”. Dělají se od 0,1 až asi 2 mm. K té radlici. Pokud se veze “VéTéčko (většinou na podvalu za Tatrou), radlice se spouští na “podlahu” už kvůli zajištění. Jinak kvůli hmotnosti celé soupravy je docela problém dostat povolení k přepravě po nebo přes Prahu. Ale jinak pěkná strojovna, jak ta tvoje malá tak i ta velká.
Docela by mne zajímalo jak to ti tvůrci stavebnic dělají, jsou tak dokonalí, domluvení, nebo se jednoduše kopírují.
http://ap-modely.wz.cz/pictures/VT-55.JPG
teraz v tom mam mensi chaos, model tu je od stepnicky, ale je na trhu aj model od pavlasa, to sa jedna o dva rozne modely, ktory je kvalitou na tom lepsie?